Oletko koskaan leiponut jouluhalkoa?
Kommentit (8)
Ranskalaisten jouluun perinteisesti kuuluva. Hyvää on, mutta töisevä tehdä. Yhden kerran olen tehnyt oikeiden ohjeiden mukaan, kauan sitten kun oli intoa ja aikaa väkertää. Nythän on helpompiakin ohjeita kun tuo on yleistynyt muihinkin maihin.
Kerran tein perinteisen ohjeen mukaan. Se on ihan ok, mutta vaatisi enemmän syöjiä kuin vain me kaksi aikuista.
Kerran olen jouluhalon tehnyt, oli aivan jäätävän imelä. Taisi jäädä osa syömättä. Ja tosiaan on melko työläs tehdä.
Varmaan ois helpompaa kun ostaisi kaupasta unelmatortun ja kuorruttaisi päälle jotain ruskeaa, johon voisi piirrellä puunrungon kuviota kuten tossa reseptin kuvassa.
Olen tehnyt aikoinaan oppilailleni. Paljon suklaata, hyvää! Pojat tykkäsivät todella paljon, tytöt ottivat usein vähemmän.😍
Kannattaa tehdä ranskalaisen ohjeen mukaan. Taikinan pitää olla kevyt ja hötöinen.
Koristelu on tärkeää: joskus ostin marsipaanisieniä, kärpässienen näköisiä, oppilaani halusi viedä ne kotiin.
Ranskassa koristeena joskus voi olla pieni muovinen saha. Sellaisen tapaisen voisi tehdä itse vaikka siitä marsipaanista.
Laitoin kerran jouluhalon uunin pesään mutta se paloi ja maistui hiileltä.
No, vitsi vitsi. Suklaakääretorttu tuo on, ihan hyvä mutta työläs.