Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö

Vierailija
13.12.2025 |

Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.

Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).

Kommentit (771)

Vierailija
441/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se ongelma onkin miksi suhteet ei nykyään  kestä ja niitä ei edes muodostu. Somen ym. perusteella saa sen käsityksen et jokaiselle on joku somebeibe/kundi jossain ja aikaa kulutetaan tätä etsien. Ihmiset on muuttuneet helvetin pinnallisiksi.

Lopulta rakkaudessa on kyse kuitenkin yhdeltä osin myös siitä, kuka on sun kanssa, vaikka saisit kasvohalvauksen ja ulkonäkö muuttuisi. En ymmärrä miten tää puoli unohtuu ihan täysin. Ehkä ne ihmiset, jotka dissaa ulkonäköön perustuen, eivät ole tällaista rakkautta saaneet kokea, eivätkä ehkä tule kokemaankaan koskaan, joten ap:lle tämä myös tsempiksi: et varmasti olisi saanut näiltä ulkonäön perässä juoksijoilta sitä, mitä oikeasti tarvitsisit.

Vierailija
442/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää toimii toisinkinpäin. Pitkät, rikkaat ja sporttiset miehet voi osoittautua suunsa aukaisun jälkeen lapsellisiksi typeryksiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voi vaikuttaa lasten ja nuorten odotuksiin tulevasta kumppanista esim. painottamalla et ulkonäkö ei ole tärkeintä

Vierailija
444/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana on levinnyt kaikenlaisia miesasialiikkeitä erityisesti verkossa, joiden agendaan kuuluu määrittää mitä miesten pitää kumppaneiltaan vaatia. Miehiseen tapaan ne on aika yksinkertaisia listoja keskittyen ulkonäköön ja nöyrään käytökseen. Jotkut sitten lähtevät näihin hössötyksiin mukaan. En tiedä ovatko yleistyneet näin digi/someaikana. 

Niin, ja en tosiaan ymmärrä miksi ihmeessä? Jos nainen on perässävedettävä kivireki, niin mitä hiton iloa siitä on jos se näyttää nätiltä?  On todella tärkeää että kumppani on itselle sopiva. Ja siitä ulkonäkö ei paljon kerro. Tosin viehätystä olisi syytä olla. Se kriteeri on omassa tuttavapiirissäni kuitenkin usein sellainen, ettei vaadi mitään mallin raameja. Päin vastoin. Viehätys syntyy hyvinkin tavallisista asioista. Tyyliin pisamista ja hymykuopista jne. 

Ite otan ennemmin kunnon ahkion, johon mahtuu tavaraa ja ajaa asiansa ja sopii just mun "käyttötarkoitukseen".  Ja tämä ei tarkoita ylipainoa. Vaikka sekään ei ole mikään este itselleni. 

Ja sori esineellistys. En osaa olla hauska, mutta halusin kuvata asiaa omasta näkökulmastani.  

M44

Vierailija
445/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, jotkut naiset suhtautuivat minuun niin, että minussa täytyy olla jotakin vikaa, koska olin kaunis. Eli en olisi heidän yleisen arvionsa mukaan ollut hyvä puoliso jollekin miehelle, vaikka nämä naiset eivät edes tunteneet minua. 

Vierailija
446/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat voi vaikuttaa lasten ja nuorten odotuksiin tulevasta kumppanista esim. painottamalla et ulkonäkö ei ole tärkeintä

Ja toisinpäin. Mulla oli lukioikäisenä poikaystävä, jolla oli akne. Mua se ei häirinnyt, mutta äitiäni häiritsi ja hän vihjaili asiasta tympeästi koko ajan. Ei sentään poikaystävälle itselleen, mutta minulle. Äiti häpesi muutenkin kaikkea, ja sitten vielä tytär seurusteli nolon finninaaman kanssa. Tuo poika oli fiksuin ja mukavin jonka kanssa olen koskaan ollut.

Kyllä koin, että tuo äidin ulkonäkökeskeisyys vaikutti myöhempiin miesvalintoihini. Ihan sama millainen sika tai vaikka väkivaltainen mies oli, kunhan vain oli ulkoisesti hyvä. 

Vierailija
447/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä linjalla aletaan argumentoimaan, sitten varmaan on yhtä oikeutettua odottaa, ettei nainenkaan sorru kriteereisssän vastaaviin pinnallisuuksiin? Esitän vastavuoroisesti luopumista kaikista tienaamiseen liittyvistä vaatimuksista ja yritykestä alistaa mies rahan takia vuosikymmeniä kestävään kurimukseen.

Vierailija
448/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa?"

Tämä lause paljasti, että ap on mies. Jokainen nainen tietää, että pienipalkkaisuus ei estä häntä tuomasta suhteeseen paljonkin asioita, hellyyttä, lämpöä, kumppanuutta & rakkautta <3

Vierailija
449/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin sanoa miesten kriteereille, että: EVVK 🤣

Vierailija
450/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se ongelma onkin miksi suhteet ei nykyään  kestä ja niitä ei edes muodostu. Somen ym. perusteella saa sen käsityksen et jokaiselle on joku somebeibe/kundi jossain ja aikaa kulutetaan tätä etsien. Ihmiset on muuttuneet helvetin pinnallisiksi.

Lopulta rakkaudessa on kyse kuitenkin yhdeltä osin myös siitä, kuka on sun kanssa, vaikka saisit kasvohalvauksen ja ulkonäkö muuttuisi. En ymmärrä miten tää puoli unohtuu ihan täysin. Ehkä ne ihmiset, jotka dissaa ulkonäköön perustuen, eivät ole tällaista rakkautta saaneet kokea, eivätkä ehkä tule kokemaankaan koskaan, joten ap:lle tämä myös tsempiksi: et varmasti olisi saanut näiltä ulkonäön perässä juoksijoilta sitä, mitä oikeasti tarvitsisit.

Näinpä. Onneksi ongelmaa ei ole kaikilla, vaan tasapainoisiakin naisia ja miehiä on oman lasteni ikäisissä paljon, ja he sitten pariutuvatkin keskenään.

vanha rouva

Vierailija
451/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin sanoa miesten kriteereille, että: EVVK 🤣

Eli täsmälleen samaa mitä ne miehet sanoo susta 😆

Vierailija
452/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä terve kasvatus lähtee ihan pienestä, ei voi jälkikäteen enää liimata sanomalla parikymppiselle, et "niin muuten, ulkonäkö ei sitten ole tärkeintä."

Lapsen pitää nähdä, miten omat vanhemmat kohtelee kanssaihmisiä jokapäiväisessä elämässä. Kun lapset näkee, että vanhemmat arvostavat ihan jokaista ihmistä, rappusiivoojasta alkoholistireppanaan, se välittyy väkisinkin lapsen sielunmaisemaksi.

Ketään ei vihata vaan kaikkia rakastetaan, tällöin olet onnellinen, eikä pariutuminenkaan ole hankalaa <3

Vierailija
453/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkonäkö on vain tärkeä asia pariutumisessa, mikä ei tietenkään tarkoita, että pitäisi olla superkaunis ja täydellinen. Olen jo 55+ ja nähnyt useamman sellaisen avioliiton, missä toinen osapuoli ei ollut tyytyväinen ulkonäköön, vaikka siinä ei ulkopuolisen näkökulmasta mitään selvää vikaa ollutkaan. Ei vain ollut omaa tyyppiä tms. ja se näkyi. Jälkikäteen eron jälkeen kuulin, millaista vähättelyä siitä seurasi ja yhdessä tapauksessa sen näkivät ulkopuolisetkin.

Monta asiaa voi avioliitossa mennä pieleen ja yksi tärkeimmistä on mielestäni se, ettei ota puolisoa, jonka ulkonäkö ihan oikeasti viehättää. Parempi on omasta mielestäni olla ilman, koska kumppanin viehättävä ulkonäkö ei todellakaan muutu vähemmän viehättäväksi vanhenemisen ja sairastamisen myötä, jos siitä oikeasti pitää. Molemmista on kokemusta, kun olen ollut jo lähes 40 vuotta naimisissa. 

Vierailija
454/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin erikoinen ajatus, että jokainen, joka haluaa viehättävän puolison olisi ulkonäön perässä juoksija. 

En vain tajua "palstatotuutta" siitä, miten ulkonäöstä välittävät muka ovat pinnallisia. Se on vähän kuin väittäisi, että maapallo ei ole pyöreä, sillä onhan viehättävä ulkonäkö yksi tärkeä tekijä seksuaalisuudessakin. 

Ulkonäöstä kiinnostuminen ei tarkoita, etteikö muutkin asiat olisi tärkeitä, osa myös tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Ja kun ulkonäkö on viehättävä, ei se sairastumisenkaan jälkeen toiseksi muutu. 

Vierailija
455/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkökriteerejä saa ja pitää olla molemmilla sukupuolilla. Siitä se kipinä yleensä lähtee. Mutta jos ulkonäkökriteerit napataan jostain ideaalista jonka on määritellyt taho x, eikä omasta mielihalusta, niin silloin mennään metsään. Ei ne hormonit pääse hyrräämään oikealla tavalla.

Tosin kuka hitto niin tekisi? 

Vierailija
456/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä terve kasvatus lähtee ihan pienestä, ei voi jälkikäteen enää liimata sanomalla parikymppiselle, et "niin muuten, ulkonäkö ei sitten ole tärkeintä."

Lapsen pitää nähdä, miten omat vanhemmat kohtelee kanssaihmisiä jokapäiväisessä elämässä. Kun lapset näkee, että vanhemmat arvostavat ihan jokaista ihmistä, rappusiivoojasta alkoholistireppanaan, se välittyy väkisinkin lapsen sielunmaisemaksi.

Ketään ei vihata vaan kaikkia rakastetaan, tällöin olet onnellinen, eikä pariutuminenkaan ole hankalaa <3

Tämä. En ole kaunis, mutta koska olen terveesti kiltti ja mukava ihminen, minusta oltiin aikoinaan kiinnostuneita. Aviomiehelleni olen ollut riittävän viehättävä myös ulkoisesti, ja se riittää.

vanha rouva

Vierailija
457/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista, miten paljon naisille merkkaa miehen omaisuus 

Sinulle on siis "surullista" se, että naiset ovat kiinnostuneita miehen elatuskyvystä?

Oletko incel (naimaton, lapseton) vai älyllisesti 5-vuotiaan tasolla?

Miksi pidät pahana sitä, että naiset haluavat pariutua hyvätuloisten miesten kanssa?

Onko se sinulta pois?

Onko se yhteiskunnalta pois, että mies elättää perheensä (vaimo + lapset) ja perhe tulee toimeen omilla rahoillaan?

Miksi arvostat sossupummeja (Kelan rahoilla loisivia 5 lapsen yksinhuoltajaäitejä) enemmän kuin sitä korkeasti koulutettua naista, joka nai korkeasti koulutetun miehen? 

"Mies elättää perheensä"

Älä viitsi, tämä ei ole ollut Suomessa mahdollista moneen kymmeneen vuoteen ellet kuulu johonkin promilleen puolikkaaseen väestöstä.

Vierailija
458/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluaisit suhteen ihmisen kanssa, joka ei pidä sinua turkasen viehättävänä? Tämä kysymys on suunnattu tasapuolisesti kaikille. Sehän on romanttisen suhteen kulmakivi. Sille rakennetaan sitten sielujen sopusointu ja ihana arki. Toista pitää jaksaa katsella silloinkin kun tämä ärsyttää ja on ihan perseestä. 

Vierailija
459/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännnäköisille naisille miehen komeus on tasan yhtä tärkeää. Niin se vaan menee. Kun kaikki muut speksit on 10+, mutta naama kuin ismoleikolalla, niin turha on hottiksia vilkuilla allekirjoittaneen kokemuksella.

Vierailija
460/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tavallisille miehille kelpaa kaunis ja kiltti nainen? Koska jos tavallinen mies saa kauniin naisen niin sitä egoa on buustattava toisella ja kolmannella. Heti nousee kusi päähän jos tavallinen mies saa kauniin naisen. Yks ei vaan millään riitä jos voi saada monta.