Minä vuonna olet syntynyt? Piiskattiinko sinua lapsena?
Itse olen syntynyt 1980. Sain tukkapöllyä, litsareita äidiltäni. Isä antoi remmiä. Omia lapsiani en ole kurittanut fyysisesti.
Kommentit (682)
Minulla oli usein alushousuissa veriraitoja.
Äitini vitsaili niin kovin
-Eki 1968
Kyllä tollasesta rahavarkaudesta sietää risua saadakin.
Sain remmiä mutta se oli silloin perusteltua. Samasta syystä rankaisisin lastani nyt (eri tavalla tietysti!). Koivuniemenherra oli haettuna mummolassa mutta oli "pelotteena".
1977 olen syntynyt
1986
Sain karkureissun päätteeksi remmiä ja kotiarestia.
Muistan kun kerran olin aivan tietoisesti ja tahallaan tottelematon äidin kiellolle ja jatkoin kiellettyä toimintaa. Lopulta äiti katkoi muutamia jonkun pensaspajun oksia, housut minulta alas ja sitten hieman piiskan viuhuntaa niin että kirkkaanpunainen veri alkoi valua alas pyllynkylkeä. Heh-heh, parkuahan siitä seurasi.
Ja HO-HO-HO-HO-HO... eipä vähään aikaan tehnyt mieli olla ihan tahallaan tottelematon. ... Ja enpä ole koskaan kokenut että tuosta olisi mitään trauman poikastakaan mieleen jäänyt.
Kerran piiskattiin ilman syytä, vanhemmille oli tullut väärinkäsitys mitä olin tekemässä.
Luunappeja jonkunverran ja tukustelua.
Tekis nykykakaroillekin hyvää että oppisivat hyville tavoille.
Housut alas ja noin kymmenen lyöntiä risulla tai vyöllä oli vakio rangaistus.
"Tästä tulee sitten piiskaa kotona"
Piiskatut tietää tunteen mikä tulee ton lauseen jälkeen.
Oivoi ja kyllä vain. 80-luvulla tiedän monta muutakin jotka sai selkäsaunan jos rikkoi sääntöjä tai teki jotain tyhmää. En oo muistellu pahalla vainka olihan se aika pelottavaa aina kun tiesi että piiskaa on tulossa.
Synnyin viime vuosituhannen viimeisenä päivänä. Ei ole piiskattu.
Tukkapöllyt heti hölmöilyn jälkeen ja perseen paljastus ja piiskaus yleensä illalla nukkumaan mennessä. En tiedä miksi piiskaa piti odottaa iltaan. Toisaalta siinä yön aikana kirvely loppui, että silleen kai se oli parempi.
1988 jos tukistus lasketaan piiskaukseksi niin sitten
1976. Kyllä sain monesti tukkapöllyä yms. Syyttä 98 %. Vain sen takia, että olen vammainen. Että meitä saa kurittaa yms. Ei saa ! Kummatkin vanhemmat olivat väkivaltaisia, nykyään yli 80- v äitini on. Se ei tajua, et mulla on selkäkipuja ihan vi****i, ja silti se hakkaa (taputtelee sen mielestä....) selkääni. En ymmärrä, että tämä olisi jotenkin mukavaa............ja ne ruokapöytä tavat, mitä se on ite meille (mulle ja mun isolle siskolle) opettanut aikoinaan, se rikkoo niitä ihan hävyttömästi. Kyllä hävettää !
VM 75. Sain ns Koivuniemen herraa. Vieläkin muistan vaikka olen kohta 51.
1981. Äiti lätkäisi pari kertaa mattopiiskalla pyllylle pyykkituvassa, kun roikuin pyykkinaruissa. Se on ainoa kerta.
1977 eikä koskaan käytetty mitään väkivaltaista kuritusmenetelmää. Ei myöskään henkistä väkivaltaa.
Perheessämme on edelleen lämpimät ja läheiset välit kaikkia kohtaan. Monelta ikätoverilta olen kuullut muuta.
77 ja ei..38 syntynyttä äitiänikään ei oltu piiskattu, 40 syntynyttä isää oli.
1992 karkinhimoissani nappasin setelin iskän lompakosta ja polkasin kiskalle.
Isosisko oli nähnyt tän rahan varastamisen ja tottakai kanteli iskälle. Kun tulin kotiin masu täynnä herkkuja oli sisko pihalla ja maireena kertoi että sisällä oottaa yllätys. Luulin et jotain kivaa tiedossa ja juoksin riemuissani sisälle. Siellä odotti olohuoneessa koivuniemenherra ja vihaiset vanhemmat. Sisko hihitteli ovenraossa kun sain elämäni pahinta selkäsaunaa. Oli perse ja reidet monta päivää kipeät sen löylytyksen jälkeen.