Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyajan pukeutuminen

Vierailija
11.12.2025 |

Olin jossain tilassa odottamassa ja en voinut sille mitään että minä aikuinen nainen purskahti nauruun.

Ekaks tuli vastaan teinipoikia 14-16 vuotiaita. Kaikilla pikimustat vaatteet. Verkkaria, lippistä ja lenkkarit.

Heti perään tuli perheenisä joku 40-50 vuotias ja aikuinen mies oli täsmälleen samannäköinen kuin nää teinipojat.

Miehellä oli mukana noin 6 vuotias lapsi. Hänkin pikimustissa vaatteissa. Lippis ja verkkarit.

Siis miten tämä voi olla mahdollista? Niin ykspuolista ja lapsellista. Eikö mistään muista vaatteista tiedetä?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin naispuolisen kaverin kaa ulkona, sekin oli täys mustissa. 

Vierailija
2/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Punainen on tämän päivän väri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää näyttää jo naurettavalta kun eri ikäpolvet pukeutuvat samoihin vaatteisiin. Mä ihmettelen myös nykyvanhemmat kun laittavat aikuisten vaatteet lapsille.

Vierailija
4/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina rakastanut värejä. Yritän pukeutua kauniisti ja mielenkiintoisesti. Tänään päällä oli 10 vuotta vanha hyvinleikattu vihreä villakangastakki ja itse neulotut Fair Isle - tyyliset kirjoneulepipo ja lapaset. Alla irlantilainen palmikkovillapaita ja farkut, jalassa maiharit. Ikää onkin 63 v, enää ei tarvitse välittää muodista ja voi pukeutua niinkuin tykkää. Aionkin ottaa " kaiken irti" tästä vapaudesta olla oma itsensä. Tähän ikään olen ollut niin monesti hautajaisissa ä, että kammoan mustia vaatteita.

Vierailija
5/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän, mutta kun pukeudun miellyttääkseni vain itseäni, en sinua tai ketään muutakaan, niin miksi ihmeessä minä käyttäyisin muita vaatteita kuin niitä mistä MINÄ pidän. Ei tulisi mieleenkään. Olen ennemmin lapsellinen kuin heikolla itsetunnolla varustettu toisten miellyttäjä. 

Vierailija
6/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sillä miehelläkin lippalakki päässä

Vierailija
7/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se perin juurin ihmeellistä kun ihmiset pukeutuvatkin ihan ilman lupaa siihen mihin itse haluavat, eikä siihen mitä ap heidän haluaa pukevan. 😂

Vierailija
8/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen etätöitä, pukeudun aina verkkareihin ja vierailen niissä sitten asioillakin. Helteellä toki mekko tai hame.

Vierailija
9/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa hauskaa. Not.

Vierailija
10/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää toki naurettavalta kun aikuiset miehet pitävät aina tota lippistä päässä. En oo ikinä nähnyt että muissa maissa pidetään näin ahkerasti kuin Suomessa.

Suomalainen aikuinen pukeutuu verkkaasuun ja litkii energiajuomaa.

Joku aikuisuus puuttuu Suomesta.

Vierailija
11/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä kovin aikuinen ole jos et osaa tuon paremmin hillitä itseäsi julkisillapaikoilla. Pikkulapsetkin osaavat käyttäytyä tuota paremmin. Tuollainen ei kyllä millään tavalla kuulu asialliseen ja aikuismaiseen käytökseen joten annat itsestäsi todella lapsellisen kuvan kun alta kymmenvuotiaskin tietää että toisille ei naureta ja kykenee sen hillitsemään. 

Vierailija
12/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan enemmistö noudattaa muotia ja vaateliikkeet ohjaa väreissä. Mustaa on miehille pääasiassa tarjolla ja talvella korostuu, kun takit on yleensä aina mustia. Lippikset ei kyllä ole nyt teineillä muodissa, joten sitä pidän outona. Lisäksi lenkkareissa valkoinen taitaa edelleen olla enemmän muodissa kuin musta. 

Vierailija
13/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näyttää toki naurettavalta kun aikuiset miehet pitävät aina tota lippistä päässä. En oo ikinä nähnyt että muissa maissa pidetään näin ahkerasti kuin Suomessa.

Suomalainen aikuinen pukeutuu verkkaasuun ja litkii energiajuomaa.

Joku aikuisuus puuttuu Suomesta.

Et sitten paljon ole matkustellut.

Vierailija
14/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pukeutunut mustaan vuodesta 1996.

Poislukien rätkäajokamat, veneilykamat  ja harrastekamat, mutta niissäkin suosin mustaa mahdollisuuksien mukaan.

Olen ollut tyytyväinen, enkä missään kohdassa miettinyt mitä muille kuuluu.

Vierailija
15/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että inhoan näitä kokomustiin ja verkkareihin pukeutuneita pikkupentuja. Näyttävät siltä kuin olisivat jostain ryssalasta tai Lilja 4-ever leffasta ryomineet. Ja Helsingin keskustassa( Punavuoressa) entisellä trendialueella näitä näkee.

Vierailija
16/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin epäpukeutumista varsinkin aikuisella miehellä lippis joka paikassa.

Vierailija
17/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli tylsä tyyli mutta eipäilen nauramistasi, et kehtaisi tuntemattomille joten taidat sepustella vaan.

Vierailija
18/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi että inhoan näitä kokomustiin ja verkkareihin pukeutuneita pikkupentuja. Näyttävät siltä kuin olisivat jostain ryssalasta tai Lilja 4-ever leffasta ryomineet. Ja Helsingin keskustassa( Punavuoressa) entisellä trendialueella näitä näkee.

Ootko koskaan miettinyt millaista olisi jos kohtaisit elämässä oikeita ongelmia kun tuollainen asiakin noin inhottaa? Sulla ei psyyke taida olla ihan kunnossa. 

Vierailija
19/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että vaikka mikä rönttätyyli olisi nykyään missä tilaisuudessa, lippis päässä ja housut roikkuen niin ei saisi mistään sanoa.

Vierailija
20/61 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinussa paljon vihaa ja inhoa. Mikä noin puristaa? Onko kotona kaikki hyvin?