Mitkä asiat toivoisit olevan työttömille ilmaisia?
Pitäisikö esim. konserttien, teatteriesitysten, kuntosalien ja julkisilla kulkuvälineillä liikkumisen olla työttömille ilmaisia?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntapalvelujen, sairaanhoidon ja joukkoliikenteen. Kaksi ekaa tukisi terveyttä, kolmas helpottaisi työnhakua.
En mä työssä käyvänäkään saa lääkäri aikoja. Ei vaikka oli monta kuukautta koko vartalo ihottumaa. Eli tuetaan ensin työssäkäyvien terveyttä, ettei tartte kortistoon jäädä.
Omasta kokemuksesta; Kannattaa kysyä apteekissa, jos sitä on vaikka käsissä "näytettäväksi". Minä kävin siellä, en päivystyksessä (loppukesällä). Valvotun yön jälkeen. Kutina oli käsissä (kämmenet ja ranteet) niin hirveää. Jotain voidetta sieltä sitten ostin. Jossain takaraivossa pelko syyhystä, vaikka sitä en olisi mistään voinut saada. Se helpotti kutinaa, ja sain nukuttua seuraavankin yön. Jälkeenpäin tunsin sisäisesti hienoista typeryydentunnetta itsekseni. En vain ollut tarpeeksi miettinyt, mistä voisi johtua. Jälkeenpäin pidän sitä yliherkkyys-/allergiareaktiona. Ja ei, en ole todetusti millekään allerginen. Selvisi vaan tutkimalla, että se kasvi on "myrkyllinen". Olin ennen sen ilmaantumista edellisenä iltana ollut hihattomassa paidassa suunnilleen ryömimässä keltamo-kasvustossa (palkoineen), kun pelastin kissanpentua pahasta pulasta hankalasta paikasta. Onneksi ei sentään laajempaa tuhoa aiheuttaneet (esim. kasvoille/rintakehälle jne. Reaktio meni itsestään ohi ja "minivesikellotkin" laskeutui. Joten onko uusia vaatteita tai vuodevaatteita ollut ihollasi (pesemättöminä "pakasta" tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntapalvelujen, sairaanhoidon ja joukkoliikenteen. Kaksi ekaa tukisi terveyttä, kolmas helpottaisi työnhakua.
Ei kenenkään terveys murene, jos ei pääse pariin kuukauteen salille.
Paitsi kaikkien jos löhöö vaan sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä työssä käyvänäkään saa lääkäri aikoja. Ei vaikka oli monta kuukautta koko vartalo ihottumaa. Eli tuetaan ensin työssäkäyvien terveyttä, ettei tartte kortistoon jäädä.
Työssäkäyvänä sinulla on lakisääteinen työterveyshuolto. Ihottuma on akuuttisairaus, jos sitä ei ennen ollut. Ties vaikka työpaikkaperäistä (esim. pesuaineet vaihtuneet/työvaatteiden käsittelyaineiden muutoksia jne.). Jos ei yksityisellä ole, niin lakisääteisesti on sitten julkisella. Ja ajan saat varmuudella siksi. Ja ohi niiden, jotka ei työllisiä ole. Vaikka vaivasi ei vakava olisikaan.
Ei minkään, nehän saavat tukia joilla maksaa.
Sen sijaan työtä tekeville voisi olla ilmaisia palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiliikenteen maksut vois olla euron per matka. Ilmainen ei tarvisisi olla.
Sitten ne käyttää niitä halpoja matkoja vaikkei minnekään tartte mennä ja kymppi meni päivässä. Ja itkevät lisää rahaa kun julkinen vie niin paljon.
Ai ihan huvikseen ajelisivat ympäri kaupunkia? Niinkö sä tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Hsl:n lippujen. 3, 25 per matka on yksinkertaisesti liikaa.
Se on liikaa kaikille.
Toivoisin, että saisi edes alennusta uimahallista/kuntosalista niin kuin eläkeläiset (tuloista riippumatta!).
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Ei minkään, nehän saavat tukia joilla maksaa.
Sen sijaan työtä tekeville voisi olla ilmaisia palveluita.
Miten niin "ilmaisia palveluita". Joku ne maksaa kuitenkin ja jos veronmaksaja olet, niin sinäkin olet tässä osillasi. Pienellä osin tosin. Mutta niin se pienestä puroista kasvaa se suuri joki (joku viisa on sanonut, en minä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt ollut 21kk työttömänä ja parin viime kk aikana alkanut vasta pälli levitä.
Haluan laatuliikuntaa, joten ansiosidonnaisista sellaista ostelen.
Pointti kuitenkin tässä olisi se, että ilman liikuntaa pälli alkaa levitä varsin paljon aiemmin ja huolellisemmin.
Että outo kommentti sulta, ei taida nykyisen työmarkkinan tila olla kovinkaan tuttu sulle?
Noin pitkä työttömyys pitäisi kieltää. Tai ainakin tuet evätä. Vuoden työttömyyden jälkeen joko töihin tai kouluun.
Noista vaihtoehdoista ehkä julkisilla kulkeminen voisi olla hyvä/tarpeellinen, muut olisi jo liikaa. Ei ole pienipalkkaisilla työssäkäyvilläkään varaa konsertteihin, teattereihin tai moneen muuhunkaan maksulliseen asiaan, niin ei niitä tarvitse työttömillekään kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt ollut 21kk työttömänä ja parin viime kk aikana alkanut vasta pälli levitä.
Haluan laatuliikuntaa, joten ansiosidonnaisista sellaista ostelen.
Pointti kuitenkin tässä olisi se, että ilman liikuntaa pälli alkaa levitä varsin paljon aiemmin ja huolellisemmin.
Että outo kommentti sulta, ei taida nykyisen työmarkkinan tila olla kovinkaan tuttu sulle?
Noin pitkä työttömyys pitäisi kieltää. Tai ainakin tuet evätä. Vuoden työttömyyden jälkeen joko töihin tai kouluun.
Saispa mennä kouluun!
T. Pitkäaikaistyötön
vapaa-lippu julkisiin kulkuvälineisiin auttais työmatkoja alkuun varsinkin köyhien ja nuorien. terveydenhoito ja kuntosali auttais terveysongelmia tulemasta.
voisi joskus olla kannustimia terveellisyyteen.
Ainoastaan toivoisin että julkinen liikenne olisi työttömille ilmainen. Tai edes puoleen hintaan kuten se on eläkeläisille. Jouduin lopettamaan harrastuksen koska 50-70€ liikkumiseen ei varat riittäneet.