Leikattu tt-tuki on alimmillaan VAIN 287,88 e/kk!!!
Ihan oikeasti, miten kukaan voi kuvitella että tuolla kukaan elää? Ja tällä voi monikin ihminen mennä kuukausia putkeen. Summa löytyy tuolta:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/516f8753-a4c3-4719-b81b-e6f54e729…
Kommentit (868)
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa täällä itseään ilmaisseista vähäosaisista on todella vastenmielisen oloisia. Mieleltään heikkoja, röyhkeitä ja itsekkäitä. En yhtään ihmettele, että ovat missä ovat, enkä, että tukia puretaan. Eihän tuista ole mitään hyötyä kun lopputulos on tämä.
Jännä että minä saan pahemman kuvan teistä hyväosaisista tässä keskustelussa, röyhkeitä, itsekkäitä, pilkallisia ja julmia kuten sinä. Hyvin vastenmielinen ihminen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa täällä itseään ilmaisseista vähäosaisista on todella vastenmielisen oloisia. Mieleltään heikkoja, röyhkeitä ja itsekkäitä. En yhtään ihmettele, että ovat missä ovat, enkä, että tukia puretaan. Eihän tuista ole mitään hyötyä kun lopputulos on tämä.
Jännä että minä saan pahemman kuvan teistä hyväosaisista tässä keskustelussa, röyhkeitä, itsekkäitä, pilkallisia ja julmia kuten sinä. Hyvin vastenmielinen ihminen olet.
Lista on melkein kuin Paavalin kirjeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti tarkoitus ei ole tappaa yhtään ketään. Lääkkethän sitäpaitsi korvataan erikseen toimeentulotuessa.
Etkö ole kuullut, että siihenkin kaavaillaan leikkausta? Vain välttämättömät reseptilääkkeet korvaataan jatkossa. Mitä turhia lääkkeitä lääkärit sitten määräävät? Kuka päättää mikä on turhaa? Ilman kipulääkettä selviää hengissä? Diabeteslääkkeitä ei tarvita, hoida ruokavaliolla ja liikunnalla?
On sulla olkiukot taas vasuri. Mutta sitähän tuo teidän keskustelunne on joka asiassa. Toinen toistaan naurettavampia olkiukkoja kuten ketjun aloituskin ja sitten hokemaan koko maksetun jättimäisen somekoneiston avulla vastaväitteitä kuuntelematta.
Ja kyllä, reseptilääkkeisiin kuuluu myös kipulääkkeet ja diabeteslääkkeet. Sen sijaan niihin ei kuulu vasurin itsediag
Täyttä asiaa kirjoitat, vaikka ilmaisutyylisi ei uskottavuuttasi palvelekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Täysin oikeassa olet. Tätä omaa vastuuta täällä on moni nostanut esille.
Ei kyse ole vastuun kantamisesta. Kyse on ihmisistä, jotka vaativat pelastusköyden katkaisemista heti kun ovat itse päässeet turvaan. Mikäli näillä ihmisillä menee huonommin esim. sairauden tai eläkkeelle siirtymisen vuoksi, niin muista sosiaaliturvaa nostavista poiketen he ovat ansainneet oman sosiaaliturvansa.
Kun puhutaan vastuun kantamisesta, niin yleisemmin se tehdään kansanedustajien ja yhteiskunnan korkeapalkkaisten tapaan, minä kannan vastuun eli ansaitsen kohtuuttoman palkan, mutta yhteiskunta maksaa näiden vastuunkantajien epäonnistumiset.
Köyhiä vaaditaan kantamaan vastuuta, jonka kantamiseen heille ei anneta mahdollisuutta. Puhutaan vastuun kantamisesta, mutta vaaditaan köyhän alistuvan hyväksikäytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni hyväosainen täällä on mennyt henkilökohtaisuuksiin VS huono-osainen, kuten sinäkin heti menit? Huono-osaiset haistattelevat ja kiroilevat kun esille otetaan heidän oma vastuun kantonsa tilanteistaan. Huono-osaiset eivät -pääosin- osaa vastata heitä vastuuttaviin järkiargumentteihin järkiargumenteilla, vaan vastine on pettyneen yläkouluikäisen reaktion kaltainen haistattelu ja kiroustulva.
-Eri
Kannattaa ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, niin toimeentulotuki ei tipu.
Tämä on tätä nykyisen hallituksen idioottimaista politiikkaa, jolla mainostetaan työllisyyden nousevan. Samalla yritetään antaa kuva siitä miten ei anneta enää lusmuilla verorahoilla. Että vähänkö ollaan Suomen puolella ja niin perkeleen tehokkaita🤦😀
Tosiasiassa työkkärille ei ole tarjota töitä. Ne, joilla on oikeus työttömyysturvaan, saa sitä ja loput edelleen perustoimeentulotukea. Mikään muu ei siis muutu kuin se, että työkkärissä on enemmän asiakkaita.
TODELLISTA PELLEILYÄ ja etenkin tyhmääkin tyhmemmät persut uskovat näihin hallituksen satuihin.
T: 30 vuotta jo työelämässä ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ihmisen pitäisi tulla toimeen palkallaan, mutta tiedämme kaikki, että osa ei tule.
Jokainen älyllinen ihminen ymmärtää, että syynä työssäkäyvän tuentarpeeseen on liian pieni palkka. Ei liian suuri tukitaso, koska se tukitaso kompensoi useilla matalapalkkaisella ihmisellä ja perheellä elämiseen riittämätöntä palkkaa.
Yritykset maksattaa voittonsa veronmaksajilla. Kun ei palkka esim. kaupan alan vajailla tunneilla riitä elämiseen, mutta tulos riittää esim. Citymarketeissa miljoonavoittoihin kauppiaille, jokin on pielessä. Kauppias voisi itse maksaa työntekijöilleen elämiseen riittävät palkat, eikä kuitata erotusta valtion kassasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni hyväosainen täällä on mennyt henkilökohtaisuuksiin VS huono-osainen, kuten sinäkin heti menit? Huono-osaiset haistattelevat ja kiroilevat kun esille otetaan heidän oma vastuun kantonsa tilanteistaan. Huono-osaiset eivät -pääosin- osaa vastata heitä vastuuttaviin järkiargumentteihin järkiargumenteilla, vaan vastine on pettyneen yläkouluikäisen reakt
Sinulla on lyhyt työmuisti tai lukemisen ymmärtämisessä on puutteita.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa, tätä halusitte, tätä saitte, ah nautinto
Jep, itse ensin äänestetään perskokkarit valtaan ja sitten oikein koko elämäm kolulaisporukalla ihmetellään että miksi ihmeessä nyt tehdään oikeistolaista perskokkarepolitiikkaa, onpa epäreilua kerrassaan. Syy on toki elämäm kolulaisten mielestä toteuttavien tahojen kuten sossu, Kela ja työllisyyspalvelut. Ei missään nimessä lakeja säätävien ja ohjeistukset antavien tahojen, joita tuli pakolaisenpotkimiskiimassa ihan itse äänestettyä.
Leikkuri käy muutenkin Kelan etuuksissa ja päätöksissä.
Heillä on jotain omia maksimi taulukoita eri pakollisille menoille. Eli harva saa täysimääräisenä sen lain heille määräämän minimi toimeentulon.
Ei ole ihme jos Eu joka vuosi antaa moitteitta Suomen sosiaaliturvalle.
Vierailija kirjoitti:
Leikkuri käy muutenkin Kelan etuuksissa ja päätöksissä.
Heillä on jotain omia maksimi taulukoita eri pakollisille menoille. Eli harva saa täysimääräisenä sen lain heille määräämän minimi toimeentulon.
Ei ole ihme jos Eu joka vuosi antaa moitteitta Suomen sosiaaliturvalle.
Perskokkareet ovat persiistä, mutta tuon EU-moitteiden jänkytys on ihan läppä. Se moittija ei ole EU, ja moittimisen syykin on se, ettei heidän laskelmissaan ole huomioitu yleisistä systeemeistä eroavaa suomalaista asumistukea lainkaan.
Olen itse ollut joskus sossujen mielivallan takia -40 eikä silläkään todellakaan elänyt. Ja oli reilusti ennen hintojen nousua jne. Perheeni minua joutui elättämään. En uskalla kuvitella, miten tuolla -50 pärjää, varsinkaan jos on oikeasti täysin yksin:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä leikkauksia puolustavat eivät takuulla itse pärjäisi alle 290 eurolla kuukautta. Eivät pärjäisi edes työkkäreillä eli 595 eurolla. Tulee vielä monelle "mene töihin" huutelijalle hätä käteen, jos omat työt loppuvat tai sairastuminen iskee.
Tässä tyypillinen, erittäin valaiseva esimerkki vähäosaisen mielenmaisemasta, mistä käy ilmi, että se vähäosaisen pärjääminen ja selviytyminen on vähäosaisen itsensä mielestä korkeammalla tasolla kuin hyväosaisen, vaikka yksikään ulkoisesti mitattava asia ei sitä puolla. Hyväosainen pärjäisi (erittäin suurella todennäköisyydellä) huono-osaista paremmin pienellä budjetilla, koska osaisi priorisoida ja suunnitella rahan käyttönsä tarkemmin sekä ennen kaikkea löytäisi tiensä marginaalibudjettitilanteesta ulos. Ulos pääsyyn heikko-osaiset eivät juuri koskaan kykene. Siksihän he heikko-osaisia ovatkin ja sellaisina p
Hyvä pointti tuo suunnitelmallisuuden ja kestävien valintojen näkökulma. Se todellakin korreloi vähäosaisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut joskus sossujen mielivallan takia -40 eikä silläkään todellakaan elänyt. Ja oli reilusti ennen hintojen nousua jne. Perheeni minua joutui elättämään. En uskalla kuvitella, miten tuolla -50 pärjää, varsinkaan jos on oikeasti täysin yksin:(
Ja kerropa mihin tämä sossujen mielivalta perustui? Mikä oli se syy sille -40?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä pärjää. Tulee äkkiä häätö, jää lääkkeet ostamatta (kaikkea ei korvata tt-tuesta) , laskut jää maksamatta ja luottotiedot menee sekä tulee häätöjä. Asunnottomuus lisääntyy.
Hyvä pointti tuo suunnitelmallisuuden ja kestävien valintojen näkökulma. Se todellakin korreloi vähäosaisuuden kanssa.
-
Oletkohan ikinä miettinyt, että mistä tuo johtuu? Köyhyyteen liittyy köyhyyden vuoksi monenlaista näköalattomuutta, jota hyväosaisen on vaikea ellei jopa mahdoton ymmärtää. Se on vaikea olla innovatiivinen, jos koko elämä on jatkuvaa selviytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarista saa esim 52e
10kg perunaa
5kg porkkanaa
1.8kg kanaa
1kg soijarouhetta
4kg kaurahiutaleita
2kg keittojuureksia
Ruoka ei ole kallista jos itse tekee ja työttömällä luulis aikaa olevan.
-netti/puhelin
-siivoustarvikkeet
-hygienitarvikkeet
-matkaliput/auto
-menot ystävien ja perheen luokse
-lääkkeet (esim rautaa ei korvata)
-harrastukset
-kaikki muu tarpeellinen jota tarvitsee kuukausittain, esim paristot, siteet, rikki menneet johdot, laastarit. Pieniä menoja mutta kertyy nopeasti isoja summia.
No ei noista nyt oikeasti mitään isoa summaa kerry kuukaudessa.
Kuulemma, siinä vaiheessa
Että ei ole vähäosaisilla pian edes ruokaan varaa. Eritoten vähäosaiset ovat ylipainoisempia kuin koskaan. Se, että ei ole rahaa ruokaan, ei ole sitä, että ei ole rahaa syödä pikaruokaa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerropa mihin tämä sossujen mielivalta perustui? Mikä oli se syy sille -40?
Olin työkyvytön, mutta jouduin odottamaan useamman kuukauden aikaa lääkäriin. Sossujen eivät uskoneet, ennen kuin pääsin lääkäriin ja toimitin sieltä todistuksen. Silloin oikaistiin sen kuluvan kuukauden tt-tuki, ei aiempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla hengissä pysyy. 150 riittää kuukauden ruokiin oikein hyvin joten hurvitteluun jää vielä melkein saman verran.
Voi jumavitunlauta nyt oikeesti.... Mä haluaisin nähdä, kun sä kuspää joutuisit tolla budjetilla elämään kuukauden! Siitä vaan itse kokeilemaan, senkin kylmä ihmishirviö.
Oikeesti, mene töihin tai opiskele ammatti.