Olen 34 vuotias mieshenkilö enkä ole koskaan seurustellut. Kuinka te oikein tapaatte vastakkaisen sukupuolen edustajia?
Missä te siis tapaatte vastakkaisen sukupuolen edustajia ja missä te flirttailette? Ja ei en ole työtön tai mt ongelmainen, käyn töissä ja mitään mt ongelmia ei ole.
Elämäni on hyvällä mallilla, on säästöjä sijoitusten muodossa, on velaton asunto ja kesämökki. Pihisti olen elänyt siis. Mutta asiaan, missä te oikein tapaatte muita ihmisiä? Harrastukseni ovat lenkkeily, sali, kesällä mökkeily sekä kalastus ja lukeminen.
Alkoholia en käytä joten baarit yms tapahtumat on minun osalta poissuljettuja. Olen myös melko introvertti eli viihdyn yksin tosi hyvin.
Kommentit (104)
No minun korvaan kuulostat melko täydelliselle. Toki kokemattomuus on tavallaan harmillista, mutta äkkiähän se siitä korjaantuu. Naisissakin on introvertteja, jotka tarvitsevat omaa aikaa ja haluavat rauhassa lukea kirjansa.
Paitsi koira tietysti puuttuu. Jos et pidä koirista, se on kyllä puute. Moni samankaltainen nainen kun sattuu olemaan koiraihminen. Ne ovat siellä koiralenkillä yleensä ja koirapuistoista niitä löytää. Mutta on kaltaisiasi/kaltaisiamme sentään koirattominakin, valinnanvaraa vain on vähemmän ja niitä on hieman vaikeampi löytää.
Kun on harjoittelun puutetta ihan vuorovaikutuksessa, niin aloittaisin siitä. Alat jutella ihmisille. Moni nainen on sillä tavalla puhelias, että kun vaan alkaa jotain hölistä, niin kyllä ne juttelevat. Jutteluharjoittelu on ensimmäinen työmaasi, pitää oppia ottamaan kontaktia. Puheliaimmat ja hauskimmat ihmiset kun on sellaisia, että ne saa treffit lopulta aikaiseksi vaikka kaupan kassalla.
Siihen ei tarvitse tietenkään pyrkiä, mutta on tärkeää oppia puhumaan naisille kuten ihan vaan ihmisille. Ei siis treffimielessä, vaan ihan vaan juttelu- ja tutustumismielessä. On ne treffit, tulee se sitten tinderin tms kautta paljon helpommat, kun osaat jo puhua tuntemattoman ihmisen kanssa menemättä lukkoon.
Ja pakit ei tosiaan ole mitään ihmeellistä. Niitä tulee väistämättä, mutta hyviä kannattaa silti etsiä ja aina välillä kysyä kahville. Ihmiset ei siitä loukkaannu, ovat hyvillään vain kun joku osoittaa kiinnostusta. Imartelevaahan se on aina, vaikka olisikin sitten varattu.
Minä olen introvertti ja pelkkä ajatus parisuhteesta tekee pahan olon. Mitä sinä haluat parisuhteesta, mitä on sulla muka tarjottavaa? Veikkaan että ei mitään.
Sori nyt vaan mutta kuulostat tylsältä ihmiseltä. V*tun kalastus ja mökkeily, siihen vielä sali. Ja ne kirjat mitä luet, jotain George r. r. Martinia varmasti?
Vierailija kirjoitti:
synnyit väärään aikaan. tänä aikana mies ei saa lähestyä naisia metoon vuoksi.
voit odottaa, että nainen tekee aloitteen, mutta niin käy vain jännämiehille. ehkä ainoa keino on lähteä ulkomaille etsimään naista
Se, että naisia ei saa ahdistella estää miehiä tekemästä aloitetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
synnyit väärään aikaan. tänä aikana mies ei saa lähestyä naisia metoon vuoksi.
voit odottaa, että nainen tekee aloitteen, mutta niin käy vain jännämiehille. ehkä ainoa keino on lähteä ulkomaille etsimään naista
Se, että naisia ei saa ahdistella estää miehiä tekemästä aloitetta?
Kyllä aina voi täysikäiselle naiselle hymyillä ja avata vaikka oven. Tai opiskelussa tai harrastuksissa vähän auttaa tai konsertissa aloittaa jutustelun vaikka siitä missä on lyhyin baaritiskijono.
Ei kuitenkaan kannata edetä liian nopeasti. Ei pidä lähennellä ekoilla eikä välttämättä vielä seuraavillakaan treffeillä jos tilanne ei sitä vaadi. Oikea ihastuminen ja tutustuminen vie aikaa. Siihen voi mennä kuukausiakin.
En siksi ole koskaan ollut mikään yhdenillanjuttujen kannattaja. Ei liian nopeasti sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Baarit yms. tapahtumat eivät ole poissuljettuja vaikka ei käyttäisikään alkoholia. Niissä voi olla ihan selvänäkin. Baarista minäkin mieheni löysin, vaikken ollutkaan siellä ryyppäämässä, vaan kuskina kaverille.
Toisaalta introvertin kannattaa ottaa pari drinkkiä, koska se laskee omia suojauksia ja helpottaa muille puhumista. Mutta maksimissaan pari, koska humalassa sössöttäminen ei edistä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan mutta kuulostat tylsältä ihmiseltä. V*tun kalastus ja mökkeily, siihen vielä sali. Ja ne kirjat mitä luet, jotain George r. r. Martinia varmasti?
Ap:n harrastusten ainoa vika on siinä, että niissä ei tapaa naisia. Ihan ok harrastukset sellaiselle, joka ei etsi parisuhdetta.
1. Kartoita minkälaisten asioiden/harrasteiden parissa oman ikäluokkasi naiset viihtyvät
2. Valitse itsellesi niistä pari mielenkiintoisinta, jotain pitää olla yhteistä tulevan treffikumppanin kanssa ja sen kyllä huomaa jos mies on asian parissa vain naisten takia
3. Hakeudu edellä valittujen asioiden/harrastusten pariin ja keskustele siellä naispuolisten henkilöiden kanssa
4. Kun tapaat kiinnostavan henkilön, pyydä hänet treffeille
5. Mikäli kiinnostus on molemminpuolista, voitte aloittaa seurustelusuhteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarit yms. tapahtumat eivät ole poissuljettuja vaikka ei käyttäisikään alkoholia. Niissä voi olla ihan selvänäkin. Baarista minäkin mieheni löysin, vaikken ollutkaan siellä ryyppäämässä, vaan kuskina kaverille.
Toisaalta introvertin kannattaa ottaa pari drinkkiä, koska se laskee omia suojauksia ja helpottaa muille puhumista. Mutta maksimissaan pari, koska humalassa sössöttäminen ei edistä keskustelua.
Totta. Joskus mietin että noin 95% tutuistani on tutustunut tulevaan kumppaniinsa alkoholin vaikutuksen alaisena. Silloin vaan uskaltaa tehdä helpommin aloitteita ja naisetkin ovat avoimemmalla tuulella. Itse en ilman viiniä olisi varmaan ikinä päätynyt kolmansien treffien jälkeen ihan vaan nukkumaan tulevan mieheni opiskelija-asuntoon. Siitä se sitten vähitellen lähti. Ja hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa varsinaiseen kysymykseesi, varmasti tässä ketjussa on paljon vastauksia siihen. Mutta mietin vain, mikä sinun sukupolvellasi on mennyt vikaan. Olet syntynyt vuonna 1991. Kun ajattelen tuntemiani ihmisiä, jotka ovat suunnilleen ikäisiäsi, jopa suurin osa heistä ei ole parisuhteessa ja perheellinen ja laillasi ei ole ehkä koskaan seurustellut. Pikkuveljeni on tuota samaa ikäluokkaa (ja hänkään ei siis ole koskaan seurustellut). Mulla ei siis ole vastausta kysymykseesi, mutta ajattelen, että seurustelemattomuus ei sinun kohdallasi ole ainoastaan yksilökysymys, vaan myös sukupolvikysymys.
Mä taas en tiedä yhtäkään ton ikäpolven miestä, joka ei olisi seurustellut ja/tai perustanut perhettä.
sinun lähipiirissä luultavasti kaikki on porsinut jo 16-vuotiaina
Luulisi että sinulle naisia riittäisi kun on oma asuntokin ja mökki.Olen nainen ja omalla kohdallani olen huomannut että itsetunto vaikuttaa paljon miten muut kiinnostuu minusta. Siis nuorena olin kaunis ja itsevarma ja miehiä riitti jonoksi asti. Silloin olin myös avoin ja puhelias ja nykyään 45-vuotiaana ihan erilainen kun itsetuntoa ei juurikaan ole. Joku ex jopa sanoi minulle että hän kiinnostui minusta nuorena kun olin niin itsevarma ja puhelias. Töissäkin sen huomaan kun ylipainoinen ja rintava työkaveri kuka lepsottaa menemään lenkkareissa on miesten mieleen kun on itsevarma ja puhelias ja naurava ja halailee kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Ketä hän on???
Vietän vapaa-aikani kansalaisopiston kursseilla. Siellä tapaa sekä miehiä että naisia, monen ikäisiä. Ainakin kuvataide- ja kädentaitokursseilla ajautuu helposti juttusille toisten kanssa. En tosin itse etsi ketään, mutta olen tutustunut ajan saatossa kymmeniin mukaviin ihmisiin. Sinkku N49
Työpaikalla on kaikki suhteeni muodostuneet. Ei välttämättä työkaveriin, vaan esimerkiksi työkaverin tuttuun tai sukulaiseen tutustunut.
Mutta ei se ilman alkoholia olisi onnistunut. Suomalaiset on aika pirun arkoja ilman viinaa.
Vierailija kirjoitti:
On meitä yhtä tylsiä naisiakin. Ei kaikille tylsyys ole miinusta, minusta se on plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen etsimään filippiineiltä tai thaimaasta. Suomalainen nainen kun kuulee, että et ole seurustellut, niin lyö hanskat tiskiin. Jos et ole jännä seuramies niin turha toivo tuon ikäisenä yrittää suomalaista naista ensimmäiseksesi.
T. Kokemusasiantuntija 34v Mies
En suosittele. Vai onko sinun aasialainen vaimosi onnellinen Suomessa? Onko teillä lapsia?
Ei ole aasialaista vaimoa, mutta olen siellä reissannut melkein samassa tilanteessa kuin AP. Olen vain realisti, selkeästi hänessä on jotain "vialla" kun ei ole ikinä seurustellut, mutta rahalla ja länsimaisen miehen statuksella tuon yli pääsee.
M34
Seksityöläisen kanssa paneminen turistirysässä ei ole seurustelua.
Baarista me toisemme löydettiin 20v sitten. Alkoholilla saattoi olla osansa asiassa mutta ei siellä ole pakko kännissä hillua. Tosin yksin nurkassa mököttämällä ei ehkä myöskään käy flaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen etsimään filippiineiltä tai thaimaasta. Suomalainen nainen kun kuulee, että et ole seurustellut, niin lyö hanskat tiskiin. Jos et ole jännä seuramies niin turha toivo tuon ikäisenä yrittää suomalaista naista ensimmäiseksesi.
T. Kokemusasiantuntija 34v Mies
En suosittele. Vai onko sinun aasialainen vaimosi onnellinen Suomessa? Onko teillä lapsia?
Ihan sama kunhan pitää turpansa kiinni ja vastaa vain kun kysytään.
Kasvatatko tyttärestäsi myös alistuvan naisen ja toivotko hänelle kaltaistasi miestä?
En tapaakaan. Olen ollut ihan suht sosiaalinen aina, käyn tapahtumissa, harrastuksissa, kaveriporukoissa, jne. Olen ollut vapaaehtoisena ulkomailla, matkustanut yksin ja ilmoittautunut ulkomaalaisten tapaamiseen uudessa kaupungissa, olen aina jutellut kaikille avoimin mielin. Ja olen esittänyt treffikutsun, joko suoraan tai epäsuorasti aina kun oma kiinnostukseni on ollut siihen suuntaan.
Ja olen ikisinkku.
En vain koskaan ole se joka jää toisten mieleen, ihan sama mitä teen. Olen jopa esiintynyt nuorempana (mm. laulu, teatteri) ja mun kaveria tultiin onnittelemaan hienosta esityksesta - kaveri oli ihan yleisössä vaan eikä meissä ole paljonkaan samaa ulkonäöllisesti.
Viisi vuotta sitten päätin että lopetan yrittämisen ja "tapahtuu jos tapahtuu". Viiteen vuoteen yksinkään mies ei ole puhunut mulle 😂. Onneksi olen täysin tyytyväinen elämääni näinkin, olen päässyt irti parin kaipuusta. Tällä mennään.
Vaihda miehiin. Te Miehethän ette välitä naisen ulkonäöstä ja naisstatuksesta. Miehethän rakastuu vain naisten luonteeseen.