Nykyajan pukeutuminen
Olin jossain tilassa odottamassa ja en voinut sille mitään että minä aikuinen nainen purskahti nauruun.
Ekaks tuli vastaan teinipoikia 14-16 vuotiaita. Kaikilla pikimustat vaatteet. Verkkaria, lippistä ja lenkkarit.
Heti perään tuli perheenisä joku 40-50 vuotias ja aikuinen mies oli täsmälleen samannäköinen kuin nää teinipojat.
Miehellä oli mukana noin 6 vuotias lapsi. Hänkin pikimustissa vaatteissa. Lippis ja verkkarit.
Siis miten tämä voi olla mahdollista? Niin ykspuolista ja lapsellista. Eikö mistään muista vaatteista tiedetä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi että inhoan näitä kokomustiin ja verkkareihin pukeutuneita pikkupentuja. Näyttävät siltä kuin olisivat jostain ryssalasta tai Lilja 4-ever leffasta ryomineet. Ja Helsingin keskustassa( Punavuoressa) entisellä trendialueella näitä näkee.
Jep! jotenkin järkyttävää ja tulee mieleen joku totalitaristi valtio. Kaikki täsmälleen samannäköisiä.
Ennen oli sentään punkkarit ja hevarit vaikka nekin mustissa. Ihmiset olivat aitoja.
Eikös tuo ole sitä totalitarismia että haluat kaikkien pukeutuavan siten kuin itse tykkäät?
Eipä ole sanottu että juuri näin pitää pukeutua, lähinnä ihmetelty yksipuolista, vivahteetonta muottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! jotenkin järkyttävää ja tulee mieleen joku totalitaristi valtio. Kaikki täsmälleen samannäköisiä.
Ennen oli sentään punkkarit ja hevarit vaikka nekin mustissa. Ihmiset olivat aitoja.
Eikös tuo ole sitä totalitarismia että haluat kaikkien pukeutuavan siten kuin itse tykkäät?
Ei sanonut tyylistään mitään eikä asettanut mitään mallia. Aiemmin on puhuttu matkimisesta ja kaavoista eroon pääsemisestä.
Värejä on kuitenkin kymmeniä, miksi pitäisi edistää vain yhtä, se jos mikä tympii.
Vierailija kirjoitti:
Olen pukeutunut mustaan vuodesta 1996.
Poislukien rätkäajokamat, veneilykamat ja harrastekamat, mutta niissäkin suosin mustaa mahdollisuuksien mukaan.
Olen ollut tyytyväinen, enkä missään kohdassa miettinyt mitä muille kuuluu.
Minä 80-luvulta asti. Joy Division ilahduttaa yhä.
Yhdelle vakkaritouhuajalle täällä ei ole käytännössä mitään väliä vaatteen mallilla, muodolla, koolla, leikkauksilla, muilla kokonaisuuden osilla, yksipuolisuudella, käyttäjällä, vaihtelulla, tapahtumalla, kunhan on vaan mustaa, niin muulla ei mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värejä on kuitenkin kymmeniä, miksi pitäisi edistää vain yhtä, se jos mikä tympii.
Mistä olet saanut päähäsi että pitää? Eivätköhän käytä niitä siksi että niistä tykkäävät.
Nimenomaan ei pidä siis vain yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan värejä vaatteissa.
Mä taas en inhoa, päinvastoin.
Lippalakit pitäisi lailla kieltää yli 16 -vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle vakkaritouhuajalle täällä ei ole käytännössä mitään väliä vaatteen mallilla, muodolla, koolla, leikkauksilla, muilla kokonaisuuden osilla, yksipuolisuudella, käyttäjällä, vaihtelulla, tapahtumalla, kunhan on vaan mustaa, niin muulla ei mitään väliä.
Aika vaikea uskoa kun kaikilla jotka olen koskaan tavannut ja vaatteista keskustellut on ollut omat mieltymyksensä. Itsekkin käytän vain mustaa mutta vaatteen mallilla, istuvuudella, kankaalla jne on sen verran väliä etten ihan varmasti osta enkä taatusti käytä jos ei täytä kriteereitä.
Anonyymipalstalla ilman edes käyttäjien numerointia on helppo kiistää kaikki ja syytää vaikka 30 viestiä, saahan noita vaikka vanhoistakin.
Lippis ja verkkarit kuulostaa siltä et asut maaseudulla tai jossain kuolevassa teollisuuskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea uskoa kun kaikilla jotka olen koskaan tavannut ja vaatteista keskustellut on ollut omat mieltymyksensä. Itsekkin käytän vain mustaa mutta vaatteen mallilla, istuvuudella, kankaalla jne on sen verran väliä etten ihan varmasti osta enkä taatusti käytä jos ei täytä kriteereitä.
Aito vuorovaikutus onkin täysin eri asia. Tällaiset on oma juttunsa ja tietyt näissä usein pyörii. Väitetty ei ole, etteikö muitakin käyttäjiä olisi, mutta myös tiettyjä vakiokäyttäjiä.
Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä, tympeää sekin, että pienet lapsetkin puetaan mustiin päästä varpaisiin, huono juttu. Ei ihme, että niin suuri osa masentuu ja ahdistuu, kun ei ole elämässä värejä.
No suomalaiset ovat verkkari- ja tunikakansaa. Mennään mukavuus edellä, ei istuvuus ja tyylikkyys. Ymmärrän, että jonnekin markettiin mennessä ei tsemppaa, mutta kyllä noin yleisesti katukuvassa ja juhlissakin näkyy pääasiassa virttynyttä trikoota. High fashionia on niihin verkkareihin yhdistetty merkkihuppari.
Kyllä istuva (fyysisesti että esteettisesti) pukeutuminen piristää kantajaa ja katsojaa. Eikä se vaadi paljon rahaa, mutta hieman viitseliäisyyttä.
Asian kääntämnen heihin itseensä ja tyyliinsä, jotka eivät olleet aiheena eikä niistä edes ollut tietoa ennen avautumistaan.