Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö

Vierailija
13.12.2025 |

Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.

Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).

Kommentit (771)

Vierailija
41/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista miten paljon naisille merkkaa miehen status ja palkka

Ei minulle ainakaan merkkaa. Luonne on se joka ratkaisee.

Vierailija
42/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti alemman sos.luokan naiset lihavempia ( vähemmän älykkäitä).

Eli kyllä se kertoo todella paljon ihmisestä jos lihottaa ittensä toimintakyvyttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen".

Entäs jos miehet ei koekaan sinun olevan tällanen?

V*tun väliä mitä miehet "kokevat", turhaa teurasjätettä ovat.

Mitäs sinä sit uliset?

Vierailija
44/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan ei sit varmaan ole ollu kriteerinä miehen komeus?  Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Olen toistuvasti saanut pakkeja varsin tavallisen näköisiltä ja lyhyiltäkin miehiltä.

Ap

Lyhytkin voi olla komea ja viennillä, mutta ruma on ruma on ruma on ruma. Ja se tosiasia ei tule palamaan tulessakaan tai koskaan tule muuttumaan, vaikka kuinka vetäisit itkupotkuraivareita. 

Vierailija
45/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille se naisen ulkonäkö ja nuoruus ovat tärkeimmät kriteerit, luonteella ei ole niin väliä, jos nainen on kaunis. Miehet saattavat sanoa muuta, mutta oikeasti ajattelevat toisin. Lähes kaikki miehet ottaisivat sen nuoren ja kauniin naisen,jos saisivat, mutta eivät saa, joten he tyytyvät siihen minkä voivat saada.Ja se näkyy sitten siinä parisuhteessa. 

Vierailija
46/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tällä somen aikakaudella miehille on ehkä muodostunut harhainen käsitys, että niitä kaunottaria olisi tarjolla mielin määrin.

Onko jäänyt huomaamatta lukemattomat uutiset siitä että naisten vaatimukset ovat koventuneet vuosi vuodelta. Niin että tavallinen mies ei saa tinderissä esim. yhtäkään tykkäystä. Vaikka profiilissa ei sinänsä ole mitään erityistä vikaa ja tinder on täynnä tavallisia naisia. Ne muutamat harvat komeimmat ja kiinnostavimmat miehet ovat ainoita jotka saavat huomiota. Ja sitten pitää kuunnella että miehillä on liian kovat vaatimukset.

Vierailija
47/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilta pitää kieltää suklaa oikeasti. Se ei ole mikään mielenterveyslääke.

Vierailija
48/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva on luonnossa sen näköinen kuin somessa kuvankäsittely on yleistä. Meikki tekee ihmeitä. Ihminen on usein ihan tavallisen näköinen ilman meikkiä. Jos ihminen miellyttää kasvonpiirteiltään täysin ilman meikkiä niin silloin miellyttää oikeasti. Netti ja somen jne on tehnyt sen, että ihmiset luulee, että somen "kaunottaret" näyttää luonnossa samalta. Ei näytä. Meikillä ja varjostuksilla ja korotuksilla voidaan muuttaa piirteitä hyvinkin paljon. Jos meikittömänä miellyttää ja luonne myös niin silloin on oikeeta. 

Vierailija
49/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista miten paljon naisille merkkaa miehen status ja palkka

Joillekin naisille. Ja näitä on tosi vähän. Se on ihan sinun oma vikasi, jos sinä valitset näitä naisia. Suurin osa naisista etsii muuta, mutta sinulle eivät nuo naiset kelpaa. 

Vierailija
50/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin jos joku mies antaa pakit ylipainon takia. Olisiko se sama nainen ollut parempi kumppani jos hän olisi 20kg laihempi? Eikös hän edelleen olisi se sama nainen?

Ylipaino kertoo elämänhallinnan menetyksestä. Kysymys ei ole pelkästä ulkonäöstä vaan juurisyistä, miksi toinen lihoo. Itse en henkilökohtaisesti voisi olla suhteessa miehen kanssa, joka ei liiku, syö huonosti, jo alkoholia usein jne. 

Vierailija
51/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itseohjautuvaa ja biologiapohjaista, että ulkonäkö merkitsee miehille. Se on paitsi selkeä indikaattori yleis- ja mielenterveydestä sekä ensimmäinen portti parinvalinnassa, jota ei tarvitsee ohittaa huonommilla porteilla kun oma markkina-arvo on kunnossa. 

Vaikka kuinka haluttaisiin asiaa säännöillä ja sopimuksilla tasapuolistaa, on jalalla polkemisen ja hammastenkiristelyn sijaan parempi olla katkeroitunatta ja ymmärrettävä parinvalinnan prosessi antropologisesti tarkasteltuna. Sinäkin haluat kauniita lapsia, miksi niin?

Vierailija
52/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään kuin ulkonäkö ei olisi myös naisille kaikki kaikessa. Ihan turhaa tästä on tehdä mitään sukupuolijuttua.

Vierailija
53/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luonnollista että kauneus on tärkeää naisessa, koska se liittyy nuoruuteen joka taas liittyy siihen että he pystyvät saamaan lapsia. Mies voi saada lapsia vielä 40+ ikäisenä, nainen ei oikeastaan. Naisilla on siitä huolimatta vähintään yhtä kovat ulkonäkökriteerit. Varsinkin kun ottaa huomioon että miehen pitää olla luonnostaan komea ja nainen voi parannella omaansa meikkikerroksella.

Vierailija
54/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilta pitää kieltää suklaa oikeasti. Se ei ole mikään mielenterveyslääke.

Kielletäänkö miehiltä sitten alkoholi ja varsinkin kalja? Nekään ei ole mielenterveyslääkkeitä vaikka jotkut niin luulee.

Vierailija
55/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille se naisen ulkonäkö ja nuoruus ovat tärkeimmät kriteerit, luonteella ei ole niin väliä, jos nainen on kaunis. Miehet saattavat sanoa muuta, mutta oikeasti ajattelevat toisin. Lähes kaikki miehet ottaisivat sen nuoren ja kauniin naisen,jos saisivat, mutta eivät saa, joten he tyytyvät siihen minkä voivat saada.Ja se näkyy sitten siinä parisuhteessa. 

Päinvastoin, komeat ja jopa mallin pituuksissa olevat miehet (>190cm) menevät tuolla sellaista persjalkaisten kanssa että huhheijaa. Mies ei tee efforttia. Mies ottaa reiän mikä on rinkelilläkin, kunhan on mukava.  

Vierailija
56/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti että joku miehen pituus pitää tunkea tähänkin. Vastenmielisen ruma naamakin on pienempi haitta kuin miehen lyhyys? Melkoisia epäaitouden suorittajia koko naiskunta.

Vierailija
57/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tosielämässä useinkaan vain mene niin, että pullea neito on luonteeltaan ihana, ja hoikka vaikea ja ilkeä. 

Usein se on niin, että huonon itsetunnon omaava on katkera, kateellinen ja negatiivinen, eli seurana myös epämiellyttävä. 

Ap ei väittänytkään näin. Hän kirjoitti, että vaikka nainen olisi kuinka mukava, miehille ei kelpaa jos ei ole myös kaunis.

Itse lisäisin tuohon vielä, että nykyään edes pelkkä kauneus ei taida riittää, pitää olla superkaunis. Miesten käsitys siitä mikä on tavallinen tai kaunis, on somen ja muun kuvaston myötä mennyt äärimmäisyyksiin. Jopa missit ja mallit koetaan ja haukutaan rumiksi.

Vierailija
58/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta. Miestyökaveri, siis ihan puhtaasti kaverimainen työkaveri, deittailee epätoivoisesti naisia. Hänelle tärkeintä on ulkonäkö. Etsii Instasta näitä beibejä, joiden insta on täynnä sellaista kamaa, jonka perusteella tn. etsivät jonkinlaisia sugar daddyjä. Sitten on hirveän pettynyt aina, kun homma ei pelitä ja naiset antaa selityksen jostain "et ole tarpeeksi tavoitteellinen" eli kauniisti sanottuna et ole tarpeeksi rikas tai yritä rikastua. Mies on tavis. Ihan mukava ja urheilullinen, varmaan naiset yleisestikin tykkää ulkoisesti, mutta persaukinen kokonaisuudessaan, jos seuraa etsivän naisen näkemys on enemmän se, että seisoo iltapuvussa Dubaissa terassilla tai Karibialla stringibikineissä rantavedessä tai seisoo merkkilaukku kädessä kireässä asussa kristallikruunujen alla Pariisissa. Ei vaan oikein ymmärrä, vaikka avautuu näistä ongelmista ja olen yrittänyt neuvoa katsomaan sellaisia tavallisempia ja nättejä perusnaisia. Jättäisi pois nämä some-beibit. 

Mutta tuosta ap:n ongelmasta on ihan omakohtainenkin kokemus. Olen aina ollut itse perusnätti, mutta tuossa 45v. laihdutin vihdoin ylimääräiset kilot pois. Ja niitä kiloja oli 35, jonka jälkeen BMI oli 23. Mitään timmiä minusta ei tullut, mutta vaatteet päällä olen sutjakka. Outoa, että pitkäänkin työkaverina olleet miehet alkoi ystävällisemmäksi. En voi käsittää. Ennen olin sellainen, että kanssani puhuttiin pakolliset ja jalat jo näytti kääntyneenä, että haluavat pois tilanteesta, jos yksikin sana oli yli pakollisen. Kun laihduin, niin tulivat samaan pöytään istumaan kiireettömästi. Ällöttävää. Ja tuo "työkaverimies", josta alussa kirjoitan ei kuulu näihin. Hän on paljon nuorempi ja olin laihempi tai lihavampi, en ole hänen saaliinsa. Eikä ole tarkoituskaan olla. 

Vierailija
59/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kummallekin sukupuolelle ulkonäkö merkitsee paljon, samoin varsinkin naisille miehen tulotaso. Eikö se ole surullista ? 

Tulotaso on tärkeää molemmille. Kautta aikojen se on ollut ylivoimaisesti tärkein juttu naimakauppoja sovittaessa. Kauneudella yritetty kiertää järjestystä ja siitäkin sit tuomittu, kun on reittä pitkin edetty parempiin piireihin.

Vierailija
60/771 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti alemman sos.luokan naiset lihavempia ( vähemmän älykkäitä).

Eli kyllä se kertoo todella paljon ihmisestä jos lihottaa ittensä toimintakyvyttömäksi.

Minä painan 105 kg ja olen neurologian erikoislääkäri ammatiltani. Olen nainen.