Kun menet kauppaan, etkä tiedä, mitä ostat
Niin mikä on yleisin ensimmäinen asia, jota menet katselemaan?
Kommentit (42)
Katselen siinä järjestyksessä miten ne kaupassa on.
Siis mihin kauppaan, ruokakauppaanko? En yleensäkään mene ruokakauppaan tietämättä, mitä ostan. Siis ainakin osa ostoksista on tiedossa jo etukäteen, joitain saatan päättää vasta kaupassa. En osaa kuvitella sellaista tilannetta, että menisin kauppaan ja päättäisin vasta siellä jokaisen ostamani tuotteen.
Yleensä kaupat on suunniteltu niin, että se vihannesosasto on ensimmäisenä siinä oven edessä niin sieltä aloitan ja järjestyksessä eteenpäin.Pakkastuotteet viimeiseksi etteivät sula.
No tiedän mä perusasiat mitä ostan,mut jos päivällisiä en ole jaksanut miettiä,niin ottelen jotakin lihapaketteja, et sitten mietitään päivien kuluessa mitä niistä tekis.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin kauppaan, ruokakauppaanko? En yleensäkään mene ruokakauppaan tietämättä, mitä ostan. Siis ainakin osa ostoksista on tiedossa jo etukäteen, joitain saatan päättää vasta kaupassa. En osaa kuvitella sellaista tilannetta, että menisin kauppaan ja päättäisin vasta siellä jokaisen ostamani tuotteen.
Mä en suunnittele useinkaan etukäteen aterioitani. Monesti menen suoraan töistä kauppaan, ja päätän vasta siellä mitä ruokaa teen.
Pasta-ainekset. Italialianen keittiö lähinnä sydäntäni forever.
En yleensä mene kauppaan ilman ostoslistaa. Se kulkee aina mukana puhelimessa. Jos jostain syystä kävisi noin, tarkastaisin he-vi osaston, leivät ja paistopisteen, sekä leikkeleet ja juustot. Tuolla jo pärjää pari päivää.
Kaikista ruuhkaisin hyllyväli tietenkin. Siinä on mukava alkaa neuvotella mitä syödään ja samalla vaihtaa kuulumiset Raunon ja Tertun kanssa, kun heihinkin sattumalta törmäsi kuten viimekin viikolla. Kärryt totta kai poikittain, keulat vastakkain.
Mä menen kauppaan kun mä tarvitsen jotain, enkä huvikseni haahuilemaan. Jos mä tarvitsen vaikka perunoita, niin mä katson ensin netistä sen kaupan tarjoukset, että kannattaako sieltä ostaa jotain ihan myös siksi, että siitä on hyvä tarjous. Saatan päättää ruuankin sen mukaan mitä on tarjouksessa, jos en sille päivälle niin sitten seuraavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en suunnittele useinkaan etukäteen aterioitani. Monesti menen suoraan töistä kauppaan, ja päätän vasta siellä mitä ruokaa teen.
En minäkään. Mutta noin 90-prosenttisesti tiedän mitä aion ostaa. Kaikkiin aterioihin tulee kuitenkin yleensä proteiinia ja kasviksia sekä salaatti. Lisäksi ostan hedelmiä ja asioita, joita kaapista puuttuu. En välttämättä osta juuri tälle päivälle.
Joskus jotain ei löydy, ja toisinaan tarttuu jotain muuta mukaan.
Kaks kertaa kävin kaupassa ja kummallakin kerralla unohdin suodatin pussit. Pöllin sitten töistä vähäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tiedän joka kerta, että puuttuu vaikkapa raejuustoa / jugurttia / rahkaa / tomaattia / hedelmiä jne perustarpeita, siis vaikka en niitä varsinaisia ruokia välttämättä tietäisikään ennen kauppaan menemistä.
-5
Ruokakaupassa Suomessa katson aina valmisruokatiskit. Aivan upeita tuotteita esim Citymarketissa. Ja leivät sekä pullat! Apua .Rakastan suomalaisia ruokakauppoja.
Ruotsissa kyttään aina punaiset laput ensimmäisenä .
Jos en edes tiedä mitä tarvitsen ja siis myös ostan, en mene kauppaan. Ei kauppa ole mikään oleilupaikka jonne mennään vain tuumailemaan.
Ei kannata mennä nälkäisenä kauppaan, sillä sortuu helpoiten heräteostoksiin. Tsekkaan tarjoukset ja katson mitä mausteita kaapista löytyy. Katson kalleimman raaka-aineen hinnan ja mietin siitä alaspäin mitä kaikkea ruokaan tulee. Jos ei ole pienempiä purkkeja ja pussukoita raaka-ainetta niin varioin reseptiä ja makutuntemuksen perusteella jo minulla on osviittaa siitä mitä olen tekemässä. Ruoan laatuun vaikuttaa: oikeaoppinen kypsentäminen, mausta ja maista-periaate, kokkaamisen mukavuuteen vaikuttaa systemaattinen työskentely: kokoa raaka-aineet helposti esille ettei mene hääräilyksi, pilko, kypsennä jne. Prosessoitua ruokaa en kotona käytä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä nälkäisenä kauppaan, sillä sortuu helpoiten heräteostoksiin. Tsekkaan tarjoukset ja katson mitä mausteita kaapista löytyy. Katson kalleimman raaka-aineen hinnan ja mietin siitä alaspäin mitä kaikkea ruokaan tulee. Jos ei ole pienempiä purkkeja ja pussukoita raaka-ainetta niin varioin reseptiä ja makutuntemuksen perusteella jo minulla on osviittaa siitä mitä olen tekemässä. Ruoan laatuun vaikuttaa: oikeaoppinen kypsentäminen, mausta ja maista-periaate, kokkaamisen mukavuuteen vaikuttaa systemaattinen työskentely: kokoa raaka-aineet helposti esille ettei mene hääräilyksi, pilko, kypsennä jne. Prosessoitua ruokaa en kotona käytä.
Johan oli sepustus 🤣
Maitohylly