Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö

Vierailija
13.12.2025 |

Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.

Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).

Kommentit (771)

Vierailija
641/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko että kehopositiivisuus rajattiin koskemaan vain naisia? Kukaan ei edes harkinnut että jotain läskimahamiehiä alettaisiin kutsumaan komeiksi.

Ei rajattu. Urpot vaan ovat alkaneet haukkua lihavia naisia kehopositiivinen-termillä. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden synonyymi.

No miksi niin suuri osa näistä kehopositiivisuuden kannattajista on lihavia naisia?

Pääasiassa naiset ovat niitä "kehopositiivisia". Naisten ulkonäöstä. Vain naisten. Mies on edelleen läski tai pullukka tai YÖK.

Ei. Ei miehenkään ulkonäköä saa haukkua.

Naiset tekevät sitä koko ajan

Vierailija
642/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan ei sit varmaan ole ollu kriteerinä miehen komeus?  Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Olen toistuvasti saanut pakkeja varsin tavallisen näköisiltä ja lyhyiltäkin miehiltä.

Ap

Ja näytät normaalilta ikäiseltäsi eli suunnilleen tältä

Rosahan on saanut ihan hyvin miestä (mitä toki ihmettelen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei ole hyvin toimeentulevan ja statuksen omaava miehen arvoinen. Luulee kylläkin mutta kun pillu on annettu mies tekee katoamitempun sillä nainen ei oikeesti kiinnosta minkään vertaa.

Että sellainen incel-miehen voimafantasia siellä. Vain kusipää mies teeskentelee olevansa kiinnostunut naisesta ja dumppaa sitten, kun sai seksiä.

Minä en koskaan anna miehelle seksiä ennen avioliittoa. Miksi antaisin? Poikaystävä ei ansaitse niitä etuja, mitä tarjoan vain aviomiehelle.  

Minä en koskaan menisi naimisiin naisen kanssa, jonka kanssa en olisi harrastanut paljon seksiä ennen avioliittoa. Kuka hullu ostaa sian säkissä?

Minä puolestani en ikinä haluaisi miestä joka ostaa sian säkissä puhuessaan avioliiton solmimisesta.

Mitä ajattelit tästä siasta maksaa?

Vierailija
644/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se luonto korjaa geenejä joka sukupolvi paremmaksi.

Jokainen sukupolvi on entistä itsekeskeisempi. Entistä omahyväisempi. Tuo voi päättyä vain yhdellä tavalla, eikä "parempi" kuulu edes sanavarastoon

Vierailija
645/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat voi vaikuttaa lasten ja nuorten odotuksiin tulevasta kumppanista esim. painottamalla et ulkonäkö ei ole tärkeintä

Ja toisinpäin. Mulla oli lukioikäisenä poikaystävä, jolla oli akne. Mua se ei häirinnyt, mutta äitiäni häiritsi...

Kyllä koin, että tuo äidin ulkonäkökeskeisyys vaikutti myöhempiin miesvalintoihini. Ihan sama millainen sika tai vaikka väkivaltainen mies oli, kunhan vain oli ulkoisesti hyvä. 

Hyväksyit äitisi maailmankuvan ihan tuosta noin vain?

Moni incel on mammanpoika. Äitinsä pikku rakastaja. Ei kasva koskaan irti äidistään.

Tuo oli nainen

Vierailija
646/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin jos joku mies antaa pakit ylipainon takia. Olisiko se sama nainen ollut parempi kumppani jos hän olisi 20kg laihempi? Eikös hän edelleen olisi se sama nainen?

Ei. 20kg:n ylipainoisen elämä (naisella helposti +33% esim. 60->80kg) näyttää ihan erilaiselta kuin normaalipainoisen. Noin suureen ylipainoon kun ei pääse sattumalta vaan taustalla on merkittäviä elintapaeroja (tai harvinaisissa tapauksissa sairaus). 

Heh, ai noin suureen ylipainoon. Käytännössä 80-kiloinen voi liikkua ihan hyvin ja elää normaalia elämää, vaatekokokin on kasvanut vainn muutamalla.

Oikeasti suuri ylipaino on satoja kiloja, ei 20kg.

Minä painan naisena 80 kg. Mitä moni ei varmasti uskoisi. Kun minua sanotaan normaalipainoiseksi ulkoiselta olemukseltani. 

Vierailija
647/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se haittaa. Onpahan helpompi karsia tyhjäpäämiehet.

Ulkonäköä voi vaatia vain se, jolla oma ulkonäkö on 10+. Hyvin harvalla sinkkumiehellä on. 

Tyhjä pää niillä kuvankauniilla yleensä on. Ei näytä haittaavan pariutumista

Vierailija
648/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kolmen lapsen kaunista yh-äitiä voi deittailla, muttei sen enempää. Useilla 30+ naisilla on paljon traumoja ja huonoja kokemuksia edellisistä suhteista ja se heijastuu uuteen suhteeseen. 

Minä deittailen 46v vuoroviikkoäitiä. Olen 61. 

Vierailija
649/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se ei ole aika surullista, vaan tosi iloista!

-m55

Vierailija
650/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei ole hyvin toimeentulevan ja statuksen omaava miehen arvoinen. Luulee kylläkin mutta kun pillu on annettu mies tekee katoamitempun sillä nainen ei oikeesti kiinnosta minkään vertaa.

Että sellainen incel-miehen voimafantasia siellä. Vain kusipää mies teeskentelee olevansa kiinnostunut naisesta ja dumppaa sitten, kun sai seksiä.

Minä en koskaan anna miehelle seksiä ennen avioliittoa. Miksi antaisin? Poikaystävä ei ansaitse niitä etuja, mitä tarjoan vain aviomiehelle.  

Minä en koskaan menisi naimisiin naisen kanssa, jonka kanssa en olisi harrastanut paljon seksiä ennen avioliittoa. Kuka hullu ostaa sian säkissä?

Minä puolestani en ikinä haluaisi miestä joka ostaa sian säkissä puhuessaan avioliiton solmimisesta.

Mitä ajattelit tästä siasta maksaa?

Miten oma haukkumisesi on muka parempaa?

-eri

Vierailija
651/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti nainen, joka on lapsirakas, yksiavioinen, ei montaa miestä ennen minua, kilttiluonteinen, työteliäs. Olisi ollut kaunottariakin tarjolla, mutta liian värikäs miesmenneisyys ja huomionhakuisuus olivat sellaisia asioita, joita en voinut hyväksyä vaimoltani ja lasteni äidiltä.

Vierailija
652/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa?"

Tämä lause paljasti, että ap on mies. Jokainen nainen tietää, että pienipalkkaisuus ei estä häntä tuomasta suhteeseen paljonkin asioita, hellyyttä, lämpöä, kumppanuutta & rakkautta <3

Sorry, mutta nainen, jolla on kolme lasta kahdelle eri miehelle on vaan totaalinen red flag, vaikka olisi maailman kaunein nainen. 

Vierailija
653/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 80kg naiselle on LIIKAA.

Vierailija
654/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 80kg naiselle on LIIKAA.

On se kyllä tosi paljon. Nykyään tosin ihan tavallista kai.

Vierailija
655/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti neidon olla pitää, ei metriperseinen lyllislyyti. 

Vierailija
656/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista, miten paljon naisille merkkaa miehen omaisuus 

Sinulle on siis "surullista" se, että naiset ovat kiinnostuneita miehen elatuskyvystä?

Oletko incel (naimaton, lapseton) vai älyllisesti 5-vuotiaan tasolla?

Miksi pidät pahana sitä, että naiset haluavat pariutua hyvätuloisten miesten kanssa?

Onko se sinulta pois?

Onko se yhteiskunnalta pois, että mies elättää perheensä (vaimo + lapset) ja perhe tulee toimeen omilla rahoillaan?

Miksi arvostat sossupummeja (Kelan rahoilla loisivia 5 lapsen yksinhuoltajaäitejä) enemmän kuin sitä korkeasti koulutettua naista, joka nai korkeasti koulutetun miehen? 

"Mies elättää perheensä"

Älä viitsi, tämä ei ole ollut Suomessa mahdollista moneen kymmeneen vuoteen ellet kuulu johonkin promilleen puolikkaaseen väestöstä.

Minä ainakin olen aina elättänyt perheeni ja kotona olevan vaimon Helsingin eteläisessä kantakaupungissa. Enkä ole yksin, minulla useita tuttuja perheitä täällä lähialueilla, joissa on sama tilanne. Ei mitenkään harvinaista ainakaan täälläpäin Suomea. 

Vierailija
657/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan ei sit varmaan ole ollu kriteerinä miehen komeus?  Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Olen toistuvasti saanut pakkeja varsin tavallisen näköisiltä ja lyhyiltäkin miehiltä.

Ap

Luonnevika!

Vierailija
658/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ainakin olen aina elättänyt perheeni ja kotona olevan vaimon Helsingin eteläisessä kantakaupungissa. Enkä ole yksin, minulla useita tuttuja perheitä täällä lähialueilla, joissa on sama tilanne. Ei mitenkään harvinaista ainakaan täälläpäin Suomea. "

Massiivinen valhe, suojatyö (esim isukin firmassa) tai trolli.

Vierailija
659/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni kannattaa tehdä kaikkea muuta kuin kytätä vaan sitä puolisoehdokasta. Sitten se löytyy. Se löytyy kaiken tekemisen ja muun ohella. Löytyy se ihminen. Ihminen.

Ja missähän fantasia-maailmassa tällaista tapahtuu että se ihminen tulee vastaan kun lakkaa etsimästä? Eipä ole tullut vastaan vaikkei juurikaan ole etsinyt eli puhut täyttää kakkaa.

Kusipää ei löydä, etsi tai ei.

Parisuhde luodaan ja sinä et kykene siihen. Sinä olet käytökseltäsi  vastenmielinen, näytät miltä tahansa.

Vierailija
660/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko että kehopositiivisuus rajattiin koskemaan vain naisia? Kukaan ei edes harkinnut että jotain läskimahamiehiä alettaisiin kutsumaan komeiksi.

Ei rajattu. Urpot vaan ovat alkaneet haukkua lihavia naisia kehopositiivinen-termillä. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden synonyymi.

No miksi niin suuri osa näistä kehopositiivisuuden kannattajista on lihavia naisia?

Pääasiassa naiset ovat niitä "kehopositiivisia". Naisten ulkonäöstä. Vain naisten. Mies on edelleen läski tai pullukka tai YÖK.

Ei. Ei miehenkään ulkonäköä saa haukkua.

Naiset tekevät sitä koko ajan

No sitten nämä naiset eivät ole kehopositiivisia. Onko joku väittänyt että kaikki naiset ovat kehopositiivisia? Urpoja ja huonokäytöksisiä löytyy naisistakin.