Olenko ainoa, jonka mielestä on ihan hyvä asia, että irtisanominen helpottuu?
Itse ainakin olen työpaikoilla törmännyt työntekijöihin, joita kukaan ei haluaisi siellä pitää (laiskurit, vaikeat tapaukset, uhittelijat, sääntöjen rikkojat, muutosvastaiset, kiusaajat, hupisaikuttelijat jne.), mutta heitä ei ole saatu potkittua uloskaan.
Kommentit (160)
Vain Putineiden mielestä se on hyvä asia, ettei Ukrainalla ole ydinaseita. Vallan epätasapainosta syntyy vain sotia. Jossain pienempiä ja jossain vähän suurempia. Sodista hyötyvät vain rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohtikaamme sitä sitten, kun sinut, ap, on potkittu pihalle!
En kuulu kyseiseen porukkaan. Sinä ilmeisesti kuulut, kun noin älähdit?
Ap
Sut voidaan pokia silti pihalle. Mutta taitaa mennä liian monimutkaiseksi ymmärtää.
Voidaan, mutta pidän sitä erittäin epätodennäköisenä, koska en ole millään tavalla hankala.
Ap
Negatiivisen asenteesi perusteella olet. Jos luulet, että tällainen kyräily ei ole aistittavissa sinusta työpaikalla vaikka hymyiletkin ihmisille päin naamaa, olet väärässä. Myrkyllinen ilmapiiri tappaa kasvun ja karkottaa asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos irtisanominen tehdään helpoksi, pitää myös työttömyysturvan olla kunnossa. Nyt se on romutettu samalla kun irtisanomista helpotetaan ja maassa on valtava työttömyys. Siinä on katastrofin ainekset kasassa.
Onhan se ja saatte myös asumistuen. Kukaan ei pakota ottamaan lainaa, jos ei ole riittävää varmuutta siitä, että pystyy sen hoitamaan.
Mitä hel vetin riittävää varmuutta täällä on kenelläkään? Tiesitkö muuten, että pysähtynyt asuntokauppa on Suomen tämän hetkinen ongelma nro. 1.? Se heijastuu koko Suomen talouteen.
Kuka tahansa saattaa joutua pihalle ens vuoden alussa, eikä syytä tartte edes sanoa jopa pärstän perusteella, työtahtia kiristetään lisääaikaa kuitenkaan ei saa eikä lisää apua jos et ehdi tekemään kuin robotti ilman taukoa ne työtehtävät päättää työnantaja potkia sut pois tai toinen että vanhalle työntekijälle pitäis palkkaa nostaa eikun pihalle ja tilalle minimipalkalla televä
Vierailija kirjoitti:
No itse ajattelen, ettei heitä potkita pois myöskään tämän lain myötä. Usein sellaiset vaikeat tuntevat oikeutensa ja työnjohto ei puutu näiden toimintaan. Sitten on ne jotka ovat työnantajan suosiossa vaikka tekisivät mitä.
Itse ajattelen, että tämä laki vaan huonontaa työelämää ja vähentää työssäviihtymistä. Ja nimenomaan on haitallinen niille hyville ja tunnolliselle työntekijöille.
Ihme ulinaa. Jotain kuvittelua, että työnantaja on virheetön jumala ja työntekijä haluaa itsekin olla väen vängällä kenen tahansa työnantajan leivissä. Jos työntekijä saa potkut niin hänet vapautetaan sopivampiin tehtäviin, joka on hänelle itselleenkin parempi.
Et ole ainoa! Meitä on todella paljon jotka on kyllästynyt tekemään laiskojen ja jatkuvasti saikuttavien työt kun ei siittä saa mitään kiitosta kun jokainen työnantaja vetoaa että teit viimeksikin enemmän niin kyllä sinun nytkin outää tehdä enemmän mutta minun ei pidä palkita sinua siittä mitenkään.
Se on todella ärsyttävää tehdä kahden ihmisen työt yhden ihmisen palkalla samalla kun se laiska tai saikuttaja saa sen yhden ihmisen palkan tekemättä mitään
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihan helppo irtisanoa nytkin. Lisäksi on jopa 6 kk koeaika. Se on johdon osaamattomuutta jos ei osaa hankkiutua huonosta työntekijästä eroon.
Ei kuule ole, T: yrittäjä.
Mulla oli yksi superhankala asiakakkaiden karkoittaja myyjänä, kaiken paskan palautteen kiistää koko ajan ja jatkaa perseilyä, ja on superhankala työkaveri. Muistutti että hänestä pääsee eroon kun maksaa 6kk irtisanomisajan palkan kotiin. Yksintyöskentelypaikka kyseessä, ja aivan liian vaikea kerätä näyttöä. Kädestä suuhun menee tämä yritys, ja 6kk liksan jos joutuisin maksamaan, ni olisi lappu luukulla, ja yrittäjä sillan alla, jos todettaisiin että laitoin irtisanominnen.
Olen kiitollinen, ja työyhteisö myös, jos tälläisistä olisi helpompaa päästä eroon. Todella tympääntynyt on työhönsä ja näyttää sen kaikille. muualle tuskin pääsee töihin.
Niin, kuka tämän virherekryn palkkasi? Edellinen yrittäjä.
Tilanne on se että tämän uuden lain myötä pystyn toimimaan, ja pelastamaan työyhteisön sekä yrityksen. Joku saa kohta uuden työpaikan meiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa saattaa joutua pihalle ens vuoden alussa, eikä syytä tartte edes sanoa jopa pärstän perusteella, työtahtia kiristetään lisääaikaa kuitenkaan ei saa eikä lisää apua jos et ehdi tekemään kuin robotti ilman taukoa ne työtehtävät päättää työnantaja potkia sut pois tai toinen että vanhalle työntekijälle pitäis palkkaa nostaa eikun pihalle ja tilalle minimipalkalla televä
Oikeesti, mitä hittoa sä selität?!? Kyllä siihen yhä painava syy tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sut voidaan pokia silti pihalle. Mutta taitaa mennä liian monimutkaiseksi ymmärtää.
Voidaan, mutta pidän sitä erittäin epätodennäköisenä, koska en ole millään tavalla hankala.
Ap
Negatiivisen asenteesi perusteella olet. Jos luulet, että tällainen kyräily ei ole aistittavissa sinusta työpaikalla vaikka hymyiletkin ihmisille päin naamaa, olet väärässä. Myrkyllinen ilmapiiri tappaa kasvun ja karkottaa asiakkaat.
Jos tämä on sun mielestä negatiivisuutta, niin et todella ole myrkyllisyyttä nähnytkään :D Mä en ole se, joka esim. antaa työpaikalla tunteiden näkyä ja tekee kaikille muillekin selväksi, että nyt on huono päivä meneillään. Se ei ole kyräilyä, että toteaa joidenkin ihmisten käytöksen aiheuttavan hankaluutta muulle työyhteisölle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tätä lakimuutosta eivät tajua ne jotka eivät ole nähneet työelämän nurjaa puolta eivätkä ole esim tulleet savustetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa! Meitä on todella paljon jotka on kyllästynyt tekemään laiskojen ja jatkuvasti saikuttavien työt kun ei siittä saa mitään kiitosta kun jokainen työnantaja vetoaa että teit viimeksikin enemmän niin kyllä sinun nytkin outää tehdä enemmän mutta minun ei pidä palkita sinua siittä mitenkään.
Se on todella ärsyttävää tehdä kahden ihmisen työt yhden ihmisen palkalla samalla kun se laiska tai saikuttaja saa sen yhden ihmisen palkan tekemättä mitään
Mietitkö nyt ihan loppuun asti? Sinä siis pystyt tekemään kahden ihmisen työt ja nyt helpotetaan tuon mielestäsi huonomman työntekijän irtisanomista. Hänet irtisanotaan ja siitä eteenpäin sinä teet kokoaikaisesti kahden ihmisen työt. Kuka hitto siinä nyt kahta pitäisi, jos yhdelläkin selviää. Ja turpa kiinni sitten, ettet itsekin joudu pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, mitä hittoa sä selität?!? Kyllä siihen yhä painava syy tarvitaan.
Sano toi mun kaverille joka tehnyt kaupugilla 10 vuotta koulunkeittäjän hommia ja joka sarjasaikuttaa joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jos tämä
Saatat silti olla se joka lentää ulos. Suhteet
Työnantajalla pitäisi olla oikeus antaa potkut vaikka ilman mitään sen kummempaa syytä. Tuo toimii loistavasti esim Tanskassa, jossa työmarkkinoiden joustavuuden takia työttömyyttä ei ole kuin normaalin kitkatyöttömyyden verran. Etenkin julkkarilla pitää voida antaa fudut helposti ja tarvittaessa myös laskea liksoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö nyt ihan loppuun asti? Sinä siis pystyt tekemään kahden ihmisen työt ja nyt helpotetaan tuon mielestäsi huonomman työntekijän irtisanomista. Hänet irtisanotaan ja siitä eteenpäin sinä teet kokoaikaisesti kahden ihmisen työt. Kuka hitto siinä nyt kahta pitäisi, jos yhdelläkin selviää. Ja turpa kiinni sitten, ettet itsekin joudu pihalle.
Sit onkin kivaa tehdä 2 ihmisen työt kokoaikasesti yhen palkalla. Eihän ne palkkaa ketään sen tilalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihan helppo irtisanoa nytkin. Lisäksi on jopa 6 kk koeaika. Se on johdon osaamattomuutta jos ei osaa hankkiutua huonosta työntekijästä eroon.
Ei kuule ole, T: yrittäjä.
Mulla oli yksi superhankala asiakakkaiden karkoittaja myyjänä, kaiken paskan palautteen kiistää koko ajan ja jatkaa perseilyä, ja on superhankala työkaveri. Muistutti että hänestä pääsee eroon kun maksaa 6kk irtisanomisajan palkan kotiin. Yksintyöskentelypaikka kyseessä, ja aivan liian vaikea kerätä näyttöä. Kädestä suuhun menee tämä yritys, ja 6kk liksan jos joutuisin maksamaan, ni olisi lappu luukulla, ja yrittäjä sillan alla, jos todettaisiin että laitoin irtisanominnen.
Olen kiitollinen, ja työyhteisö myös, jos tälläisistä olisi helpompaa päästä eroon. Todella tympääntynyt on työhönsä ja näyttää sen kaikille. muualle tuskin pääsee töihin.
Niin, kuka
Muistutti että hänestä pääsee eroon kun maksaa 6kk irtisanomisajan palkan kotiin.
Mikähän tällainen sääntö muka on, että saa irtisanoa ilman syytä jos maksaa puolen vuoden palkan? Enpä ole kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalat tapaukset osaavat jostain syystä olla ihmisiksi koeajan aikana. Ei ole helppoa irtisanoa työntekijää, joka aiheuttaa vaan jatkuvaa pientä harmia, mutta ei ole koskaan tehnyt mitään isoa vahinkoa.
Ap
Kertoo enemmän sinusta ihmisenä jos et puolessa vuodessa kykene oppimaan tuntemaan ihmistä millainen se oikeasti on. Tai no toisaalta ymmärrän sinua kun tuohon tuntemiseen pitäisi ylittää se mahdoton kuilu joka on työnantajien ja työntekijöiden välillä. Tämän kuilun on rakentanut työnantajat jotka haluaa pysyä mahdollisimman kaukana työntekijöistään että niitä työntekijöitä ei tarvitse kohdata ihmisenä kun se ihminen on vain dataa kansiossa vailla ihmisyyttä.
Jotta suomi saadaan nousuun pitäisi työnantajienkin tulla vihdoin 2020 luvulle ja lopettaa haaveilusta patruuna valtaan missä työnantaja vain sanelee käskyjä eikä työntekijöillä ole mitään keskustelu mahdollisuutta koko aiheeseen.
Voittojen maksimointi kuluja leikkaamalla ja 1970 luvun management by perkele ei toimi enää modernissa tasa-arvoisessa suomessa. Mitä nopeammin työnantajat hyväksyy tämän sitä nopeammin saamme suomen taas nousuun
Vierailija kirjoitti:
Jos noin on niin kyseessähän on vallan loistava uudistus !
Et ole, mutta minä olen törmännyt työelämässä useammin pätkä määräaikaisuuksiin, jotka eivät pääty vakinaistamiseen ja huonoihin esimiehiin. Nämä eivät tuolla helpotu.
No itse ajattelen, ettei heitä potkita pois myöskään tämän lain myötä. Usein sellaiset vaikeat tuntevat oikeutensa ja työnjohto ei puutu näiden toimintaan. Sitten on ne jotka ovat työnantajan suosiossa vaikka tekisivät mitä.
Itse ajattelen, että tämä laki vaan huonontaa työelämää ja vähentää työssäviihtymistä. Ja nimenomaan on haitallinen niille hyville ja tunnolliselle työntekijöille.