Mitä tarkoittaa 'huonojalkainen'? Eli mitä vika jaloissa?
Ymmärrän lonkkaviat, mutta mitä muuta yleensä on?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Suomimuijien vaappuva kävely ja turvonneet nilkat 😳
haistathan paskan
Tarkoittaa ettei jalat pelaa kunnolla ja kävely vaikeaa. Voi olla mitä vaan jalkoihin liittyvää tai huono tasapaino esim. parkinsonin taudin takia.
Suomalaiset 50+ naiset kävelevät tällä tavalla:
Aika moni, joka puhuu "huonojalkaisesta" on vanhaa ikäluokkaa. Tyypillinen huonojalkainen on ylipainoinen polvi- tai lonkkaongelmainen. Toi vaappuminen kuvaa hyvin kävelyä. Jaloissa on usein vielä linttaan astutut kengät.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi talvella niitä hirveitä turvonneita nilkkoja ei tarvitse katsella kun akat sullovat ne saappaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 85v mummokin kävelee vielä normaalisti, siksi en tiedä
Ap
Mummollasi ei ole siis reumaa, kihtiä, nivelrikkoa, vaivaisenluuta, luunmurtumia, lihassairautta, aivohalvauksen jälkitilaa, veritulppaa jne
Ap:lla ei ole 85v mummoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi talvella niitä hirveitä turvonneita nilkkoja ei tarvitse katsella kun akat sullovat ne saappaisiin.
Jonkun tarvitsisi potkaista sillä saappaalla sua haaruksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mummollasi ei ole siis reumaa, kihtiä, nivelrikkoa, vaivaisenluuta, luunmurtumia, lihassairautta, aivohalvauksen jälkitilaa, veritulppaa jne
Tämä taisi siis olla joku muu (aikaisempi vastaus):
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aika moni, joka puhuu "huonojalkaisesta" on vanhaa ikäluokkaa. Tyypillinen huonojalkainen on ylipainoinen polvi- tai lonkkaongelmainen. Toi vaappuminen kuvaa hyvin kävelyä. Jaloissa on usein vielä linttaan astutut kengät.
Linttaan astutut ballerinat joiden solkien välistä nestettä täynnä oleva iho tursuaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä taisi siis olla joku muu (aikaisempi vastaus):
Ap
Sinulla ei ole 85v mummoa! Usko nyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Katso vaan niitä keski-ikäisiä vaappuvia ukkoja jotka kuljettaa työllä ja tuskalla sitä isoa tynnyrimahaansa Prisman käytävillä.
Mulla on plantaarifaskiitti ja joskus kävely on tosi tuskallista.
Hevosista sanottiin että ovat "huonojalkaisia". Tarkoitti että vaiviintuvat helposti tai jalat eivät kestä rasitusta.
Minun isäni on "huonojalkainen", ja vika on selässä. Kävely on vaikeaa selkävaivojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niille saappaat mahdu. Pohje näillä on puoli metriä vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää taas näitä kysymyksiä. Eihän se mitään tiettyä vaivaa tarkoita, ainoastaan että jaloissa on jotain vikaa mikä tekee kävelyn vaikeaksi.
Käytännössä myös huono tasapaino voi olla "huonojalkaisuutta" siten, että on vaikea liikkua jalkaisin. AP:lle varmaan ylivoimaisen vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että jalat ovat huonot.
Sen voi päätellä sanasta huonojalkainen.
Niinkuin miten huonot? Päästänyt lihakset surkastumaan?
Nivelreuma, kulumat, lihassairaus, onnettomuudet... Ihmisillä voi olla vaikka mitä sairauksia jaloissa, eikä niitä ole päästetty tahallaan tulemaan.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Ärsyttää nuo aiemmat ihan asiallisen kysymyksen arvostelijat!
Jos ei muuta sanottavaa ole, niin pysykää edes hiljaa.
Anteeksi. On vaan jotenkin vaikea uskoa, että joku kysyy näin itsestään selvää ja yksinkertaista asiaa tosissaan.
Miksi niin moni on suorastaan suuttunut tästä kysymyksestä??
Huonojalkaisuus voi johtua myös monista muista sairauksista. Esim. kolesterolilääkkeet voivat aiheuttaa kipuja jaloissa.
Itselläni keski-ikäisenä muikkelina jalkoja heikottaa, jos niskat ovat pahasti jumissa.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Ärsyttää nuo aiemmat ihan asiallisen kysymyksen arvostelijat!
Jos ei muuta sanottavaa ole, niin pysykää edes hiljaa.