Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette selvinneet terapeutin ahtaan ihmiskäsityksen kanssa?

Vierailija
13.12.2025 |

Tarkoitan tilannetta, jossa terapian kuluessa hänestä paljastuu asenteita, jotka ovat yhteensopimattomia omienne kanssa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asenteet ovat siis sellaisia, jotka eivät heti kättelyssä tule lankaan ilmi, vaan vasta ajan kuluessa.

ap

Vierailija
2/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti valitaan haastattelemalla useampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa asiaa tarkemmin ap. Tarkkoja yksityiskohtia. Haluan itse ymmärtää oletko hullu vai mitä, koska näin voin mahdollisesti auttaa. Haluan olla sua kohtaan rehellinen

Vierailija
4/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa asiaa tarkemmin ap. Tarkkoja yksityiskohtia. Haluan itse ymmärtää oletko hullu vai mitä, koska näin voin mahdollisesti auttaa. Haluan olla sua kohtaan rehellinen

Esimerkiksi naiseus silloin kun on äiti: naisen päärooli tällöin hoivata ja palvella lapsiaan. Isällä ei tässä mitään roolia. Ja se, että naisen seksuaalisten tarpeiden tulisi loppua lasten saamiseen. Äiti ei saa ihastua.

Tässä muutamia esimerkkejä.

Vierailija
5/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi naiseus silloin kun on äiti: naisen päärooli tällöin hoivata ja palvella lapsiaan. Isällä ei tässä mitään roolia. Ja se, että naisen seksuaalisten tarpeiden tulisi loppua lasten saamiseen. Äiti ei saa ihastua.

Tuollaiset aiheet kuuluu sinne seksuaaliterapeutin puheille. Sun menneisyyden traumoihin liittyen noissa ei ole mitään puhuttavaa. 

Vierailija
6/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on yksi terapeutti ja yksi, joka tahtoi opiskella psykologiksi. Molemmat ovat niin ahdasmielisiä, etten ole heidän kanssaan tekemisissä. Ehkä hyvä, ettei toisesta tullut psykologia. Ties kuinka monen pään olisi sekoittanut vielä enemmän. 

Vierailija
7/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset aiheet kuuluu sinne seksuaaliterapeutin puheille. Sun menneisyyden traumoihin liittyen noissa ei ole mitään puhuttavaa. 

Varhaisen, jäsentymättömän kiintymyssuhteen osalta on.

ap

Vierailija
8/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että hän ajattelee näin? Vai onko tämä omaa tulkintaasi?

Terapeutin tulisi kyseenalaistaa ajatuksiasi, mutta aika harva suoraan kertoo omia arvojaan tai pitää niitä juuri sen potilaan kannalta olennaisina. Nämähän ovat jokaisen omia valintoja.

Vierailija
9/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun psykoterapeutti nauroi katketakseen kun kerroin itkien siitä, minkälaista on uhriutuvan, valittavan ja syyllistävän äidin kanssa. Hän käski mun olla samanlainen aina, kun joudun äitini kanssa olemaan tekemisissä.

En tiedä mutta mielestäni tuo oli ammattitaidotonta. Ei paljoa terapeuttia hetkauttanut kun kerroin harkinneeni useita kertoja itsemurhaakin.

Vierailija
10/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että hän ajattelee näin? Vai onko tämä omaa tulkintaasi?

Terapeutin tulisi kyseenalaistaa ajatuksiasi, mutta aika harva suoraan kertoo omia arvojaan tai pitää niitä juuri sen potilaan kannalta olennaisina. Nämähän ovat jokaisen omia valintoja.

Hän kääntää joka kohdassa huomion vanhemmuuteeni, että en voi tehdä noin tai ajatella näin, koska olen pienten lasten äiti. Ajattelen silti.

ap

Vierailija
11/11 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up