Iisalmelaisnainen lähetti 5 vuoden aikana 50 000 euroa "David Duchovnylle"
Siis mikä mikä näitä maaseudun eukkoja oikein vaivaa? Kuinka mones tapaus tämä oikein on?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/iisalmelaisnainen-lahetti-5-vuoden-…
Kommentit (145)
Ulkomailta, mutta jäi mieleen: Dr Phil ohjelmassa nainen, joka on mielestään seurustellut Tyler Perryn kanssa ja mennyt/menossa naimisiin tämän kanssa. Voi herrantähden.
Mainittakoon, että tämä Tyler on aivan valtavan iso vaikuttaja ja elokuvatuottaja, sekä superjulkkis mm Meghanin ja Harryn ystävä ym ym. Ja tämä pikkuinen nobody-nainen uskoo vakaasti, että tämä miljonääri on juurikin hänen kanssaan ihanassa suhteessa, ja syvällinen yhteys on jne jne.
Ja kun Dr Phil liikkuu itsekin ns piireissä, niin hän sanoi tuntevansa Tylerin, ja että hänellä on ai-van eri suhdehommat ja avioliittot muualla kuin tämän itsepäisen pököttäjän kanssa.
Eipä vaan menny perille, eikä jakeluun, aivoihin taikka yhtään mihinkään..
Ap se aina keksii näitä naisia koskevia aloituksia, että ihan maaseudun eukot? Kyllä ne miehet myös menevät halpaan näille huijareille niin pääkaupunki seudulla kuin maaseudulla. Ymmärrän kyllä sen puolen, jos haluaa kumppanin, mutta siinä vaiheessa pitäisi herätä, jos tulee raha pyyntöjä.
Mä epäilen, että monet huijarit etsii näitä mummoja facesta kun pitäähän mummolla olla se facepuukki kun se on niin kiva. Aikuiset lapset voisivat vähän tuunata sitä mummon facea niin, että muuttavat sen yksityiseksi, ettei siihen tule kaveripyyntöjä.
Aina joku tyhmä vanha pieru kusetettuna.
En ymmärrä miksi ajetaan some-kieltoa nuorille, kun se pitäisi nimenomaan kieltää vanhuksilta.
Olisko mulukun puute, mitä hieman epäilen tai sitten sellaisen itsetuntoa pönkittävän näyttelyesineen vierelleen saaminen.
Onhan se vähän noloa mennä ilman miestä vaikkapa kylän joululahjamyyjäisiin.
Mää olen itäsuomalaiselle vanhustuttavalle neuvonut, että jos epäilee puhelua oudoksi , niin sanoo, että on holhouksen alainen ja tytär hoitaa raha-asioita, ja tytär on töissä poliisilaitoksella. Niinkuin onkin.
Nykyisin monet esim. ammattiliitto lähettää tekstiviestejä. En silti vastaa yhteenkään tekstiviestiin, ellen oikeasti tunne lähettäjää.
Nythän tulee näitä (luultavati ihan oikeitakin, avusta köyhiä jouluna -viestejä). En niihinkään vastaa,vaan avustan mielummin torilla antamalla rahaa pelastusarmeijalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen, että monet huijarit etsii näitä mummoja facesta kun pitäähän mummolla olla se facepuukki kun se on niin kiva. Aikuiset lapset voisivat vähän tuunata sitä mummon facea niin, että muuttavat sen yksityiseksi, ettei siihen tule kaveripyyntöjä.
Olen aika vanha jo, 75 v. ja minulla on useita ystäviä, tuttavia ja sukulaisia ikähaarukalla 70-80 vee. Kukaan heistä ei ole facebookissa, ollut ikinä, itseni mukaanlukien. En harrasta muutakaan someilua, paitsi jokusen nettilehden luen ja pari kertaa viikossa lueskelen tätä palstaa, joskus kirjoitankin jonkun lauseen tänne. Eihän sitä jaksa viettää aikaa turhia katselemassa ja lukemassa kaiken päivää kun on niin paljon mielenkiintoista tekemistä koko päiväksi. Ihmettelen aina, miten tämmöisiä ketjuja on joka päivä uusia ääretön määrä vaikka minkälaisista asioista. Näyttää siltä, ettei ihmiset muuta teekään kun somettaa päivät päästään.
Ei tuo rahaa lähettänyt muija oo ollut oikeastaan mitään vaille koska viisi vuotta koijarit pystyneet lypsämään rahaa ilman että nainem on alkanut yhtään epäilemään suhteen aitoutta.
Kunhan vaan tykännyt ylimääräisiään antaa mukavia viestivälle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"50-luvulla syntynyt nainen", välttämättä hän ei omaa sellaista it-osaamista ja lukutaitoa että erottaa esim. tekoälyvideot aidoista. En tuota juttua lukenut, mutta muuten näitä nähnyt, jotkuthan on ihan saatanan läpinäkyviä ja toiset taas varsin taidokkaasti toteutettuja. Toki pitäis jonkun kellon soida jos kaveri esittäytyy just joksikin maailmankuuluksi.
Olen 50-luvulla syntynyt nainen ja tunnen useita muitakin. Kyllä me olemme töissä käyneet ja oppineet vaikka mitä. Erotan myös tekoälyviedot aidoista. Kun näitä vastaavia juttuja on ollut muitakin niin täytyy ihmetellä, että miksi ihmeessä joku lähettää täysin tuntemattomalle ihmiselle isoja summia rahaa,ihmiselle jota ei oo ikinä nähnyt eikä tiedä kuka ja mikä kun sukulaisille tai ystävillekään ei lainata satasta tai paria. Minäkin olen leski ja asun yksin mutta en tämän ikäisenä kyllä viitsi missään
Monet yli seitsenkymppiset kuitenkaan ei ole olleet kovin paljoa tekemisissä tietotekniikan kanssa työelämässä, riippuu millä alalla oltu, ja tokihan siinä iässä jo saattaa muistisairauttakin olla.. Tai sitten ihan vaan rakkauden kaipuu jos ei sitä livenä onnistu löytämään - eikä tod. ole mikään naisten taipumus pelkästään.
Muistatteko, kun Solsidanissa Alexin äiti tai anoppi avasi aina uuden tilin, kun hän halusi tykätä lapsenlapsen jotain juttua. Oli vähän hakusessa se facen käyttö.
Samoin joku vanhempi käyttäjä luuli, että häneltä oikeesti kysytään jotain ja odotetaan vastausta kun joku botti kyselee etunimeä käyttäen, että pidätkö Seija/Pirkko siitä-ja siitä.
Kerran soitti yhden firman asiankaspalvelija (siis olen asiakas) ja hänellä oli velvollisuus varmistaa, että minä olen minä ennen asian kertomista. Sain enimmäisen pisteen, koska hän soitti numerooni ja silloin oli jo aika todennäköistä että minä olen minä. En suostunut antamaan puhelimessa henkilötunnustani ja lopulta neuvoteltiin, että annoin siitä muutaman merkin. Molempia vähän nauratti se touhu, mutta asia tuli hoidettua.
Kyllähän nämä huijarit häiritsevät ihan tavallisten yritysten ja asiakkaiden välistä kommunikointiakin.
Ai niin: noin vuonna 1997 kaverini sanoi että hän soittaa mulle tiistaina. Sanoin vaan ohimennen, että mä olen silloin Tukholmassa. Sitten tuli ja meni se tiistai, eikä soittoa kuulunut.
Kysyin sitten myöhemmin, että mikä sulle tuli kun et soittanutkaan silloin? Kaveri vastas, ettei hän tiennyt Tukholman suuntanumeroa..
Mulla oli silloin Nokian 5110 ja hänelläkin joku kalikka. Mutta ei ihan hallussa tuo langaton maailma.
Nykyään näkee, että täsmääkö nimi tilinumeroon. Jospa se vähän auttaisi ettei lähetetä rahaa kelle vain.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään näkee, että täsmääkö nimi tilinumeroon. Jospa se vähän auttaisi ettei lähetetä rahaa kelle vain.
Kyllä täsmää, Abdul "Duchovny" Aziz.
Ihan sama mulle, jos on niin tyhmä että hälytyskellot ei soi kun joku netissä pyytää rahaa, niin voi voi sitten.
Näitä pässejä on joka maassa, varmaan tuntuu p..ssa jotain kutinaa kun 'seurustelee' virtuaalisesti filmitähden kanssa.
Coffeezilla oli mukana kräkkäämässä yhtä tällaista kusetusta; kuvissa näkyi nigerialainen susiruma partaläski pukkaamassa tarinaa.
Onneksi kuitenkin Jack Nicholson huomaa tiedotusvälineiden kautta naisen murheellisen tilanteen ja lupaa tulla lohduttamaan naista kunhan tämä ensin vähän osallistuu Hollywoodtähden lennon rahoittamiseen.
Kyllä nuo netissä usein julkaistavat huijauksen estämisohjeetekin ovat jo alkuunsa niin vaikeita sanoja,
Ei moni vanhus ole käyttänyt nettiä kuin pankki-asioihin. Eivät ne ohjeet mene perille, jos ihminen ei tiedä, mitä tarkoittaa selain tai kirjanmerkit. Joka keran mennään vain googleen hakemaan vaikka pankkiaan ja siinä voi käydä huonosti.
Onhan nyt laitettu äskettäin kaikenlaisia varmistuksia ja tekstareita tulee, että olet nyt tekemässä tätä ja tätä, En tiedä miten on mahdollistakaan ohitaa ne pankin nykyiset varoitukset. Vielä pitää joku tekstiviestikin varmistaa kuulemma.
Toisaalta saahan ihminen omat rahansa käyttää mihin haluaa. Loppujen lopuksi meillä on lähes 2 miljoonaa eläkeläistä, siis aika vähän noita huijauksiin menijöitä on määrään nähden.
Tekstiviestejä tulee kuulemma kovasti juuri Itä-Suomessa vanhuksille. Jotkut voi olla asiaakin, mutta olen neuvonut sukulaisille, että poistoon tekstiviestit, jos ei tunne lähettäjää.