Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö
Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.
Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).
Kommentit (771)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko että kehopositiivisuus rajattiin koskemaan vain naisia? Kukaan ei edes harkinnut että jotain läskimahamiehiä alettaisiin kutsumaan komeiksi.
Ei rajattu. Urpot vaan ovat alkaneet haukkua lihavia naisia kehopositiivinen-termillä. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden synonyymi.
No miksi niin suuri osa näistä kehopositiivisuuden kannattajista on lihavia naisia?
No miehethän ei edes tiedosta olevansa lihavia tai jos ovatkin niin pitäis silti kelvata kaikille hoikille nuorille ja kauniille naisille.
Että ihmekö tuo että sinkkuustilastot vaan kasvaa. Syy on miesten
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluaisit suhteen ihmisen kanssa, joka ei pidä sinua turkasen viehättävänä? Tämä kysymys on suunnattu tasapuolisesti kaikille. Sehän on romanttisen suhteen kulmakivi. Sille rakennetaan sitten sielujen sopusointu ja ihana arki. Toista pitää jaksaa katsella silloinkin kun tämä ärsyttää ja on ihan perseestä.
Ei tarvitse olla "turkasen" viehättävä, riittää että on viehättävä :)
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät ymmärrä seksikkyyden ja kauneuden eroa. Me miehet etsimme seksikästä kumppania, joka saa himot hyrräämään. Kauneus on toissijaista. Suurin osa naisista on nättejä mutta läheskään kaikki eivät ole seksikkäitä.
Just näin ja tässä ei ole kyse pelkästään ulkonäöstä vaan seksikkyys on paljon muutakin ja usein sellaista joka ei ole samaa kuin kaikilla muilla. Siksi jotkut naiset imevät miehiä kuin liimapaperi vaikka eivät täyttäisi perinteistä kauneusihannetta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että status ja raha ovat tärkeitä MIEHILLE, koska se on keino, jolla miehet asettavat toisiaan järjestykseen. Naisilla nokkimisjärjestys muodostetaan taas kauneuden perusteella.
Minusta naisille tärkeämpää kuin raha ja status on, että mies on älykäs ja luotettava. Eli että hän pitää huolen perheestään. Jos mies on tyhmä ja epäluotettava, niin ei hän saa naista.
Miehille tärkeää taas on, että nainen on hyvän näköinen, lempeä ja hoitaa lapsia ja kotia. Jos nainen on ruma, paha suustaan, ärjy ja laiska, niin hän ei saa miestä.
Statusmiehelle on tärkeää, että vieressä on edustava puoliso.
Vierailija kirjoitti:
"Ihan samoin en ymmärrä myöskään naista joka luulee tulevansa rakastetuksi jos mies ihailee hänen kauneuttaan. "
Mitä ihmettä mä juuri luin?! Kuvitteletko ihan oikeasti, että vain mies joka ei rakasta vaimoaan sanoo häntä kauniiksi? Oma mieheni pitää minua kaunottarena ja itse olen pitänyt miestä, joka ei pidä vaimoaan kauniina miehenä, joka ei rakasta vaimoaan.
N55+, pian 37v. liittoa takana.
No mitä sä sitten luit? Lue uudestaan, jos noin huonosti osaat lukea ja ymmärrät lukemaasi.
Pelkkään kauneuteen ihastuminen ei ole rakkautta. Olen itse kokenut suhteen jossa mies on aivan lääpällään ulkonäkööni, mutta ei osaa nimetä minusta yhtä ainoaa hyvää asiaa joka ei liity ulkonäköön. Tuo mies myös petti ja käyttäytyi muutenkin äärimmäisen epärakastavasti. Nykyisessä suhteessani ulkonäköni ei vaikuta olevan lainkaan yhtä tärkeä asia miehelle, eikä hänen rakkauteensa ole vaikuttanut mitenkään vaikka ulkonäköni on muuttunut moneen otteeseen sekä huonompaan että parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Merkkaa todella paljon. Edes ihan tavallinen nätti nainen ei käy, kun joku blondi, jolla on olla pitkää säärtä ja näyttävä ulkonäkö, sokaisee miehen kuin miehen. Sellainen nainen sitten voi käyttäytyä kuinka rumasti ja nokkavasti haluaa, miesten metsästysvietti ja palvonta vain kasvavat.
Luulen, että miehillä todella on jonkinlainen metsästysvietti, jonka nainen kyllä voi tuhota riippumatta ulkonäöstä. Olen nähnyt miten kauniskin nainen antaa kohdella itseään huonosti ja päätyy huonoihin suhteisiin kerta toisensa jälkeen. Vaatimattoman näköisistä puhumattakaan, koska he ilmeisesti ajattelevat, että pitää tyytyä, kun kerran miehet välittävät vain kauniista jne.
Ensimmäinen asia, joka pitäisi miehistä oppia on se, että he arvostavat naista, joka on feminiinisellä tavalla itsevarma ja odottaa ensiluokkaista kohtelua. Jos kaikki naiset käyttäytyisivät niin, että jättäisivät täysin huomiotta jokaisen miehen, joka ei osaa kohdella naista kuin perhosta kämmenellä, olisi meillä paljon vähemmän huonoja suhteita.
Mies haluaa miellyttää naista kaikin tavoin. Jos ei halua, hän ei rakasta naista. Näin se on, muuta ei kannata uskotella. Sitä on turha uskotella, että tietyn käytöstason vaatiminen mieheltä olisi nokkavaa tai rumaa. Ei se, on luonnollista.
"Varmasti miehen tulot merkitsee sinullekin"
Oli puhe siitä, että nainen on miehen kanssa rahan TAKIA. Eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Samoin jos joku mies antaa pakit ylipainon takia. Olisiko se sama nainen ollut parempi kumppani jos hän olisi 20kg laihempi? Eikös hän edelleen olisi se sama nainen?
Ei, kyllä tuon sängyssä huomaa
Vierailija kirjoitti:
Olen itse parisuhteessa, mutta ihmetyttää suuresti muutama +60v tuttava.
Kaikki haluaisivat yli 10v nuoremman. Niin miehet, kuin naiset.
Sitten ollaan oltu vuosikausia yksin. Ainainen valitus yksinäisyydestä. Häiriköidään yksinäisyyttään ruuhkavuosia eläviä lapsia. Miksei noille järki sanoo, että kannattaisi etsiä edes joku. Ovat hyvin rasittavaa seuraa.
Ulkonäkökriteerit ovat vasta yksi portti matkalla parisuhteeseen, mikä pitää läpäistä. On paljon muitakin. Työ, rahatilanne, mahdolliset lapset, kemia, elämäntavat jne. jne.
Kyllä vaatimattoman näköiselle naiselle löytyy vaatimattoman näköinen mies. Se ei vaan usein kelpaa.
Minulle vielä kauheampaa olisi se, että mies olisi tylsä ja mitäänsanomaton. Sellainen ei toisi elämääni mitään lisäarvoa. Sama, kuin olisi yksin.
Vaatimattoman näköisten jo eläkeikäisten miesten ulkonäkövaatimukset on kyllä hirmuiset kun jo maalaisjärjen pitäis sanoo ett ei kannata ees yrittää mitään parikymmentä vuotta nuorempaa kaunista naista. Jos on itse ihan taviksen näköinen iläisekseen niin kyllä ihan naurettavat vaatimukset ja nämä vaatimukset on nimenomaan miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tällä somen aikakaudella miehille on ehkä muodostunut harhainen käsitys, että niitä kaunottaria olisi tarjolla mielin määrin.
On niitä ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan samoin en ymmärrä myöskään naista joka luulee tulevansa rakastetuksi jos mies ihailee hänen kauneuttaan. "
Mitä ihmettä mä juuri luin?! Kuvitteletko ihan oikeasti, että vain mies joka ei rakasta vaimoaan sanoo häntä kauniiksi? Oma mieheni pitää minua kaunottarena ja itse olen pitänyt miestä, joka ei pidä vaimoaan kauniina miehenä, joka ei rakasta vaimoaan.
N55+, pian 37v. liittoa takana.
No mitä sä sitten luit? Lue uudestaan, jos noin huonosti osaat lukea ja ymmärrät lukemaasi.
Pelkkään kauneuteen ihastuminen ei ole rakkautta. Olen itse kokenut suhteen jossa mies on aivan lääpällään ulkonäkööni, mutta ei osaa nimetä minusta yhtä ainoaa hyvää asiaa joka ei liity ulkonäköön. Tuo mies myös petti ja käyttäytyi muutenkin äärimmäisen epärakastavasti. Nykyisessä suhteessani ulkonäköni ei vaikuta olevan lainkaan yhtä tärkeä asia
Lainasin sinun omaa lausettasi. Tekstistäsi saa sen käsityksen, että ulkonäköä ihailevaa miestä pitää välttää. Itse taas en ottaisi ikinä miestä, joka ei rakasta ulkonäköäni niin että se näkyy sekä sanoissa että käytöksessä. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö hän pitäisi muitakin asioita tärkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Naisille merkkaa miehen rahat. Jos miehellä ei ole varaa samoihin asioihin kuin naiselle ei ole edes kaveruuteen mahdollisuutta. Jopa köyhä nainen ei halua köyhää miestä vaan pariutua hyvin tienaavan miehen kanssa.
Ja tämän luit jostain jenkkiläisiltä naisvihasivustoilta? Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan ei sit varmaan ole ollu kriteerinä miehen komeus? Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Olen toistuvasti saanut pakkeja varsin tavallisen näköisiltä ja lyhyiltäkin miehiltä.
Ap
Mä myös. Ylipainoakin on ollut.
Oon itse semmonen hoikka ja sporttinen, ihan nättikin. Kuulema kiltti, ystävällinen ja hauskaa seuraakin.
Mieluummin kuolaavat instabimboja. Itsestäkin sais semmoisen jos samalla tavalla kuvia tekis ja jakelis, mutta ei kiinnosta kalastella ja kilpailla huomiosta.
Eli päästään kysymykseen: miksei miehille kelpaa se tavallinen kiltti nainen? :D
Huono provo, kyllä hoikat kelpaa jos on nättikin
Vierailija kirjoitti:
Pitää kohdata tietysti sellainen, joka pitää sua viehättävänä ja sinä häntä!
Itse en kyllä edes jaksa deittailla, tapaan ihmisiä mieluummin livenä. Tietysti toisen ihmisen ulkonäkö/olemus/energia on se mihin aluksi kiinnittää huomion, ja jutellessa ja silmiin katsoessa jos kemia värähtelee niin siitä se lähtee :)
Miten deittaillaan "ei livenä" 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää kohdata tietysti sellainen, joka pitää sua viehättävänä ja sinä häntä!
Itse en kyllä edes jaksa deittailla, tapaan ihmisiä mieluummin livenä. Tietysti toisen ihmisen ulkonäkö/olemus/energia on se mihin aluksi kiinnittää huomion, ja jutellessa ja silmiin katsoessa jos kemia värähtelee niin siitä se lähtee :)
Miten deittaillaan "ei livenä" 🙄
Varmaan hän tarkoitti, ettei käytä seuranhakusovelluksia tms, vaan tutustuu uusiin ihmisiin mieluummin sattumalta arjen keskellä, töissä, kavereiden kautta, harrastuksissa.
Tietenkin on suositeltavaa valita kumppani, jonka ulkonäkö sytyttää, mutta kieltämättä surullista kuinka paljon painoarvoa ihmiset ulkonäölle antaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja sitten ihmetellään kun tulee ero vaikka luonteet ei alunperinkään sopineet yhteen.
Mikä vika erossa on? Mieluummin nauttii senkin vähän nätin kuin ruman naisen kans.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen".
Entäs jos miehet ei koekaan sinun olevan tällanen?
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille merkkaa miehen rahat. Jos miehellä ei ole varaa samoihin asioihin kuin naiselle ei ole edes kaveruuteen mahdollisuutta. Jopa köyhä nainen ei halua köyhää miestä vaan pariutua hyvin tienaavan miehen kanssa.
Ja tämän luit jostain jenkkiläisiltä naisvihasivustoilta? Jep jep.
Nämä ovat tosiaan näitä jenkkilästä suoraan kopioituja ongelmia, jotka eivät istu suomalaiseen yhteiskuntaan lainkaan. Kuten vaikka joku black lives matter -liikehdintä.
Itäeuroopasta löytyy paljon hyvännäköisiä naisellisia naisia, jotka mielellään ryhtyvät suhteeseen 20 vuotta vanhemman hyvässä hapessa olevan pinkkamiehen kanssa.