Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bakteeritulehdus

21.04.2007 |

Ollaan n. 1½ vuotta yritetty lasta ja nyt tuli ilmi, että minulla on ollut emättimen bakteeritulehdus, joka on nyt hoidettu pois. Onko teillä kokemuksia siitä miten bakteeritulehdus on vaikuttanut lapsen hankintaan. Kiitos vastanneille jo etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Millaiset oireet sulla oli, kun oli se bakteeritulehdus?

Vierailija
2/6 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepä se tässä hauskaa onkin, että ei ollut mitään oireita. Joten en tiedä miten kauan se on minulla ollut.. voinut olla vaikka useita vuosia...:) Lapsettomuus polilta tuli vaan postissa resepti apteekkiin, jolla hoidettiin tulehdus pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen simppanäytteestä bakteeritulehdus. Ei hänelläkään ollut mitään oireita ollut. Hoidettiin pois antibioottikuurilla, mutta valitettavasti se ei kauheasti parantanut siittiöiden huonoa laatua. Mutta ilmeisesti se sitten on mahdollista sekä miehellä että naisella, että on tietämättään tuollaisia tulehduksia. Vaikka se omituiselta kuulostaakin!

Vierailija
4/6 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo sun tulehdus? Tai siis jos ei mitään oireita ollut, niin oliko sulla tulehdusarvot koholla vai huomattiinko muuten verikokeista? Jossain ihan rutiinikokeissa? Vai pitikö lääkärin osata just tota tulehdusta epäillä? Muistatko bakteerin nimeä?

Mulla ei kyllä bakteeritulehduksesta kokemusta oo, mutta kuulin tuolla keskenmenopalstalla, että myös jokin suht tavallinen bakteeri (olikohan se niin, että 40% naisista kantaa sitä elimistössään) voi aiheuttaa keskenmenoja joillekin. Ja joillekin taas ei. En tiedä oliko kyse tulehduksesta, enkä muutenkaan tarkemmin, joten en tiedä onko kyseessä sama juttu kuin sulla. Mutta hoitona siihenkin oli ihan vaan antibioottikuuri.

Vierailija
5/6 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mistä lääkäri sen huomasi. Kävin lapsettomuus tutkimuksissa vielä talvella ja siellä ottivat verikokeita, sekä jotain näytteitä limakalvoilta. Totesivat että minulla on PCO-TYYPPISET munasarjat, mutta ultratessa kuitenkin näkyi yksi irtoamis kelpoinen munasolu. Lääkäri sanoi että ei kovin paha pco kun kerta kuitenkin ovuloin ja sanoi että se on hyvin yleistä nuorella iällä että muniksia kypsyy useampia. Aikaisemmin olin käyttänyt 4 kuukauden ajan ovis testejä, jotka myös näyttivät ovulaation(en tiedä näyttivätkö väärin). Määräsivät minulle clomit ja uudestaan tutkimuksiin piti mennä kun olen syönyt niitä 3 kiertoa. Clomit kuitenkin aiheuttivat minulle masennusta ja en kerennyt käyttää niitä kuin 2:ssa kierrossa. Ja masentuneena en jaksanut enää lääkäriinkään soitella (vaikka olisi pitänyt). Bakteeritulehduksesta sain tietää kun postilaatikostani putosi sairaalan kirje, jossa oli pelkkä resepti sisällä. Eli ei siis mitään infoa siitä miten tulehdus oli huomattu, mistä se johtui, kuinka paha se oli tai että miten se vaikuttaa vauva toiveisiin.

Masennukseni on jo menneen talven lumia ja tällä hetkellä yritämme jälleen kerran luomusti. Katsotaan tässä jonkun aikaa ja jos raskaus ei ala niin lähdemme sitten uudestaan hoitoihin. Nyt vain jäi itseäni mietityttämään, että olisikohan lapsettomuuden syynä ollutkin siis tuo tulehdus. Kun silloin ultrassakin todettiin, että siinä kierrossa ovuloin luomusti ja ovistestitkin on plussaa näyttäny. Luulisi että tuollainen tulehdus limakalvoilla aiheuttaa kiinnittymiseen ongelmia.

Sen näkee nyt sitten, että tärppääkö kun tulehdus on hoidettu pois.

Toivottavasti se ei vain ole jättänyt jälkeensä mitään pysyviä vaurioita..=(

Kiitos teille jotka jaksoitte vastata! Haluaisin kyllä mielelläni lisää kommentteja ja kokemuksia!

Vierailija
6/6 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut, että bakteeritulehdus kohdussa tai emättimessä estää raskaaksitulon, niin että teillähän voi nyt olla hyvätkin mahdollisuudet. Toivotaan, että saatte pian iloita plussauutisista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä