Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menet kauppaan, etkä tiedä, mitä ostat

Vierailija
10.12.2025 |

Niin mikä on yleisin ensimmäinen asia, jota menet katselemaan?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en edes tiedä mitä tarvitsen ja siis myös ostan, en mene kauppaan. Ei kauppa ole mikään oleilupaikka jonne mennään vain tuumailemaan. 

Jos tulet nälissäsi töistä, ja tiedät ettei kotona ole ruokaa, on aika pakko mennä kauppaan tuumailemaan mitä tänään söisi.

Vierailija
22/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään intoa mennä kauppoihin haahuilemaan.

Käyn yleensä kaupassa la aamusta ja siinäpä se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin kauppaan, ruokakauppaanko? En yleensäkään mene ruokakauppaan tietämättä, mitä ostan. Siis ainakin osa ostoksista on tiedossa jo etukäteen, joitain saatan päättää vasta kaupassa. En osaa kuvitella sellaista tilannetta, että menisin kauppaan ja päättäisin vasta siellä jokaisen ostamani tuotteen.

Ruoka joo.

Vierailija
24/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuvoide

Vierailija
25/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä nälkäisenä kauppaan, sillä sortuu helpoiten heräteostoksiin. Tsekkaan tarjoukset ja katson mitä mausteita kaapista löytyy. Katson kalleimman raaka-aineen hinnan ja mietin siitä alaspäin mitä kaikkea ruokaan tulee. Jos ei ole pienempiä purkkeja ja pussukoita raaka-ainetta niin varioin reseptiä ja makutuntemuksen perusteella jo minulla on osviittaa siitä mitä olen tekemässä. Ruoan laatuun vaikuttaa: oikeaoppinen kypsentäminen, mausta ja maista-periaate, kokkaamisen mukavuuteen vaikuttaa systemaattinen työskentely: kokoa raaka-aineet helposti esille ettei mene hääräilyksi, pilko, kypsennä jne. Prosessoitua ruokaa en kotona käytä.

Johan oli sepustus 🤣

Joo, mä olen kokki.

Vierailija
26/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina ostoslistan ja ostan ne tuotteet, just tulin kaupasta, sain k-sovelluksen fazerin sinisen suklaalevyn ilmaiseksi ja qrandiosa pitsat (2)  tarjouksesta. Muut perustuotteet  leipä, margariini, leikkele ja maidot normi hintaan, , pääruuat onkin pakasteessa.

Vierailija
27/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan yleensä valitsemalla proteiinin ja sitten haen muut tykötarpeet kun tiedän mitä ruokaa teen. Saatan esimerkiksi katsoa onko jotain tarjouksessa tai punalaputettuna, koska proteiini on se kallein osa jossa voi säästää jos ei sitten tee kasvisruokaa vaikkapa linsseistä jotka ovat aina edullisia.

Vierailija
28/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät vissiin Tinderiäkin. Siellä on paljon näitä tyyppejä, jotka tulee paikalle, mutta eivät tiedä tai osaa sanoa mitä haluavat.

Vierailija
29/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yleensä vain tavaratalo-ostoksilla sillä mielellä, että menen katsomaan valikoimaa ja sitten vasta päätän, mitä ostan. Ruoat ostan kauppalapun mukaan ja monet tavaratkin tavaratalosta haen tarpeen mukaan, mutta joskus myös ostan ex tempore jotain, mitä tekee mieli. Vaatteista ja jalkineista yms. ei voi etukäteen kotona päättää, mitä niistä haluaa tai voi ostaa. Joskus on pettymys tullut, kun on etukäteen katsonut netistä jotain ja sitten nähnyt sen paikan päällä, eikä olekaan tykännyt siitä.

Vierailija
30/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ostoslista. En mene kauppaan vasta suunnittelemaan mitä ostaisin. 

Vierailija
31/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kauppaan, jollen tiedä yhtään, mitä aion ostaa. Kierrän siinä järjestyksessä kuin asiat kaupasta löytyvät, ruokakaupoissa on yleensä aina ensin hevi-osasto. Usein kyllä unohdan jotain siinä matkan varrella ja joudun palaamaan takaisin. Ja joskus saatan haahuilla käyttötavaraosastoilla, vaikken tarvitsisi mitään tiettyä. Katselen vain, harvoin mitään ostan, jollei ole jotain ihan superhyvää alennusta ja oikeasti tarvetta ko. tavaralle. 

Vierailija
32/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en keksi mitä ostaa, katselen leipähyllyjä ja ostan jonkinlaista paahtoleipää. Aika usein ostan myös nakkeja, vaikka en edes pidä niistä.

Vierailija
33/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin saada rahaa säästöön, kun tein ennen kauppaan menemistä listan siitä, mitä ruokaa teen ja mitä aineksia pitää ostaa siihen, ym. tarpeet kirjoitin etukäteen listaan, ja sitten pysyin niissä listan ostoksissa. Jos aina ostelee mitä mieleen juolahtaa, se kasvattaa kummasti kauppalaskua. Ja hävikkiäkin tulee eli turhaa rahanmenoa sapuskaan, jota ei sitten syökään. Juuri nakkasin kallista kylmäsavulohta pois tästä syystä, koska sorruin tekemään poikkeuksen ostotyylissäni ja heti tuli mokattua, koska en muistanut koko heräteostoskalaa.

Vierailija
34/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä nälkäisenä kauppaan, sillä sortuu helpoiten heräteostoksiin. Tsekkaan tarjoukset ja katson mitä mausteita kaapista löytyy. Katson kalleimman raaka-aineen hinnan ja mietin siitä alaspäin mitä kaikkea ruokaan tulee. Jos ei ole pienempiä purkkeja ja pussukoita raaka-ainetta niin varioin reseptiä ja makutuntemuksen perusteella jo minulla on osviittaa siitä mitä olen tekemässä. Ruoan laatuun vaikuttaa: oikeaoppinen kypsentäminen, mausta ja maista-periaate, kokkaamisen mukavuuteen vaikuttaa systemaattinen työskentely: kokoa raaka-aineet helposti esille ettei mene hääräilyksi, pilko, kypsennä jne. Prosessoitua ruokaa en kotona käytä.

Johan oli sepustus 🤣

Samaa kelasin😂

Vierailija
35/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli ihan looginen sepustus.

Vierailija
36/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan oli sepustus 🤣

Samaa kelasin😂

Elämä on ihmeellistä niin pitkään kunnes alkaa ymmärtää.

Vierailija
37/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on niin kylästynyt syömiinsä ruokiin ja respteihin, että sitä menee kauppaan katsomaan, mitä siellä on tarjolla ja päättää sitten vasta siellä. Mutta näin teen ainoastaan jonkun yhden ruoan osalta, en koko viikon ruokien suhteen.

Vierailija
38/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on tärkeintä ohittaa nopeasti tietyt hyllyt ja todeta, että ei mitään tästä (pullat, keksit, karkit, sipsit jne). Aika vähän on hyllyjä, joista löytyy kunnon ruokaa. Kun käy vaan ne läpi, niin ostokset sujuvat nopeasti.

Vierailija
39/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on yleisin ensimmäinen asia, jota menet katselemaan?

Viime aikoina se on ollut se, että katson sisääntullessa kassoja kohti, että näen, keitä siellä on työvuorossa. Koska lähikaupan jotkut myyjät ovat jostain syystä tulleet minua kohtaan nyrpeiksi, enkä tiedä syytä siihen. Koitan ryhdistäytyä kauppakierroksen aikana, jos näen, että joudun nyrppiksen kohtaamaan kassalla.

Vierailija
40/42 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ruuhkaisin hyllyväli tietenkin. Siinä on mukava alkaa neuvotella mitä syödään ja samalla vaihtaa kuulumiset Raunon ja Tertun kanssa, kun heihinkin sattumalta törmäsi kuten viimekin viikolla. Kärryt totta kai poikittain, keulat vastakkain.

Näin mäkin. Mennään miehen kanssa kauppaan viettämään parisuhdeaikaa. Luetaan tuote sisältöjä, keskustellaan ekologisista valinnoista, suunnitellaan seuraava aamupala, lounas ja päivällinen siinä hyllyjen välissä. Ihmetellään rinnakkain seisten, miten tuotteet piipataan itse kännykällä, kun se on niin sukkelaa. Muut kävijät varmasti tykkäävät, kun mies puristaa mun takamusta kaikkien nähden. Toki myös välillä riidellään siellä, sekin kiva sitten kaikkien kuunnella ja todistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä