Leikattu tt-tuki on alimmillaan VAIN 287,88 e/kk!!!
Ihan oikeasti, miten kukaan voi kuvitella että tuolla kukaan elää? Ja tällä voi monikin ihminen mennä kuukausia putkeen. Summa löytyy tuolta:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/516f8753-a4c3-4719-b81b-e6f54e729…
Kommentit (869)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää maksaa Ukrainan korvaukset lisävelalla niin nyt täytyy jostain leikata. Leikataan nyt ensimmäisenä niiltä jotka ei laita vastaan ollenkaan.
Ei vaan leikataan niiltä, jotka eivät ole kiinnostuneet mitään tuottamaankaan.
Odotatko jo kieli pitkällä sitä, että Petteri ja Riikkuli saavat homman peruutettua takaisin torpparilaitokseen asti?
Vaan kun nyt ei enää ole olemassa pikku torppia, joihin ihmisiä voi asuttaa eikä pientä peltotilkkua eikä voi pitää yhtä lehmää niinkuin sata vuotta sitten. Jo EU-määräykset ja oman maan lait estäisivät sen. Maatilat ovat nykyisin tehotuotantoa varten ja niiden yllä leijuu säädösten ja määräysten viidakko.
Näinpä, joten mitä näille kapitalismin syrjäyttämille ihmisille tulisi tehdä? Pakkotyöstä suuryritysten hyväksi ruokapalkalla toki jo haaveillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
290 euroa riittää ihan hyvään elämään. Rahaa jää myös hauskanpitoon ja hurvitteluihin. Jopa olueen ja terassilla/baarissa käyntiin.
Ah,nautinto jos vuokra 500,netti,sähkö ,vesi ja saa tuon verran :3 ihanasti tili miinuksella:3
Oletko oikeasti noin vajaaälyinen vai huviksesi vain tekeydyt sellaiseksi? Sadannen kerran, jotta hitaimmatkin sen tajuaisivat, tuo 290€ on ruokaan ym. Se EI ole vuokraan, ellei henkilö sitten asu ylikalliissa asunnossa. Yllättävän monella pienituloisella on ruoka- ja käyttörahabudjetti henkilöä kohden samoissa summissa ja hekin pärjäävät, saavat jopa säästöön.
Pusi pusi sulle rakas:3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeää toimintaa maassa jossa talvella voi olla 30 astetta pakkasta. Näin meillä Suomessa poljetaan suomalaisia maahan. Tuolle alennetulle voi joutua jos myöhästyy päivällä ilmoitus työpaikkojen hakemisesta.
Ehkä sitten hoidat työnhaun ajoissa? Ei töistäkään myöhästytä päivällä.
Psykopaatit ja muut sadistit erikseen, niihin ei mikään tehoa. Muut köyhien kodittomiksi ajamista kannattavat voisi laittaa tekemään näitä häätöjä. Ihan itse omin käsin raahaamaan köyhiä, usein sairaita, ihmisiä kadulle. Omin silmin näkemään, mitä se on. Ja hakemaan ruumiit ja polttamaan ja hautaamaan, omin käsin. Myös lapset. Jos se on oikein, tässä ei liene ongelmaa.
Juuri näin! Haluaisin nähdä, miten nämä "menk
Ai että työssäkäyvistä ei ole vastuun ottoon?
Kyllä se niin päin menee, että näillä tuilla elävillä se kyky vastuuta ottaa puuttuu. Siksihän he tuilla elävätkin.
Mitä tulee epäilykseesi siitä, että työssäkäyvät työn kannattajat eivät kykenisi parasiittien häätöihin, on huolesi turha. Tiedän erittäin monia, eri tuloluokista ja taustoista, joille homma olisi neutraalia suoritettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysymys ole pelkästään hakemuksien tekemisestä. Työttömänä työnhakijana on velvoitteita enemmän. Vaikkei olisi edes velvoitetta hakea töitä, niin niitä tapaamisia on aina välillä ja ne ovat velvoittavia.
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, et jos vaikka sattuu unohtamaan tapaamisen (mikä voi tapahtua esim. vaikean masennuksen tai uupumuksen vuoksi), oikeus työttömyystukeen katkeaa välittömästi, ilman mitään ennakkovaroitusta. TT-tukeen ei tällaisia riskejä liity.
Toimeentulotukipäätös tehdään myös pidemmälle ajalle, jos on vakiintunut tilanne niin, että tuloihin ei ole odotettavissa muutoksia. Esim. minulla päätös on aina kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan. Työkkärirahaa haetaan neljän viikon välein.
Eli toimeentulotuen vetovoima palvelee sittenkin hakijansa mukavuudenhalua ja helppoutta vastikkeettoman rahan saamiseksi.
Tämä!!! Nyt on asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeää toimintaa maassa jossa talvella voi olla 30 astetta pakkasta. Näin meillä Suomessa poljetaan suomalaisia maahan. Tuolle alennetulle voi joutua jos myöhästyy päivällä ilmoitus työpaikkojen hakemisesta.
Aika tyhmää analyysiä ihmiseltä, joka ei edes tiedä mistä puhuu. Se parjaamaasi summa on ruokaan, ei vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tuolla pärjäile, vankilaan lähtö edessä tuossa tilanteessa. Kyllä sitä aina vihamiehen keksii jota vähän roimia, kun alkaa vanhoja muistella.
Sossu vai vankila? Ja sitten kauhistellaan kun köyhiä pidetään tyhminä ja syyllisinä omaan huonoon tilanteeseensa. Miksiköhän sellainen kuva on päässyt muodostumaan?
Minulta leikattiin tukia joskus 40% mutta tein valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle ja sen jälkeen sain tuen takas takautuvasti. Tukea leikattiin koska en mennyt työkkärin haastatteluun vaikka olin työhaastattelussa samaan aikaan ja olin siitä ilmoittanut työkkäriin jo 2 päivää aikaisemmin.
Pelästyin sen verran että tukia ne voi leikata lähes mistä syystä tahansa joten aloin säästämään käteistä ja olen säästänyt 30000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Laskujen ja leikkurin jälkeen voi olla 0e. Laskut isoja.
Sitten vähennät ja pienennät laskusi ja hankit lisää elantoa. Tuon ymmärtää normaaliälyinen lapsikin.
Vierailija kirjoitti:
Minulta leikattiin tukia joskus 40% mutta tein valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle ja sen jälkeen sain tuen takas takautuvasti. Tukea leikattiin koska en mennyt työkkärin haastatteluun vaikka olin työhaastattelussa samaan aikaan ja olin siitä ilmoittanut työkkäriin jo 2 päivää aikaisemmin.
Pelästyin sen verran että tukia ne voi leikata lähes mistä syystä tahansa joten aloin säästämään käteistä ja olen säästänyt 30000 euroa.
Hyvä sinä! Noin toimii normaalilla järjellä varustettu henkilö. Kiva lukea teistäkin välillä. Onnea työn saantiin, mikäli vielä ei ole tärpännyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi muuttaa jonkun toisen loisen kanssa saman katon alle jolloin asunnon vuokra puolittuu. Jotenkin köyhänä opiskelijasolussa nuoruuteni viettäneenä sylettää nämä vetelehtijät, jotka ovat mielestään oikeutettuja asumaan vähintään yksiössä.
Kunta/valtio voisi tarjota parakkimajoituksen, palan saippuaa ja hernekeittoa/noppasoppaa kenttäkeittiöstä. Rahaa viinaan ja muihin hömpötyksiin alkaisi vasta tulla, kun yksilö ne itse tienaa.
Tuota en voi ikinä ymmärtää, että millä oikeudella osa ihmistä kutsuu toisia jopa löysiksi? No nyt kun orpo ja riikka ovat heikentäneet tuntuvasti myös duunarien asemaa ja oikeuksia, niin monella muiden halveksijalla voi itsekin olla pudotus sinne halveksittujen työttömien kastiin. Niitä tilanteita tulee olemaan mukava seurata. Karma iskee vielä moneen..
Minä taas en voi ymmärtää millä oikeudella toiset elävät toisten piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tuo lähes 300 euroa jää käyttörahaksi asumismenojen jälkeen, niin riittää heittämällä. 150 € ruokaan ja muihin laskuin jää lähes sama. Ihan hyvin selviää hengissä.
Kokeile joskus käytännössä
Olen eri, mutta kokemusta on 150€/kk elämisestä. Itseltä leikattiin tukea -40% 4 kuukauden ajan. Nuudeleilla, makaroneilla ja Xtran halvilla leipäviipalepusseilla meni ne kuukaudet. Ihan hyvin selvisi hengissä, kyllä, mutta siinä myös tunsi olonsa lähes nääntyväksi afrikan lapseksi länsi-Euroopassa. Mitä sitten, kun tosta vähennettäisi vielä 10% lisää? Mitä järkeä koko hommassa.
Ja mistä leikkauksesi johtui?
Nyt jaat innolla tarinaasi siitä, miten selvisit itseaiheutetusta kovasta kokemuksestasi. Jaatko yhtä innolla siihen johtaneet syyt? Vai ahdistavatko ne liikaa? Paljastavatko ne sinusta jotain, ei niin mieluisaa? Jotain ei niin sääliä herättävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitten hoidat työnhaun ajoissa? Ei töistäkään myöhästytä päivällä.
Psykopaatit ja muut sadistit erikseen, niihin ei mikään tehoa. Muut köyhien kodittomiksi ajamista kannattavat voisi laittaa tekemään näitä häätöjä. Ihan itse omin käsin raahaamaan köyhiä, usein sairaita, ihmisiä kadulle. Omin silmin näkemään, mitä se on. Ja hakemaan ruumiit ja polttamaan ja hautaamaan, omin käsin. Myös lapset. Jos se on oikein, tässä ei liene ongelmaa.
<
Aijai, mistäs tiedät ketkä on työssäkäyviä, ketkä sairaslomalla yms yms. Onko sulla joku laiton rekisteri hallussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ihmisen pitäisi tulla toimeen palkallaan, mutta tiedämme kaikki, että osa ei tule.
Jokainen älyllinen ihminen ymmärtää, että syynä työssäkäyvän tuentarpeeseen on liian pieni palkka. Ei liian suuri tukitaso, koska se tukitaso kompensoi useilla matalapalkkaisella ihmisellä ja perheellä elämiseen riittämätöntä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näet kokoomuslaisen, persun, "kristillisen" tai ruotsalaisen, niin katsot pesunkestävää sadistia.
Itse aidosti uskovaisena köyhänä en voi ikinä, en siis ikinä ymmärtää miten nuo ns kristilliset ovat lähteneet mukaan tälläiseen politiikkaa. Kyllä on kaukana tuosta Raamatun ja Jeesuksen opetukset mm köyhistä ja muiden kohtelusta:(
Raamatun esimerkki ei kannusta kotona makaamiseen, vaan työntekoon. Suomessa autetaan ns. köyhiä edelleenkin liikaa työn kustannuksella. Tai oikeasti ei Suomessa edes ole köyhiä siinä merkityksessä kuin Raamatussa kuvataan. Suomen ns. köyhät ovat hyvätuloisia Raamatun köyhiin verrattuna.
Näin kristittynä toivon siis entistä kovempia leikkauksia sosiaalitukiin.
Eli kiusaat mieluummin köyhiä kuin annat tukea köyhille?
Raamatussa kyllä kerrotaan mihin olet matkalla.
Kukaan ei kiellä tienaamasta vaikka milliä tunnissa, ilmaisen rahan jakoa ymmärrettävästi rajoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ihmisen pitäisi tulla toimeen palkallaan, mutta tiedämme kaikki, että osa ei tule.
Jokainen älyllinen ihminen ymmärtää, että syynä työssäkäyvän tuentarpeeseen on liian pieni palkka. Ei liian suuri tukitaso, koska se tukitaso kompensoi useilla matalapalkkaisella ihmisellä ja perheellä elämiseen riittämätöntä palkkaa.
Matalapalkkalainen ei saa enää kelan tukia. Itse olen vuosia saanut hylky päätöksiä,kela vaan sanoo että kokoaikatyö pitää olla (mulla vakituinen osa aikainen työ jossa viikkotunnit yhteensä 31) kela ei myöskään huomioi yksilöllisen ihmisen tarpeita,pitäis oman jaksamisen kustannuksella jaksaa ja kestää orjatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin, että moni hyväosainen on todennut tuolla SUMMALLA pärjäävänsä, koska tietäisi sen olevan vain väliaikaista. Hyväosainen tietää, että löytää aina ratkaisun joka tilanteeseen, ihan samalla tavalla kuin huono-osainenkin tietää, että ei ratkaisua ole tulossa, koska ei sitä itse aktiivisesti osaa/viitsi työstää. Tämä heikommuus, vaikka tiedostamatonta usein onkin, ajaa kantajansa herkästi puolustus- ja syyttelykannalle.
Heikko-osaisuus on seurausta toimimattomista ajatus- ja toimintamalleista ja vastaavasti hyväosaisuus on seurausta toimivista ajatus- ja toimintamalleista. Näköalattomuus on valitettavan yleistä heikko-osaisten keskuudessa ja se jos jokin pitää heitä itsejään omien kurjuuksiensa vankeina. Ymmärrän syyttelyn inhimmillisenä reaktiona vaikeassa tilanteessa, mutta siitä kannattaa päästä yli, hahmottaa ja ottaa se oma vastuu ja ottaa toimivat ajatus- ja toimintamallit käyttöön, mikäli mukavampaa elämää siis mielii.
Seuraavan kerran kun sinulle soitetaan ja tarjotaan hyvää diiliä, niin käytäthän tilanteen hyväksesi. Jos pankista soitetaan, että rahasi pitää siirtää turvatilille, niin kannattaa noudattaa hyviä neuvoja.
Muille neuvoksi etteivät ylläoleviin ehdotuksiin tartu.
Ehkä joillakin on toimimattomia ajatusmalleja, mutta yleensä ne tuet myönnetään passiivisuusvelvoitteella. Ihmiset, jotka eivät koskaan ole ottaneet asioista selvää antavat mielestään hyviä neuvoja, mutta eivät lainkaan ymmärrä typerien neuvojen johtavan katastrofiin. Usea näitä typeriä neuvoja antanut on ymmärtänyt tukien myöntämisehtojen mielipuolisuuden vasta kun itse ovat omakohtaisesti toteuttaneet neuvojaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä leikkauksia puolustavat eivät takuulla itse pärjäisi alle 290 eurolla kuukautta. Eivät pärjäisi edes työkkäreillä eli 595 eurolla. Tulee vielä monelle "mene töihin" huutelijalle hätä käteen, jos omat työt loppuvat tai sairastuminen iskee.
Tässä tyypillinen, erittäin valaiseva esimerkki vähäosaisen mielenmaisemasta, mistä käy ilmi, että se vähäosaisen pärjääminen ja selviytyminen on vähäosaisen itsensä mielestä korkeammalla tasolla kuin hyväosaisen, vaikka yksikään ulkoisesti mitattava asia ei sitä puolla. Hyväosainen pärjäisi (erittäin suurella todennäköisyydellä) huono-osaista paremmin pienellä budjetilla, koska osaisi priorisoida ja suunnitella rahan käyttönsä tarkemmin sekä ennen kaikkea löytäisi tiensä marginaalibudjettitilanteesta ulos. Ulos pääsyyn heikko-osaiset eivät juuri koskaan kykene. Siksihän he heikko-osaisia ovatkin ja sellaisina pysyvät. Jos jokainen Suomen heikko-osainen, vaikka ttt-asiakas, saisi 150 000€ tänään tililleen, kuinka suuri osa heistä EI PALAISI ttt-asiakkuuteen enää koskaan? Alle 10%? Alle 30%?
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinasuva pienituloinen palkansaaja ja suoraan sanottuna mun tilanne ei ole muuttunut oli kyseessä sitten vasemmisto tai oikeistohallitus. Jos on sen verran fyysisesti ja henkisesti kunnossa niin vastuu omasta elämästä on itsellään, ei voi olettaa että valtio tai joku instanssi auttaisi jatkuvasti,ihmisen pitää myös itse ottaa vastuuta teoistaan ja tekemisistään ja siihen kuuluu mm just toi että hakee töitä,vaikkei pääsiskään työhaastatteluun ja tekee kaikkensa että elämäntilanne olisi hyvä tai ainakin suht ok, suurinosa lapsiperheistä sysää liian helposti vastuuta muille tahoille ja jopa ne lapset joutuu turhaan ottamaan stressiä ja murhetta aikuisten asioista,,mut voi kivittää mut olen itsekin sitä mieltä että osalla on elämänhallinongelmia,on kulutusluottoa,pikavippiä yms velkoja ja oma elämä rahoitettu pitkälti velkarahalla kunnes tulee stoppi, sitten sitä vasta onkin pulassa ku pitää selvitä eri velkojista ja kelakin hengittää
Täysin oikeassa olet. Tätä omaa vastuuta täällä on moni nostanut esille.
Tai sitten se ei ole heille ongelma eikä mikään.