IHMISTEN KULTAKORUT HÄVIÄVÄT SAIRAALASSA
Ottakaa korut pois ennen sairaalaan menoa, jos vain mahdollista!
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Sairaalan henkilökuntaa on kautta aikojen syytetty vaikka ja mistä, ja pääsääntöisesti ne "arvotavarat" löytyvät kotoa ihan omilta jäljiltä, tai niitä ei edes koskaan ollut olemassakaan. Parempi pysyä siellä kotona, eikä tulla sairaalaan ollenkaan, potilaat ovat yllättävän epärehellisiä.
Yritä nyt edes, ulostulollasi vaan vakuutat lisää ilmiön todellisesta olemassaolosta
Tais osua ja upota. Monta kertaa olet sairaalassa valehdellut niistä "arvokkaista" muka tavaroistasi? Niinpä.
Vaikka itse olisit rehellinen henkilökunnan jäsen, niin mikä saa vakuuttuneeksi, että työtoverisi olisivat sitä myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtiartikkelin esimerkki siitä että ratsastusonnettomuuden takia vietiin hoitoon arvokas koru kaulassa. Miksi täytyy olla ratsastamassa 1300 euron kaulakorulla varustettuna? Ja toisaalta, jos on tajuissaan niin koru talteen jo matkalla ettei noin käy. Varoittava esimerkki nyt kaikille että voi jatkossa varautua.
Eiköhän tuo koru ole jo onnettomuuden aikana pudonnut.
Ei pudonnut silloin. Koru oli vielä sairaalassa otetussa kuvassa hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtiartikkelin esimerkki siitä että ratsastusonnettomuuden takia vietiin hoitoon arvokas koru kaulassa. Miksi täytyy olla ratsastamassa 1300 euron kaulakorulla varustettuna? Ja toisaalta, jos on tajuissaan niin koru talteen jo matkalla ettei noin käy. Varoittava esimerkki nyt kaikille että voi jatkossa varautua.
Eiköhän tuo koru ole jo onnettomuuden aikana pudonnut.
no ei ole, jos on ottanut kuvan sairaalan ovelta ja sinä koru oli. Sen sijaan teoria siitä, että jos on käynyt kuvissa, niin siinä yhteydessä on voinut hyvinkin hävitä, ilman varkautta. Voi sen toki joku olla varastanutkin,mutta ei pidä unohtaa katoamisen todennäköisyyttä.
Ei pysynyt mun äidin tavarat kyydissä reitillä ambulanssi, päivystys, tarkkailuosasto, joku osasto, teho, kylmiö. Joka paikasta erikseen kysyttiin, käsilaukkua sisältöineen ei löytynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippuosaajat tuoneet huippuosaavan kulttuurinsa mukanaan suomeen, ihanaa.
On tuota osannut tehdä umpisuomalaiset hoitajat ja laitosten muutkin työntekijät jo kauan ennen, kun näistä huippuosaajista kukaan on osannut haaveillakaan.
Kyllä ne kuule on somalit jotka varastelee
Samoin meidän naapurikansat. Ikävä totuus myös se, että sairaaloissakin työskentelee peliongelmaisia, päihdeongelmaisia ja muuten sellaisia, joille jää kaikki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippuosaajat tuoneet huippuosaavan kulttuurinsa mukanaan suomeen, ihanaa.
On tuota osannut tehdä umpisuomalaiset hoitajat ja laitosten muutkin työntekijät jo kauan ennen, kun näistä huippuosaajista kukaan on osannut haaveillakaan.
Kyllä ne kuule on somalit jotka varastelee
Sairaalaan joutuessa kirjataan mitä sulla on mukana. Kuka helvetti sinne mitään arvotavaroita muutenkaan vie? Ja jos omaiset käy vierailulla niin syytä antaa heille ne mukaan kotimatkalle. Osastoilla on lukolliset kaapit ihan jokaisella potilaalla.
Kun viimeksi olin leikkauspotilaana - suunniteltu päiväkirurginen leikkaus, niin mitään ei kirjatt
ei minulla arvotavaroita mukana ollutkaan, eikä tavaroitani kirjattu. Itse laitoin ne säkkiin ja säkin suun laitoin pyynnöstä solmuun ja oma itsetekemä solmu siinä oli vielä kun tavaani sain samassa säkissä itselleni kotiutumisosastolla. Enkä ollut unten maillaka toimenpiteen aikana (asia, jolla ei tosi ole mitään merkitystä, koska potilaan tavarat eivät missään vaiheessa mene leikkaussaliin mukaan)
Tähän varasteluun liittyen ; myös työkavereilta varastellaan eri työpaikoissa.
medän työpaikalla joku varastaa vessapaperia. tiedetään kuka se on, mutta paha mennä syyttämään, kun ei voida esittää todistetia.
Vierailija kirjoitti:
medän työpaikalla joku varastaa vessapaperia. tiedetään kuka se on, mutta paha mennä syyttämään, kun ei voida esittää todistetia.
Tiedetään kuka se on vaikka ei ole mitään todisteita.. No justiinsa joo.
Vierailija kirjoitti:
Isäni joutui ylättäen ambulanssilla sairaalaan ja sitten kuoli siellä. Ei löytynyt kelloa, lompakkoa, kotiavainta. Vain kela-kortti irtonaisena taskussa ja muutama hilu. Outoa oli.
Mun sukulainen joutui kans yllättäen sairaalaan ja puolisonsa pisti mukaan tämän puhelimen että saa soittaa sitten kun tokenee. Pisti vetoketjulliseen taskuun ja huolella taskun kiinni, kun puhelin oli tuliterä yli tonnin iPhone. No sukulainen ei enää ikinä tullut tajuihinsa ja kuoli melko pian sairaalassa. Sitä puhelinta ei löytynyt ikinä mistään. Vaate, jonka taskussa se oli löytyi, mutta puhelin ei enää ollut siellä. Eikä se sukulainen sitä ite voinut hukata, koska ei ollut enää missään vaiheessa tajuissaan.
Mulla on iäkäs parantumattomasti sairas omainen jolle täytyy toisinaan soittaa ambulanssi kun vointinsa heikkenee. Otan aina ennen lähtöä lompakostaan valmiiksi pois kaikki muut paitsi henkilökortin ja Kela-kortin, katson että käteistä jää vain 50-60 euroa enkä laita kotiavainta mukaan. Puhelimen laturissa on nimi permanenttitussilla ja sen johdossa Dymon teipillä. Jos mukaan lähtee vaihto- tai ulkovaatteita ja jalkineet, levitän ne sängylle ja otan kuvan mitä on laitettu mukaan. Aika monta kertaa on viimeisten parin, kolmen vuoden aikana rallannut edestakaisin päivystykseen ja osastoille ja koskaan ei ole mitään eksynyt matkalle, kaikki on ollut aina mukana kotiin palatessa.
Eniten varastaa vanhusten hoitokodeissa kiertävät rahtihameet, toinen pyytää vettä, toinen kollaa piirongit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni joutui ylättäen ambulanssilla sairaalaan ja sitten kuoli siellä. Ei löytynyt kelloa, lompakkoa, kotiavainta. Vain kela-kortti irtonaisena taskussa ja muutama hilu. Outoa oli.
Mun sukulainen joutui kans yllättäen sairaalaan ja puolisonsa pisti mukaan tämän puhelimen että saa soittaa sitten kun tokenee. Pisti vetoketjulliseen taskuun ja huolella taskun kiinni, kun puhelin oli tuliterä yli tonnin iPhone. No sukulainen ei enää ikinä tullut tajuihinsa ja kuoli melko pian sairaalassa. Sitä puhelinta ei löytynyt ikinä mistään. Vaate, jonka taskussa se oli löytyi, mutta puhelin ei enää ollut siellä. Eikä se sukulainen sitä ite voinut hukata, koska ei ollut enää missään vaiheessa tajuissaan.
Miksi laittaa jo tajuttomalle ihmiselle puhelin mukaan? Sen olisi voinut viedä perässä päivystykseen/osastolle tilanteen hiukan selkiintyessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaa jo tajuttomalle ihmiselle puhelin mukaan? Sen olisi voinut viedä perässä päivystykseen/osastolle t
Eipä se sukulaisen puoliso varmaan tiennyt sellaista. En ois tiennyt itsekään. Lisäksi läheiset on tuollaisessa tilanteessa melko paniikissa ja nuo on tosi nopeita tilanteita, kun ambulanssilla joku haetaan. Joutuu tekemään nopeita ratkaisuja paniikin keskellä. Ehtii vain miettiä että puhelin on hyvä olla mukana sen Kela-kortin lisäksi. Eipä sitä ehkä osaa edes kuvitella, että se toinen ei siitä enää tulekaan tajuihin, jos ei ole hoitoalalla. Mutta nyt tiedän ainakin itse, että sitä puhelinta ei kannata pistää mukaan. Pelkkä Kela-kortti vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaa jo tajuttomalle ihmiselle puhelin mukaan? Sen olisi voinut viedä perässä päivystykseen/osastolle t
"että saa soittaa sitten kun tokenee" SIKSI
Onks kaikki hoitsut yhtä tyhmiä kuin sinä, joka kysyit MIKSI
Vierailija kirjoitti:
Eniten varastaa vanhusten hoitokodeissa kiertävät rahtihameet, toinen pyytää vettä, toinen kollaa piirongit.
En ole kertaakaan nähnyt hoitokodeissa rahtihameisia enkä piironkeja.
Sinä se varastelet ja epätoivoisesti vierität muiden syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaa jo tajuttomalle ihmiselle puhelin mukaan? Sen olis
Älykkäät ihmiset osaavat kysyä miksi tyhmistäkin asioista. Tyhmä ihminen on hiljaa ja ei opi
Vierailija kirjoitti:
Kerron toisenlaisenkin esimerkin sairaalasta :-)
Äitini vietti siellä useita viikkoja loppuelämästään kultaketju kaulassaan.Kuoleman tullessa sain sairaalasta soiton, menin lukemaan lyhyen siunauksen hänelle vaimoni kanssa ja poislähtiessämme hoitaja muistutti, huomasitko ottaa yöpöydältä mukaasi äitisi kultaketjun.
Enhän minä sitä kyynelteni läpi ollut huomannut ja menin hakemaan sen.
Minulla vastaava kokemus. Sairaala säilytti kuukausia äitini koruja, joiden puuttumista en ollut itse heti hänen kuoltuaan tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Joskus sinne sairaalaan joutuu niin yllättäen, että ei ole mahdollisuutta jättää arvoesineitä kotiin.
Sen iskä oli siellä mukana. Olisi antanut sen hänelle.
No en tiedä missä olette mutta en ole ikinä ollut osastolla missä ei olisi lukollisia kaappeja, ja itse asiassa niitä on kaksikin: lukollinen vaatekaappi ja lukollinen kaappi tarjotinpöydän yhteydessä. Jos olet menossa päiväkirurgiseen toimenpiteeseen niin älyä pitäisi olla sen verran että mukaan lähtee vain päällysvaatteet. Ja kirjaus on voitu tehdä sinun sitä tajuamatta, kun olet jo ollut unten mailla.