Miksi introvertteja pidetään tyhminä ja epäsosiaalisina ja eristetään porukasta?
Mut on joka ryhmässä jätetty ulkopuolelle. En ole päässyt työpaikan whatsapp ryhmiin ja on tietoisesti ohitettu mut keskusteluissa. Tehdään selväksi ettei haluta olla mun kanssa tekemisissä
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Miten sinut on ohitettu keskusteluissa? Keskusteluissa yleensä jokainen itse pitää huolen siitä, että tulee kuulluksi jos on jotain sanottavaa.
T. Toinen introvertti, joka ei ole törmännyt tähän ongelmaan
No ollut sellaista että jos oon jutellut jollekin kahden kesken ja kolmas tulee paikalle niin tää toinen ruvennut kovaäänisesti ja korostetun nopeasti puhumaan tälle uudelle.Mutta ehkä mä sitten en vain opi sosiaalisuutta. Oon kyllä ollut ryhmissä ja saanut altistusta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska iso osa introverteistä on ylimielisiä ja luulee olevansa parempia ihmisiä
Itseasiassa...
Ihmiset ei yleensä muutenkaan ole mitään "introverttejä tai ekstoverttejä". Itse olen ystävällinen, ja olen tavannut paljon itseään sosiaalisina pitäviä urpoja, jotka eivät ole ystävällisiä ihmisiä lainkaan.
He varmaan hehkuttavat olevansa ekstovertteja vaikka jutut ei kiinnosta ketään todellisuudessa.
Ystävällisyys on se mikä itselle merkkaa, ei laainkaan se puhuuko taukoamatta vai ei :) jollain on myös rooli että pitää täyttää tila metelillä, sekin voi olla ärsyttävää jos ihminen itse ei ole kovin kiinnostava.
Pääasia että on hyvä itsetunto, kunnioittaa erilaisia ihmisiä ja on sosiaalinen, ystävällinen muillekin kun vain bestikselleen koska aikuisena en jaksa 5 vuotiaiden draamaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen introvertti enkä ole tälläiseen ongelmaan törmännyt.
Joko työkaverisi ja kaikki muut on "erikoisia persoonia".
Kannattaa huomioida myös, että jos rupeaa olemaan useita kymmeniä tapauksia missä sinut jätetään ulos, niin voi olla peiliin katsomisen paikka.
Niin no mua on koulukiusattu aikoinaan että haisen pahalle. Keksittiin juttuja, pojat lähinnä ja tytöt jätti ulos piireistään. Tästä jäänyt epävarmuus varmasn varjostaa mun sosiaalista kanssakäymistä
Ap
Montako vuotta tästä on jo kulunut?
No eihän psyyke seuraa ihmisten keksimää aikaa... Traumaattiset muistot ei vanhene niinkuin tavallsiet kävin eilen kaupassa-muistot
Olen eri mieltä, ja olen myös aiheen kokemusasiantuntija. Ehkä eivät vanhene, mutta ne voi jättää taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinut on ohitettu keskusteluissa? Keskusteluissa yleensä jokainen itse pitää huolen siitä, että tulee kuulluksi jos on jotain sanottavaa.
T. Toinen introvertti, joka ei ole törmännyt tähän ongelmaan
No ollut sellaista että jos oon jutellut jollekin kahden kesken ja kolmas tulee paikalle niin tää toinen ruvennut kovaäänisesti ja korostetun nopeasti puhumaan tälle uudelle.Mutta ehkä mä sitten en vain opi sosiaalisuutta. Oon kyllä ollut ryhmissä ja saanut altistusta
Ap
Tässä huomionsiirto keskustelijoiden kesken ei mennyt kohteliaasti, Voisi sanoa että törpösti. Mut jotkuthan osaa puhua vain yhden kanssa kerrallaan, eli eivät osaa keskustella ryhmässä moniäänisesti.
70-luvulla oli päinvastoin. Extroverttia pidettiin pellenä. "Mies se tulee räkänokastakin vain ei tyhjän naurajasta". Kekkosen aikaan introverttiys oli hyve, siihen minut kasvatettiin. Introverttiä pidettiin harkitsevana ja uskottavana.
Vierailija kirjoitti:
Extrovertit ovat kokoontumisajoissaan hyvin ylpeitä sosiaalisista taidoistaan. Muut ovat tyhmiä laitoskamaa 😂
Ekstovertit elävät kuplassa ja muut ekstrot buustaavat samaa kuplaa !
se on muuten jännä, että ekstrovertit uskovat omaavansa hyvät sosiaaliset taidot, mutta introvertit saavat heidän pasmansa sekaisin eivätkä osaa introverttien kanssa tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Koska iso osa introverteistä on ylimielisiä ja luulee olevansa parempia ihmisiä
Päinvastoin.
Olen uudessa työpaikassa huomannut tämän, olinkin edellisessä paikassa tottunut olemaan sellaisen harhan vallassa, että ihminen saa olla oma itsensä. Nyt onkin sellaista 'hiljaisuuteni' päivittelyä, silmien pyörittelyä ja oman käytävän yhteishengen hehkuttamista, josta minut suljetaan ulos jotenkin vääränlaisena.
No eihän psyyke seuraa ihmisten keksimää aikaa... Traumaattiset muistot ei vanhene niinkuin tavallsiet kävin eilen kaupassa-muistot