Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö

Vierailija
13.12.2025 |

Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.

Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).

Kommentit (771)

Vierailija
61/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse parisuhteessa, mutta ihmetyttää suuresti muutama +60v tuttava.

Kaikki haluaisivat yli 10v nuoremman. Niin miehet, kuin naiset.

Sitten ollaan oltu vuosikausia yksin. Ainainen valitus yksinäisyydestä. Häiriköidään yksinäisyyttään ruuhkavuosia eläviä lapsia. Miksei noille järki sanoo, että kannattaisi etsiä edes joku. Ovat hyvin rasittavaa seuraa.

Ulkonäkökriteerit ovat vasta yksi portti matkalla parisuhteeseen, mikä pitää läpäistä. On paljon muitakin. Työ, rahatilanne, mahdolliset lapset, kemia, elämäntavat jne. jne.

Kyllä vaatimattoman näköiselle naiselle löytyy vaatimattoman näköinen mies. Se ei vaan usein kelpaa.

Minulle vielä kauheampaa olisi se, että mies olisi tylsä ja mitäänsanomaton. Sellainen ei toisi elämääni mitään lisäarvoa. Sama, kuin olisi yksin.

Vierailija
62/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on luonnollista että kauneus on tärkeää naisessa, koska se liittyy nuoruuteen joka taas liittyy siihen että he pystyvät saamaan lapsia. Mies voi saada lapsia vielä 40+ ikäisenä, nainen ei oikeastaan. Naisilla on siitä huolimatta vähintään yhtä kovat ulkonäkökriteerit. Varsinkin kun ottaa huomioon että miehen pitää olla luonnostaan komea ja nainen voi parannella omaansa meikkikerroksella.

Itse asiassa miehen hedelmällisyyden parasta ennen päiväys on nelikymppisenä.

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/hedelmallisyys-laskee-jo-ennen-3…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö kertoo yllättävän paljon hyvistä geeneistä. Esimerkiksi kasvojen symmetrisyys ja sopusuhtaisuus on yksi merkki hyvistä geeneistä.

Vierailija
64/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on luonnollista että kauneus on tärkeää naisessa, koska se liittyy nuoruuteen joka taas liittyy siihen että he pystyvät saamaan lapsia. Mies voi saada lapsia vielä 40+ ikäisenä, nainen ei oikeastaan. Naisilla on siitä huolimatta vähintään yhtä kovat ulkonäkökriteerit. Varsinkin kun ottaa huomioon että miehen pitää olla luonnostaan komea ja nainen voi parannella omaansa meikkikerroksella.

Itse asiassa miehen hedelmällisyyden parasta ennen päiväys on nelikymppisenä.

https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/hedelmallisyys-laskee-jo-ennen-3…

Naisilla sen sijaan tulee seinä vastaan kokonaan.

Vierailija
65/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti että joku miehen pituus pitää tunkea tähänkin. Vastenmielisen ruma naamakin on pienempi haitta kuin miehen lyhyys? Melkoisia epäaitouden suorittajia koko naiskunta.

Hohhoijaa. Minä en ymmärrä pituudesta vouhkaajia. Kiva kun miestä voi katsoa silmiin kurkottelematta.

Vierailija
66/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista miten paljon naisille merkkaa miehen status ja palkka

Maailma on vaarallinen paikka. Rikas status-mies on ravintoketjun huipulla. 

Vierailija
67/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin totta. Miestyökaveri, siis ihan puhtaasti kaverimainen työkaveri, deittailee epätoivoisesti naisia. Hänelle tärkeintä on ulkonäkö. Etsii Instasta näitä beibejä, joiden insta on täynnä sellaista kamaa, jonka perusteella tn. etsivät jonkinlaisia sugar daddyjä. Sitten on hirveän pettynyt aina, kun homma ei pelitä ja naiset antaa selityksen jostain "et ole tarpeeksi tavoitteellinen" eli kauniisti sanottuna et ole tarpeeksi rikas tai yritä rikastua. Mies on tavis. Ihan mukava ja urheilullinen, varmaan naiset yleisestikin tykkää ulkoisesti, mutta persaukinen kokonaisuudessaan, jos seuraa etsivän naisen näkemys on enemmän se, että seisoo iltapuvussa Dubaissa terassilla tai Karibialla stringibikineissä rantavedessä tai seisoo merkkilaukku kädessä kireässä asussa kristallikruunujen alla Pariisissa. Ei vaan oikein ymmärrä, vaikka avautuu näistä ongelmista ja olen yrittänyt neuvoa katsomaan sellaisia tavallisempia ja nättejä perusnaisia. Jättä

23 bmi on sikaläski. 17...

Vierailija
68/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti että joku miehen pituus pitää tunkea tähänkin. Vastenmielisen ruma naamakin on pienempi haitta kuin miehen lyhyys? Melkoisia epäaitouden suorittajia koko naiskunta.

Hohhoijaa. Minä en ymmärrä pituudesta vouhkaajia. Kiva kun miestä voi katsoa silmiin kurkottelematta.

Jokaisella on erilainen maku. Ite en kykene kiinnostumaan sekusaalisesti miehestä, joka on minua lyhyempi. Kokeilin suhdetta itseäni lyhyemmän kanssa, mutta seksin puute eli mun haluttomuus tuli esteeksi. 

Vierailija
69/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö kertoo yllättävän paljon hyvistä geeneistä. Esimerkiksi kasvojen symmetrisyys ja sopusuhtaisuus on yksi merkki hyvistä geeneistä.

Mitä tarkoittaa hyvät geenit? Kummasta löytyy parempia geenejä: missikisoista vai lääkiksen tohtoripromootiosta?

Vierailija
70/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on erilainen maku. Ite en kykene kiinnostumaan sekusaalisesti miehestä, joka on minua lyhyempi. Kokeilin suhdetta itseäni lyhyemmän kanssa, mutta seksin puute eli mun haluttomuus tuli esteeksi. 

Se on silti ihan samalla tavalla ulkonäkökriteeri kuin kaikki muutkin. Turha moittia miehiä siitä että haluavat nätin tai kauniin naisen jos naiset itsekin vouhkaavat miehen pituuden tärkeydestä ja muista ulkonäköjutuista.

Vierailija
71/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miksi tästä ulkonäöstä pitää tehdä sukupuolijuttu? Se on molemmille sukupuolille aivan yhtä tärkeä asia. Universaalisti komea mies viehättää lähes kaikkia naisia ja universaalisti ei komea ei viehätä juuri ketään. Mitä ydinfysiikkaa tässä on?

Vierailija
72/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kummallekin sukupuolelle ulkonäkö merkitsee paljon, samoin varsinkin naisille miehen tulotaso. Eikö se ole surullista ? 

Tulotaso merkitsee varmasti paljon instagram-mallille ja näille edustusnaisille joilla on tarvetta statussymboleihin. Aika surullista että et näe muita naisia naisina.

Vierailija
73/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua haittaa, että pituutesi karsii mahdollisuuksiasi? Sehän on vähän kuin vammaan rinnastettava. 

eri

Vierailija
74/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että status ja raha ovat tärkeitä MIEHILLE, koska se on keino, jolla miehet asettavat toisiaan järjestykseen. Naisilla nokkimisjärjestys muodostetaan taas kauneuden perusteella. 

Minusta naisille tärkeämpää kuin raha ja status on, että mies on älykäs ja luotettava. Eli että hän pitää huolen perheestään. Jos mies on tyhmä ja epäluotettava, niin ei hän saa naista.

Miehille tärkeää taas on, että nainen on hyvän näköinen, lempeä ja hoitaa lapsia ja kotia. Jos nainen on ruma, paha suustaan, ärjy ja laiska, niin hän ei saa miestä.

Vierailija
75/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa hyvät geenit? Kummasta löytyy parempia geenejä: missikisoista vai lääkiksen tohtoripromootiosta?

Jos olet koskaan sattumoisin päässyt näkemään, niin lääkis ja oikis on täynnä erittäin kauniita ja komeita ihmisiä.

Vierailija
76/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hysteerisimmät pituudesta vouhkaajat ovat yleensä itse miehiä.

Vierailija
77/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä?..."

Miksi luulet etteivät nuokin asiat merkkaa? Ethän sinä voi sitä sanella, miltä jostain muusta tuntuu sinun seurassa, vaikka mielestäsi olisit maailman paras ja mukavin tyyppi. Niin se vaan menee, että sukupuoleen katsomatta, ulkonäkökin merkkaa useimmille parinvalinnassa. En itse ainakaan voisi kuvitella olevani sellaisen kanssa, joka ei sytytä ulkonäöllisesti.

Tähän perään ne joka kertaiset ulinat, että mitäs sitten jos sairastuu, lihoo jne. jne? Miksei vaan suoraan ota lihavaa ja rumaa? 

Vierailija
78/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli miksi tästä ulkonäöstä pitää tehdä sukupuolijuttu? Se on molemmille sukupuolille aivan yhtä tärkeä asia. Universaalisti komea mies viehättää lähes kaikkia naisia ja universaalisti ei komea ei viehätä juuri ketään. Mitä ydinfysiikkaa tässä on?"

Tämän ketjun tarkoitus oli rusinat pullasta logiikka. Halutaan itse pitää kovat kriteerit miestä valitessa mutta miehillä ei saa olla samaa.

Vierailija
79/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli miksi tästä ulkonäöstä pitää tehdä sukupuolijuttu? Se on molemmille sukupuolille aivan yhtä tärkeä asia. Universaalisti komea mies viehättää lähes kaikkia naisia ja universaalisti ei komea ei viehätä juuri ketään. Mitä ydinfysiikkaa tässä on?"

Tämän ketjun tarkoitus oli rusinat pullasta logiikka. Halutaan itse pitää kovat kriteerit miestä valitessa mutta miehillä ei saa olla samaa.

Nimenomaan, useimmitenhan näillä juuri on kaikenlaisia ulkonäkökriteereitä, mutta heitä ei saisi laittaa hylkyyn ulkonäön perusteella. Harvoin se lihavakaan etsii toista lihavaa, mutta se on fobiaa, pinnallisuutta tms. jos joku laittaa heidät hylkyyn sen perusteella. 

Vierailija
80/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan ei sit varmaan ole ollu kriteerinä miehen komeus?  Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Olen toistuvasti saanut pakkeja varsin tavallisen näköisiltä ja lyhyiltäkin miehiltä.

Ap

Jaahans, eli perus rupsahtaneen pyryharakan ulinalanka kun ei saa ketään ukkoa jallitettua kuseen ja pääse porsimaan, eli No Habla YH-projektia tulille, ei onnistu saada Easy Mode-projektia tulille, ei ole eikä tipu kela-elätystä eikä "vapaudu työvelvoitteesta" - korttia ala näkymään.

Ymmärtäähän sen että laittaa äkämystyttämään, kun kaikki kaverit on jo onnistuneet siinä, ja nyt onnelisena ja läskinä yh :na voivat lojua sohvalla kelan piikkiin mätystämässä suklaata ja siideriä läskiperseisiinsä.