Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntijat: tyttöhallituksen sote-uudistus on täysin läpimätä

Vierailija
10.12.2025 |

Raportissa ehdotetaan hyvinvointialueiden määrän vähentämistä 6-11 alueeseen, koska suuremmat ja taloudellisesti vakaat alueet voisivat tuottaa palveluja tehokkaammin. Nykyisin hyvinvointialueita on 21 sekä Helsinki ja Ahvenanmaa.

Raportissa todetaan, että 500 000-900 000 asukkaan väestöpohja voisi olla toimiva. Vain kolme nykyistä hyvinvointialuetta mahtuu tähän raamiin. Pienempien alueiden, kuten Keski-Pohjanmaan ja Kainuun asukasmäärät jäävät reippaasti rajan alle.

Pienempi määrä sote-alueita ei ole uusi ehdotus. Asiantuntijat ovat suosittaneet vähemmän alueita koko pitkän ja puuduttavan sote-taipaleen ajan, mutta päättäjät ovat poliittisista syistä päätyneet kerta toisensa jälkeen muuhun.

https://yle.fi/a/74-20198983

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita Sanna asialle ja tee itse perässä. 

Mites tämä tee itse perässä on nyt perskokkareilta sujunut? Viime vuonna oli sormi perseessä ja nyt se on Riikalla ja Petterillä suussa. Miten lie ensi vuonna?

Vierailija
102/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nämä feministiset ministerit mahdollistavat sen, että ahdistunut ma ahantulija raiz kaa suojattoman tytön. Nämä naiset ovat myötätuntoisia, míkä on arvostettava piirre.

Mutta voisivatko he tuntea huolta ja myötätuntoa myös näitä 14-vuotiaina rai zkattuja tyttöjä kohtaan? Ja yrittää estää sen muutenkin kuin puheissa?

Miten on, tunnetko itse lainkaan myötätuntoa niitä tyttöjä kohtaan vai ovatko he sinulle vain välineitä, joilla perustella agendaasi, jota kirjoittelet tänne kielellä, joka on huonompaa kuin suomea vasta opettelevalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita Sanna asialle ja tee itse perässä. 

Mites tämä tee itse perässä on nyt perskokkareilta sujunut? Viime vuonna oli sormi perseessä ja nyt se on Riikalla ja Petterillä suussa. Miten lie ensi vuonna?

Helppo se on uhota takapenkiltä, mutta sitten kun pitäisi itse olla ratissa ja ajaa paremmin niin yllättäen ei suju. Mutta sekin on varmaan edellisen kuskin vika.

Vierailija
104/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee paskempaan ja paskempaan suuntaan riippumatta ketkä on hallituksessa jne. Joten eiköhän me nyt katsota miten jäljelle jääneet rahansa käyttää ja sitten päättää päivänsä jo se ettei tartte olla tässä pelleilyssä mukana hallituksen oikkujen mukaan hyppimässä on iso peruste päättää päivänsä. Sitä tässä nyt suunnitellaan, sillä tämä kaikki loppuu.

Vierailija
105/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siltä pahasti vaikuttaa että, pelkkä elämän jatkaminen on ennen kaikkea sadismia itseäsi kohtaan kun pois pääsy tarjolla jokaiselle. Mitä tälläisessä elämässä jatkaa elämäänsä kun et kuitenkaan pysty mihinkään vaikuttamaan. Kaikki pyörii rahan ympärillä. Sitten kun elämä loppuu kaikki tämä loppuu. Mitä sitä kuolemaa pelkäämään se on ainoa oikea pelastus tästä kaikesta!

Vierailija
106/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen hallitus päätti tämän liian suuren määrän,kiitos kepun kiristyksen.

Tämä pitäkää mielessä seuraavissa vaaleissa. Ei kepua enää.tuhoaa soten.

Vierailija
107/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyhallitus on parantanut suomalaisten arkea ja elämää? Voisiko joku luetella vaikka viisi pääkohtaa? Minun mielestä nykyhallitus on keskittynyt vain kurjistamaan suurta osaa Suomen kansasta ja syyttelemään edellistä hallitusta. Soten valuvioille se ei tee yhtään mitään. Ja miten sairaaloiden sulkeminen ja hoitajien irtisanominen palvelee varautumista mahdolliseen sotaan? Aseisiin kyllä riittää rahaa, mutta miten hoidettaisiin sodan uhrit?

Hallitus on syyllinen ongelmiisi! Hallitus on syyllinen ongelmiisi! Hallitus on syyllinen ongelmiisi!

Sehän on ihan selvää, miksi talous ei lähde kasvuun. Talouskasvu syntyy vain työstä ja osaamisesta ei mistään muusta. 

Talouskasvu ei synny työttömyydestä ja työttömiltä leikkaamisella. Eikä hallituksen osaamattomuudella. Kukahan  S

Meillä olisi sitä kasvua jo ollut mikäli ei kaikkea olisi kiristetty ja leikattu ja mistä on sitten seurannut yleinen kulutuksen lasku. Nyt ne jotka säästää voivat, niin myös tekevät ihan omaksi parhaakseen. Huomenna kun voi kenellä tahansa olla tilanne se, että töitä ei ole. Miten siitä varautumisesta huonoihin aikoihin onkin nyt tullut huono asia? Tähän kun on ihmiset pakotettu turvaa leikkaamalla ja työehtoja heikentämällä. Hallitus ja EK ovat nyt vain hakeneet pikavoittoja itselleen ymmärtämättä mihin se lopulta johtaa. 

Vierailija
108/108 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nämä feministiset ministerit mahdollistavat sen, että ahdistunut ma ahantulija raiz kaa suojattoman tytön. Nämä naiset ovat myötätuntoisia, míkä on arvostettava piirre.

Mutta voisivatko he tuntea huolta ja myötätuntoa myös näitä 14-vuotiaina rai zkattuja tyttöjä kohtaan? Ja yrittää estää sen muutenkin kuin puheissa?

Miten on, tunnetko itse lainkaan myötätuntoa niitä tyttöjä kohtaan vai ovatko he sinulle vain välineitä, joilla perustella agendaasi, jota kirjoittelet tänne kielellä, joka on huonompaa kuin suomea vasta opettelevalla?

Mitä nyt taas?!  Olen 69-vuotias savolainen nainen, joka 14-vuotiaana raiz kattiin ihan suomalaisen miehen toimesta, 27-vuotiaan.

Siksi tunnen myötätuntoa näitä nuorena rai zkattuja tyttöjä kohtaan. Itse menetin neitsyyteni siinä rai zkauksessa. Mahtava alku seksielämälle.

Eikö sinusta nykytilanne ole huolestuttava, ihan tilastojenkin valossa? Miksi tehdä tästä ongelmasta rasi-smikysymys kun kyse on ihmisoikeuksista, tyttöjen ihmisoikeuksista.