Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pisin aika, mitä kaveri/ystävä on ollut vastaamatta viestiin?

Vierailija
10.12.2025 |

Mulla kohta puolvuotta

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta. Saattanut ihmetellä miten en myöhemmin jaksanut ottaa kovin sktiivista roolia tämän kanssa.

Vierailija
42/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yksi, joka ei usein vastaa moneen viikkoon. Vaikea ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että soittelu meni siihen että aina minä soitin. Päätin että hän soittaa seuraavaksi.

10 vuotta on mennyt.

Vierailija
44/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet vastaavat tosi huonosti viesteihin. Ei kannata välttämättä vetää siitä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Vierailija
45/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viiteen vuoteen ei ole kuulunut hänestä...

Vierailija
46/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän eräät mieskaverukset. Siinä kaverisuhteessa toisen on oltava jatkuvasti valmiina ja käytettävissä toisen pyyntöihin ja vastata viesteihin. Viestipommitusta tai puhelinterroria jatkuu niin kauan, että toinen reagoi. 

Hän, tämä viestittäjä, ei itse vastaa toisen puheluihin koskaan, ja viesteihin muutaman päivän viiveellä. Tämä on hallintaa ja toisen pompottelua. Outo kaveruussuhde. 

Ei jatkoon. 

Vierailija
47/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten joku pystyy olemaan vastaamatta viimeistään seuraavana päivänä.

Vakava asteinen masennus voi olla yksi hyvä syy. Minulla saattoi pahimpina masennuskausina kestää useampi päivä vastata ihan perusviesteihin, sitten jos on vähänkään monimutkaisempaa vastattavaa niin viikko. Omien kokemuksien perusteella en kyllä koskaan arvostelis tai dumppais kaveria siksi että vastailee hitaasti, voi olla ihan validit syyt. Eri asia sitten jos kyse on ihan oikeasti välinpitämättömyydestä tms mutta syy voi olla myös psyykkinen kuormitus ja huonovointisuus

Vierailija
48/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten joku pystyy olemaan vastaamatta viimeistään seuraavana päivänä.

Helposti. Puhelin ei ole kasvanut käteeni ja se voi olla parikin päivää sohvatyynyjen välissä.

Miksi kaikkiin viesteihin tarvitsee vastata? Varsinkin jos viesti ei ole kysymys vaan toteamus.

Kävin tänään kävelyllä ja tein ruokaa. Aha... Hieno homma, mutta mitä tuohon tarvitsee vastata. 

Vierailija
49/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yks (ainakin mun puolesta) hyvä ystävä, jonka kommunikointi oli aika katkeilevaa. Sit jossain vaiheessa ajattelin, että laitelkoot viestiä niin vastailen ihan mielellään. Ei ole 4 vuoteen kuulunut mitään, niin en kai sit kovin ystävä ollutkaan.

Vierailija
50/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin vuonna 2004. Vieläkään ei ole vastannut. Niin minä mieleni pahoitin...

Oikeasti nyt. Pidättekö te oikeasti kirjaa onko kaikkiin viesteihin vastattu?

Vierailija
51/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti tavata, hän ehdotti. Ei ottanut yhteyttä kuten piti ennen tapaamista. Blokkasi minut. Tästä on n. 10 vuotta.

Vierailija
52/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakava asteinen masennus voi olla yksi hyvä syy. Minulla saattoi pahimpina masennuskausina kestää useampi päivä vastata ihan perusviesteihin, sitten jos on vähänkään monimutkaisempaa vastattavaa niin viikko. Omien kokemuksien perusteella en kyllä koskaan arvostelis tai dumppais kaveria siksi että vastailee hitaasti, voi olla ihan validit syyt. Eri asia sitten jos kyse on ihan oikeasti välinpitämättömyydestä tms mutta syy voi olla myös psyykkinen kuormitus ja huonovointisuus

Entä ihan sellainen syy, että ei katso puhelinta? Kuinka ihmiset pystyivät toimimaan lankapuhelimen aikoihin???

Vierailija
53/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo kyllä instagram ja facebook tarinat, mutta ei tykkää julkaisuista eikä laita viestiä. Viimeisin yhteydenotto oli minun suunnalta useampi vuosi sitten, ja jo sitä ennen oli vai hyvin yksipuolista keskustelua ja tapaamisten sopimista, joten päätin että hän saa olla minuun yhteydessä sitten kun haluaa jos haluaa, itse en enää jaksa yksin ylläpitää ystävyyttä.

Vierailija
54/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Puhelin ei ole kasvanut käteeni ja se voi olla parikin päivää sohvatyynyjen välissä.

Miksi kaikkiin viesteihin tarvitsee vastata? Varsinkin jos viesti ei ole kysymys vaan toteamus.

Kävin tänään kävelyllä ja tein ruokaa. Aha... Hieno homma, mutta mitä tuohon tarvitsee vastata. 

Sama. Tosin ei sohvatyynyjen välissä vaan takin taskussa tai pöydällä äänettömällä.

Vierailija
55/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa osoittaa olevansa tärkeä ja kiireinen. Eli ainakin omalla ystävällä joka toimii näin, ja jonka tunnen erinomaisen hyvin lähes 40-vuoden ystävyyden merkeissä kertoo vain hänestä itsestään ja omista pään sisäisistä kamppailuista. Hän on viime vuosina aloittanut tämän ja vastaa usein pitkällä viiveellä. Laskee joka tapauksessa halua ottaa yhteyttä, koska ei voi tietää tuleeko vastaus vasta useiden viikkojen kuluttua. 

Vierailija
56/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa osoittaa olevansa tärkeä ja kiireinen. Eli ainakin omalla ystävällä joka toimii näin, ja jonka tunnen erinomaisen hyvin lähes 40-vuoden ystävyyden merkeissä kertoo vain hänestä itsestään ja omista pään sisäisistä kamppailuista. Hän on viime vuosina aloittanut tämän ja vastaa usein pitkällä viiveellä. Laskee joka tapauksessa halua ottaa yhteyttä, koska ei voi tietää tuleeko vastaus vasta useiden viikkojen kuluttua. 

Mikä estää soittamasta?

Vierailija
57/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ja sitten jatkoi "muina miehinä ".

Pitkiä vastaamattomuuksia oli useampia ja itseasiassa keskusteltiinkin pariin otteeseen asiasta.

Ystävä ei kuitenkaan nähnyt toiminnassaan mitään kummallista, niin pistin välit poikki.

Et siis huomannut, että hän oli laittanut välit poikki jo paljon aikaisemmin? Sinä vain roikuit hänessä ja hän koki sen todella outona.

Vierailija
58/58 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää soittamasta?

Ei nykynuoriso uskalla soittaa. Joutuu puhumaan.