Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työssäkäyvien maksamista verovaroista on kustannettu pienituloisten lomailua?

Vierailija
12.12.2025 |

Tuetut lomat lopetetaan: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/18d30120-4cb3-4317-a381-1a91c37c5…

Oli jo aikakin. Minusta on ihan sairasta, että verovaroista on kustannettu LOMAILUA. Ymmärrän toki ajatuksen, kyllähän se lomailu piristää. Lomailu ei kuitenkaan ole mikään ihmisoikeus ja mielestäni on ollut iso vääryys, että joudun työssäkäyvänä kustantamaan jonkun toisen lomailua. 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutuslomilta ne mielestäni on vaikuttaneet ja esim matkat on täytynyt maksaa itse. 

Ei saanut joka vuosi. 

Vierailija
62/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja teen raskasta vuorotyötä pienellä palkalla. Minulla ei ole varaa mennä kylpylälomalle, vaikka käyn töissä. Maksan silti veroja. Ihmettelen, miksi minun verovaroillani toiset käyvät lomailemassa. Mielestäni tällaisen, aivan älyttömältä tuntuvan tuen joutaakin lopettaa.

Mutta sinua ei sitten vituta, että verovaroillasi kustannetaan rikkaiden etuja? Kuten yksityisiä lääkärikäyntejä?

T: toinen vuorotyössä käyvä äiti-ihminen.

Onko sinulla laskelma siitä, että vaivan hoitaminen tulee kalliimmaksi yksityisellä kuin julkisella? Vai harmittaako sinua myös julkinen terveydenhuolto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutuslomilta ne mielestäni on vaikuttaneet siis.

Mutta eikö työttömän muka tarvitse pysyä kunnossa seuraavaa työpaikkaa varten? 

Vierailija
64/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, Pietarin trollit yrittää lyödä vastakkain asettelua eri sosioekonomisten ryhmien välille.

ÄLKÄÄ MENKÖ NÄIHIN MUKAAN!

Vierailija
65/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne ole olleet vaan köyhille, köyhillä ei itse asiassa ole varaa kun usein on, että se on aikuisilta joku 25€ per päivä kun on täysi ylläpito. Vaan tuettuja lomia on annettu perheille joilla on joku vaikea elämäntilanne. Ei sinne pääse pelkästään sillä että laittaa hakemukseen että ollaan köyhiä. Eli aika mulkku ihminen ja hallitus on jos nuokin poistaa.

Juuri noin. Persut osaa taas yleistää ja trollata.

Nuo lomat on olleet aina harkinnanvaraisia, eli kaikki jotka kaipaisivat lomaa, eivät sitä ole koskaan edes saaneet. Ja ne lomat on tarkoitettu nimenomaan sellaisille köyhille joilla on esimerkiksi jokin pitkäaikaissairas lapsi, joka vaatii vanhemmilta kontaktia ja hoitoa jatkuvasti.

Niitä lomia ei ole millekään työttömille koskaan myönnetty, eikä niille köyhille joilla "ei vaan ole rahaa", vaan

"Roskaa.

Minä joka olin mukana tällaisennlomajärjestön toiminnassa voin kertoa, että lähes kuka vaan pääsi. Niihin piti yleensä etsiä osallistujia kissojen ja koirien kanssa. Ne eivät siis ole kohdistuneet köyhiin vaan lähes kuka vaan on päässyt, kun on tajunnut hakea. Hakijajoukko on ollut epädemokraattisen suppea, koska suurin osa suomalaisista ei ole tuollaisesta edes ikinä kuulleetkaan. Erittäin hyvä että loppuvat. Se on ollut pienen, suppean joukon etuoikeus, ei sellaista universaalia kaikille tasaveroista avustamista, mitä pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa kuuluisi olla."

Lopeta jo tuo trollaus. Ei tuota enää kukaan usko. Vuosi on jo 2025 ja sekin kohta loppumassa ja netti on ollut olemasa jo kolmekymmentä vuotta ja siltikään et ole oppinut milloin kannattaa hillitä. Älä edes yritä enää koska menetit uskottavuutesi täysin.

Vierailija
66/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämeessä tuettu rikkaiden leski mummojenkin kylpylä viikkoja sulle mulle jaellaan

Vierailija
67/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hämeessä tuettu rikkaiden leski mummojenkin kylpylä viikkoja sulle mulle jaellaan

Menetit jo uskottavuutesi venäläistrolli. Lopeta jo!

Ota seuraavan kerran selvää miten hommat täällä Suomessa toimii niin voit ehkä saada jotain uskottavuutta takaisin, naurettava pelle!

Vierailija
68/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeni on saanut 2011 tuetun loman. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että tämä oli aivan oikea säästökohde. On kerrassaan naurettava ajatus, että yhdenkään perheen hyvinvointi olisi juuri näistä lomista kiinni. Ne ovat mukavia, siinä kaikki. 

Vierailija
69/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työssäkäyväkin on pienituloinen,. Varsinkin, jos on paljon lapsia, niin perheen rahat eivät riitä lomailuuun. Penituloinen ei ole sama asia kin sosiaalituilla elävä, vaikka pienituloiset kyllä saavat esim asumistukea. 

Vierailija
70/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pitäisi lopettaa. Hinnat laskisi, kun mennään markkinoiden mukaan. Suomi on Euroopan sosialistisimpia maita ja siksi täällä pitää työttömän saada sama elintaso kuin työssäkäyvän ja sen pitää työssäkäyvien maksaa. Siksi olemme hitaimmin kasvava ja kohta köyhin talous tällä mantereella. Jos korkeat verot olisi ratkaisu, niin Suomen talouden pitäisi kukoistaa ja muualla mennä huonosti. 

Vierailija
71/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja teen raskasta vuorotyötä pienellä palkalla. Minulla ei ole varaa mennä kylpylälomalle, vaikka käyn töissä. Maksan silti veroja. Ihmettelen, miksi minun verovaroillani toiset käyvät lomailemassa. Mielestäni tällaisen, aivan älyttömältä tuntuvan tuen joutaakin lopettaa.

Olen samaa mieltä, että työssäkäyvä pienipalkkainen olisi tuen loman tarpeessa.

Vierailija
72/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun perheeni on saanut 2011 tuetun loman. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että tämä oli aivan oikea säästökohde. On kerrassaan naurettava ajatus, että yhdenkään perheen hyvinvointi olisi juuri näistä lomista kiinni. Ne ovat mukavia, siinä kaikki. 

Koska olemme persaukinen maa, täytyy mukavvudet karsia, että selviämme välttämättömyyksistä. Yksinkertaista. 

Vierailija
73/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Kannatan vahvaa yhteiskunnan turvaverkkoa, mutta rahat ei riitä kaikkeen. On paljon tärkeämpiä kohteita kuin tuetut lomat.

Vierailija
74/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täyden työuran tehnyt ja päässyt nyt eläkeläisenä kahdesti tuetulle lomalle, töissä ollessa kerran Aslakkiin eli työnantaja kustansi ja hyvästä lomasta kävi sekin.

Vierailija
75/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, Pietarin trollit yrittää lyödä vastakkain asettelua eri sosioekonomisten ryhmien välille.

Mee syömään kaalisi loppuun.

Vierailija
76/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi verovaroista maksetaan joidenkin poliittisten broilerien isoja työttömyyskorvauksia maailman tappiin? Ne pitäisi lopettaa ennemmin.

Näinpä. Sinne vaan töitä hakemaan muiden työttömien sekaan. Tekisi ihan hyvää ja olisi silmiä avaava kokemus.

Vierailija
77/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko noin arka paikka  kun trolliksi aloit haukkumaan. tuetut lomat jaetaan kaveri piirissä.

Vierailija
78/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pitäisi lopettaa. Hinnat laskisi, kun mennään markkinoiden mukaan. Suomi on Euroopan sosialistisimpia maita ja siksi täällä pitää työttömän saada sama elintaso kuin työssäkäyvän ja sen pitää työssäkäyvien maksaa. Siksi olemme hitaimmin kasvava ja kohta köyhin talous tällä mantereella. Jos korkeat verot olisi ratkaisu, niin Suomen talouden pitäisi kukoistaa ja muualla mennä huonosti. 

Mutta kun Suomessa ei ole korkeat verot!

Rikkaat eivät maksa kuin murusia Suomeen! Ulkomaiset yrittäjät ja sijoittajat eivät myöskään maksa senttiäkään Suomeen, mutta silti vetävät täältä joka vuosi miljardivoitot ulkomaille!

Kokkareilla oli mahdollisuus 2016 tehdä verosuunnittelun ja veroparatiisien kitkemiseksi jotain, ja Orpo suureen ääneen julisti että nyt tehdään tuosta loppu. Demarit ja vassarit oli luoneet jo valmiin lakiluonnoksen jonka Orpo ja kokkareet olisi voineet vain nuijia läpi, mutta siitä huolimatta Orpo ja muut valiokunnan jäsenet päättivät "tarkistaa" lakiluonnosta ja tulokseksi tuli sellainen laki joka "velvoittaa" verovelvollisia tutkimaan itse etteivät he kierrä veroja, tai siirrä varoja veroparatiiseihin. Ja jos he huomaisivat että he tekevät tuota, heidän tulisi ilmoittaa siitä viranomaisille, jotka sitten antaisivat rankaisuksi, ei yhtään mitään, koska Orpo ja hänen valiokuntansa päättivät ettei veronkiertäjiä rangaistaisi mitenkään!

Sinä voit köyhänä persuna maksaa henkilökohtaisesti paljoa veroja, mutta koko Suomen mittakaavassa, sinun ja muiden maksamat verot ovat pikkusumma siihen summaan verrattuna mitä rikkaat siirtävät ulkomaisille tileilleen jonne Suomen viranomaiset eivät Orpon vuoksi pääse käsiksi! Siinä on se syy miksi "korkeat verot" tällä hetkellä eivät nosta Suomea suosta, mutta se ei myöskään tarkoita sitä että verojen lasku ratkaisisi yhtään mitään! Rikkaiden verotuksen vähentäminen on aina ollut huono päätös yhteiskunnan ja valtion kannalta. Annan sinulle tehtävän, etsi YKSIKIN valtio jossa rikkaiden verotuksen alentaminen teki yhteiskunnalle hyvää. Tiedän jo ettet sitä löydä, mutta todista se sentään itsellesi.

Vierailija
79/81 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee syömään kaalisi loppuun.

Haha, venäläistrolli yrittää esiintyä suomalaisena. Opettelisit edes suomenkieltä niin olisit uskottavampi!

Vierailija
80/81 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan