Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko asiaton? Maksoin jokin aika sitten siskoni 200€ laskun, koska hanella oli tiukka rahatilanne miehensa kanssa. Nyt he ovat myymassa asuntoaan ja

Vierailija
21.04.2007 |

tekivät pientä saunaremonttia. Jotenkin tuntui, että sama rahasumma ei heistä enää ollutkaan järkyttävän suuri. Kehotin kahvipöydässä heitä miettimään järjellä, mitä kannattaa sijoittaa asuntoon, josta on luopumassa (miettivät lisää remonttia). Tiedän, että se on heidän asiansa ja että minun on autettava pyyteettömästi, jos todella haluan auttaa. Tunsin itseni kuitenkin vähän hölmöksi, kun juuri olin heitä auttanut ja nyt ylimääräistä rahaa löytyikin. Olisinko ollut fiksumpi, jos olisin pitänyt suuni kiinni? Oliko minulla oikeutta huomautukseeni?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

autellaan sisarusten kesken puolin ja toisin tilanteista riippuen. Eikä olla turhan tarkkaan laskeskeltu takaisinmaksuja. Meille sisarrakkaus on voimakkaampi ja tärkeämpi asia kuin raha. Näin minä koen.

Vierailija
2/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pari kymppiä saattaisin unohtaa, mutta en 200 euroa ja en ottaisi lahjaa vastaankaan vaan se olisi laina.

Vierailija:

autellaan sisarusten kesken puolin ja toisin tilanteista riippuen. Eikä olla turhan tarkkaan laskeskeltu takaisinmaksuja. Meille sisarrakkaus on voimakkaampi ja tärkeämpi asia kuin raha. Näin minä koen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun heillä kerran ei ollut ihan NIIN tiukkaa, niin pyydäpä heiltä sitten lainaa, kun edes vähän tarvitset. pyydä se 200 takaisin, mutta sano että olet tiukalla.

>:D

Vierailija
4/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että he olivat kuitenkin kiitollisia. jos eivät, niin et enää koskaan lainaa heille. : DDDD

Vierailija
5/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on varaa tehdä tiettyjä asioita, mutta sitten laskut jää maksamatta. Silloin ajattelee luonnollisesti, että on huonoa taloudenhoitoa, jos laskuja ei voi maksaa, mutta esim. sisustamiseen on rahaa.

Vierailija
6/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten he käyttävät muut omat rahansa, ei kuulu sinulle, vaikka he velkaa sinulle olisivatkin.

Vierailija
7/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulle joku tuon summan antaisi, haluaisin maksaa takaisin. En voisi kuvitella hankkivani mitään mitä ilman voi olla, ennen kuin saisin maksettua summan takaisin.

Vierailija
9/9 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuulostaisi muuten, että heti ollaan remontteja suunnittelemassa. Tai ehkä he nyt ajattelevat, että rahaa on, kun ainahan sitä siskolta saa rahaa tylsien laskujen maksamiseen. Remppaanhan on paljon mukavampi laittaa rahaa.

Minä en antaisi rahaa edes todella läheisille siskoilleni, vaan lainaisin. Takaisin maksu saisi kyllä tapahtua ihan pienissäkin erissä, kunhan laina maksetaan. Rahan antaminen ei opeta vastuulliseen rahankäyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi