Minä vuonna olet syntynyt? Piiskattiinko sinua lapsena?
Itse olen syntynyt 1980. Sain tukkapöllyä, litsareita äidiltäni. Isä antoi remmiä. Omia lapsiani en ole kurittanut fyysisesti.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla syntynyt ja molemmat vanhempani olivat jokseenkin väkivaltaisia, paitsi ei sitten enää 2000-luvulla syntyneitä sisaruksia kohtaan. Eli kehittyivät vissiin eteenpäin typeryydestään.
Tämä ero näkyi myös siinä, että me ysärillä syntyneet sisarukset tappelimme keskenään paljon väkivaltaisemmin, kuin 2000-luvulla syntyneet sisarukset keskenään.
Mitään yllättäväähän tässä ei tietty ole, aivan loogista.
Nyt ikää 50+. Ja voi kyllä sain. Ihan kaikesta ja varmaan varmuuden vuoksi. Myös hankaremmiä kunnolla ihon ajettumiseen ja mustelmiin. Miesvoimaisia luunappeja kasvojen herkkiin osiin ja raivokasta tukkapöllyä, jolloin melkein silmissä musteni. Ai niin, ja olen "hyvästä kodista". Kuuliainen ja tunnollinen tyttölapsi. Hiljainen, näkymätön, tunnollinen, ja kunnollinen.
Oletteko uskaltaneet jättää omia lapsia hoitoon vökivaltaisille isovanhemmille?
1979 ja kyllä tuli selkään joko nahkavyöllä tai risulla. Tukkapöllyjä useammin, mutta ne nyt ei oikein tuntunu missään kun tiesi pahemmastakin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Ja ana aiheesta
Tuo on defenssi, että oikeuttaa välivallan itseään kohtaan.
1968, eikä ole piiskattu tai tukistettu. Eikä vanhempaani, joka on syntynyt 1944 ja isänsä oli kuitenkin sodan käynyt mies.
Vyö, kämmen, tukkapölly. Vanhempana miettinyt monesti että eikö näillä ihmisillä ole tunteita ollenkaan, sillä itselle tulisi hirveä olo jos lasta satuttaisin.
63, luunapit ja tukkapöllyt jatkuvaa, yhden kerran remmiä äiti anto js ihan syyttä.
Synnyin 1968. Piiskattiin ja tukkapöllytettiin. Omaa esikoistani luunapitin jonkin verran. Seuraavia ei tarvinnut.
1971, vanhempani eivät käyttäneet kuritusväkivaltaa. Tai kerran äitini taisi veljeni kanssa yrittää, mutta eihän siitä mitään tullut. Psyykkisesti terveet aikuiset eivät satuta lapsia.
-86 ja kerran äiti löi kädellä pepulle muutaman kerran. Olin 3v tai 4v. Ei tuo edes sattunut, mutta jotain se rikkoi suhteessa äitiin. Ja ei - tämä lyöminen ei tullut aiheesta vaan oli täysin äidin ymmärtämättömyydestä johtuvaa.
Kevyttä tukkapöllyä ja luunappia tuli äidiltä joskus aivan turhasta. Loppui siihen, kun aika pienenä, mutta sisukkaana tyttönä nousin tuolille, jotta yletyin ja tein samat äidille takas, koska koin tuon vääränä ja epäoikeudenmukaisena. No eipä äiti tykännyt että hänen tukkaa revitään, niin hyvin pian loppui sitten meillekin (mulle ja siskolle) tuollasen tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Synnyin 1968. Piiskattiin ja tukkapöllytettiin. Omaa esikoistani luunapitin jonkin verran. Seuraavia ei tarvinnut.
Niin kun aikuistuit ja opit muita vihanhallintakeinoja? Teitkö liian nuorena ensimmäisen, niin ettei omat tunteidensäätelykeinot olleet vielä hanskassa?
-62, ei.