**Huhtimurut 2007 esimmäinen pino***
En bongannut lainkaan pinoa, eiköhän aloiteta jo täälläkin puolella :)
Paljon on jo huhtivauvoja syntynyt, ei ole enää montaa jotka kärvistelevät loppumetreillä! Hurjienkin vaiheiden jälkeen kaikki vauvat ja mammat onneksi ovat kunnossa!
Meillä yllätystyttö (oltiin melko varmoja pojasta) syntyi 12.4. Neiti lähinnä syö ja nukkuu, nyt on vähän alkanut enemmän olla hereillä. Yöt on mennyt tosi hyvin (*kop kop*), kahdella imetyksellä. Isoveikka 1,5v on ottanut neidin hyvin vastaan!
Tulkaapahan kertomaan kuulumisia kun ehditte!
Sanna ja Mymmeli 9 pvä
Kommentit (44)
Jotta kaikki muutkin pinon löytävät :)
Meidän tyttö syntyi 29.3. Laskettu aika oli 5.4., mutta neiti päätti tulla maailmaan vähän aikaisemmin. Myös esikoistytär on syntynyt vähän ennen laskettua aikaa, joten osasin odottaa tätäkin aikaisemmin.
Vauva on rauhallisen oloinen. Yöt menevät noin 2 syötöllä. Masuvaivoja on vähän itkeskelty, mutta nyt olen yrittänyt karsia omasta ruokavaliostani ainakin kahvin, suklaan ja lakritsan pois. Meillä isosisko on jo 4-vuotias ja hän tykkää vauvasta paljon. Hoitaisi ja auttaisi äiti niin paljon kuin vain annetaan. meitä vanhempia sitten kokeileekin välillä ihan kunnolla, mutta näinhän se pitää ollakin.
Meillä on ristiäiset vasta kesäkuun alussa, tosin nimi neidille on jo valmiina.
myy ja typy
Meillä poika 2,5vikkoa,ja kaikki sujunu ihan hyvin.Mahaa vääntää aina välillä n.3h kerrallaan,ei mitään säännöllistä,välillä vääntää aamulla ja välillä illalla.Ollaan saatu kumpikin miehen kanssa selät jumiin kantelusta=)
Eilen oli eka ilta,kun saatiin kaikki muksut kahdeksalta nukkumaan,ja päästiin hoitamaan vähän omaakin suhdetta.Kokeiltiin s:ää ja hyvinhän se sujui.Mä muutenkin toipunu tosi hyvin ja äkkiä synnytyksestä.Poika roikkuukin tissillä usein,niin kilot häviää.Koko ajan yritän juoda ja syödä jotain.Ihanaa kun mies kutsuu mua omaksi hoikaksi tytökseen=)
Poika nukkuu yöllä ihan hyvin,syö 2-4h välein,mutta menee sitten heti takaisin nukkumaan.Eilen meni siis 20.00 nukkuu ja 6.30 heräsi,ja oli tunnin ylhäällä,nyt taas nukutaan=)
Noita d-vitamiinejä en oikein uskalla antaa,kun eilen annoin 2tippaa ja sitten väänsi mahaa taas 3tuntia=(Rela-tippoja käski neuvolan täti ottaa ja ne auttanu sen verta,että vaavi ruvennu röyhtäisemään=)
Täällähän tämä elämä sujuu vauvasumussa,onneksi kaikki sujunu paljon paremmin kun tuon kakkosen aikaan,se kun alotti huudon jo sairaalassa,eikä nukkunu yöllä eikä päivällä.Nyt ollu luxusta siihen nähden.Meillä poika ristitään 3.6 ja nimi on valmiin,ja kutsutaan jo oikeella nimellä.
Miehellä huomanna viiminen isyyslomapäivä,ja sitten näkee miten pärjään.Isommat lapset suhtautunu ainakin vielä hyvin,mitään mustasukkaisuustraamoja ei oo ollu.Tuo 7-vee esikko pitää vauvaa lähinnä elävänä nukkena=)Haluaa hoitaa kaikin tavoin,tosin kakkavaipat ei kiinnosta=)Ja meillä poika kakkaa jatkuvasti,vaippaan ja seinille kun ottaa vaipan pois.On kyllä ihana elää taas vauva-arkea pitkästä aikaa.Mua masensi tuo raskaus niin paljon,että nyt kaikki tuntuu vaan ihanalta=)Voimia kaikille=)
On tätä pinoa jo odoteltukin, itse vaan en ole saanut aikaiseksi aloitella...
Meillä vaavi on tänään tasan 3vk vanha. Kovin on erilainen tämä tyttö kuin isoveljensä. Veli nukkui koko ajan, ei koskaan itkenyt, ei ollut masuvaivoja ja kaikki oli kauhean helppoja. No, tämä neiti on toista maata. Röyhtäiseminen on vaikeaa, masuvaivoja on. Ei viihdy oikein lattialla, ei sitterissä eikä missään köllimässä. Ainoastaan sylissä. Päivällä nukkuu hienosti unia vaunuissa, menee helposti 3-4 tuntia kerralla. Sitten syödään pari kolme kertaa peräjälkeen, eli pitkän kaavan kautta, välissä n. 20min-45min taukoja. Mutta se nukahtaminen on NIIN vaikeaa... Vaunuihin se on helppoa, muuten tosi hankalaa. Ja kun luin että muilla syödään 2 kertaa yössä, meillä kyllä ei tosiaan.. neiti kun syö, niin sitten alkaa se kitinä ja ähinä. Yrittää saada röyhtäisyä tulemaan, piereskelee, maha on kipeä. Ja yöllä kun ei millään jaksaisi kannella. Mutta niin se vaan nyt menee, että neiti kun syö öisin, menee siinä se 1-2 tuntia, koska sitten alkaa kitinä. Eli meillä ei nukuta öisin ja siksi väsyttää. Kun lopulta saan tytön nukahtamaan, haluaa syödä kuitenkin parin kolmen tunnin päästä uudelleen. Eli aika lyhyiks jää äidin unet. Lisäksi rytmi on vielä hakusessa. Tyttö käy iltaisin ilta-unille joskus kuuden-seitsemän maissa, herää sitten joskus 22-23 ja sitten kun taas syödään ja kitistään ym, niin meneehän se yli puolille öin ennen kuin nukkumaan päästään... ja sit se uni on tota em. kaltaista... Alan myös harkita niitä rela-tippoja.
Mutta, eipä tässä muuta. Vauva on iso, kasvaa kovasti. Pitää 62cm vaatteita. Neuvolantäti kävi mittaamassa painoa, sitä oli jo 4520g kun tyttö oli 2,5 vk vanha. Ristiäiset meillä on 13.5 eli äitienpäivänä. Niitä odotellaan jo kovasti, koska siihen asti nimi on salaisuus.
Kirjoitelkaapa kaikki vauva-arjesta!
t.hannah81 ja tyttö 3vk
Eli meillä tytteli syntyi 11.4 klo 02.05. Vauva on nyt puoltoista viikkoa vanha. On sellainen sylivauva, että saa nähä kuinka pärjään kun mies palaa työelämään.
Yöt tosin nukkuu todella hyvin (kopkop koputtaa puuta). Tänä aamuna heräsin siihen kun tajusin, että en ollut imettänyt vauvaa koko yönä. Tosin laittoi nukkumaan yhdentoista maissa pitkän tississä roikkumisen jälkeen. Varttia vaille kuusi eli silloin kun heräsin herätin tytön sitten tissille. En aijo herätellä lasta syömään 4 tunnin välein. Aluksi yritimme sitä, mutta sen herätyksen jälkeen tyttö ei sitten suostunut nukkumaan lainkaan vaan itki monta tuntia. Ja keskimmäisellä oli sama rytmi. Nukkui jo kahden viikon ikäisenä täysiä yöunia. Täytyy tietenki sen verran seurata, että kasvaa normaalisti.
Vauva on aivan ihana. Juttelee tissille :)
Nimi on kutakuinkin päätetty ja ristiäiset pidetään kesäkuussa jos saamme haluamamme papin.
Päivät menee vieläkin vähän ihmetellessä kuinka me olemme tuollaisen ihmeen saaneet aikaan ♥♥♥
Leivänkannikka ja Olivia
Me tultiin vasta eilen sairaalasta, poikuli syntyi viime torstaina. Kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä (vaikka toisaalta menee rennosti ja rutiinilla, kun on toinen lapsi), eikä mitään rytmejä tietenkään vielä ole, vauvan temperamentista nyt puhumattakaan, että en osaa oikein kirjoittakaan mitään muuta kuin että ihana ihana on! Mutta kiva seurailla millainen vaavi tästä poitsusta kehittyy ja tosiaan on mukava tietää, että täältä saa sitä vertaistukea joka päivä!
Bebe-b ja pikku-ukko 4pv
Ihanaa " nähdä" taas vanhoja tuttuja täällä :)
Ihan pikaisesti piti tulla Bebe-b:ltä kysymään että muistanko ihan väärin vai oliko sulla myös kotona jo 1,5vuotias? Mites hän on ottanut pikkusisaruksen vastaan? Meillä kovin koitetaan halia, suukotella ja ottaa syliin, tosin saa olla kovin tarkkana kun toinen ei vielä osaa olla niin hellä kuin pitäisi..
Nyt takaisin esikoisen seuraksi, Mymmeli taas unessa :)
Meidän prinsessa syntyi 5.4, on siis 2 ja puoli viikkoa " vanha" . Neuvolassa ollaan käyty nyt jo kaksi kertaa koska tytön painoa pitää seurata sen VSD:n takia. Ihana rauhallinen (kop kop) vauva han kin isosikonsakin oli. Sylissä tykkää tämäkin nukkua. Öisin syö 1-2 kertaa, ei edes itke, tuhisee vain siinä vieresä kun yrittää itse saada tissiä suuhun. :)
Isosisko (2v 8kk) on ottanut siskon hyvin vastaa, haluaa olla mukana hoidossa ja mutenkin hellii vauvaa, täytyy vain pitää silmällä kun ei sekään vielä aina osaa olla tarpeeksi hellä.
Meillä ristiäiset kesäkuun alussa, nimi kyllä jo valmiina ja vauvaa kutsutaankin sillä.
Nyt pitääkin lähteä kylvettään vaavia.
Nyla ja Nuppu
Tervehdys pitkästä aikaa. Meidän tyttö on liki kolmiviikkoinen ja jo yli viisikiloinen. Nukkumaan mennään illlalla vasta 23-24 aikoihin, sitten yöherätys n. 4-5 maissa (syöttö ehkä 30min) ja aamuherätys n. klo 7. Päivässä hän nukkuu yleensä kahdet pidemmät päiväunet n. 2-3h, muut ajat ovat lähinnä imettämistä ja vaipanvaihtoa, nyt jopa vähän seurusteluakin. Kunnollisten yöunien puute kyllä väsyttää.. Onneksi mies nyt lomalla myös, joten on apua ja seuraa:) Ristiäisiä ei päätetty eikä nimeä, mutta kaksi kummia on saatu.
t. Feonia ja vauva liki 3vk
Josko kerkiäis jotain raapustaa.
Onnea kaikille tuhisijoiden äideille,isille ja sisaruksille!!
Kyllä aika mene kuin siivillä,meidän pikkumies on jo melkein 4 viikon ikäinen.Syödään pitkään ja hartaasti (joten nännit on aika kipeät), nukutaan mielellään pikku pätkissä ja väliajat ollaan hereillä.Hereillä ollessa ei viihdytä sitten yhtään yksin.Yöllä syödään vaihtelevasti 2-4 kertaa eli univajetta on täälläkin havaittavissa :)
Ristiäiset on 19.5 ja nimi edelleen hukassa,ei oikein päästä yksimielisyyteen.
Eli antakaapa vinkkiä, meillä siis isoveljet Toni 9v, Teemu 6v ja Tommi 3v nyt ei haluta samaa alkukirjainta. Toinen nimi on nähtävästi Kalervo tai Tapio. Poitsulla on tummat kiharat hiukset,tummat kulmakarvat ja pitkät ripset, meren siniset silmät. Pieni ja tomera.
jaaha kutsu kuuluu.
edram ja pikku-ukko
meillä myös siis melkoinen ukkovalta joten kai mullekkin kohta parta kasvaa =D
Kovin on samanmoista arkea monella muullakin kuin meillä... :)
Meidän neiti on 9pv vanha, ja on alkanut näyttämään omia luonteenpiirteitään... Meillä syödään n. 3-5 tunnin välein ja illalla on pienet iltakitinät tuossa ennen nukkumaan menoa (22-01 välillä) sitten herätään seuraavan kerran 5-6 välillä syömään. Aamupäivisin on myös vähän pidemmät unet ja jaksaa olla hereilläkin jo hyvän aikaa. Maha kun on täynnä ja ei väsytä, on mitä tyytyväisin ja kiltein vauva. Sitten kun itketään, niin itketään kunnolla...
Kyselisin teiltä omaa " oloanne" liittyvää.. Minulle tehtiin eppari ja tämä on yhtä helvettiä suoraan sanoen tämä paraneminen... on ihan pirun kipee koko alakerta, kävin näyttämässä jo ä-polilla, mutta kuulema hienosti paranee.. painaa, kiristää, koskee ja kirvelee ihan pirusti huuhdellessa. Musta tuntuu, että en osaa nauttia vauvanhoidostakaan niin paljoa kuin voisin, kun tämä saamarin persaus on näin kipee, kun joutuu koko ajan miettimään missä asennossa seuraavaks olisi. Istumisesta ei puhettakaan vielä. Päätin että tämä on oikeesti ensimmäinen ja viimenen eppari mitä mulle koskaan tehdään. Seuraava revetköön sen minkä repeää. Tätäkään ei olisi tarvinnut tehdä, jollei olisi päädytty imukuppiulosauttoon, kun sydänäänet romahti äkillisesti. Että sellanen valitus.
Miksu + tytteli 9pv
ps. nimeä ei vielä ole, muutama ehdotus hautumassa. Kastetilaisuus on 19.5.
Nyt typy alkaa olla jo kahden viikon ikäinen ja tuntuu että päivä päivältä on helpompaa.. Johtunee siitä, että vasta nyt alkaa maito riittää paremmin. Vaikka eka neuvola käynnillä terkka sanoi, että tällä painonnousulla rintamaito riittää. Esikoisen kanssa jouduin heti alussa siihen " nanni-ralliin" ja nyt halusin tehdä kaikkeni, ettei ihan alussa ainakaan tarviis siihen ryhtyä ja hyvälle näyttää..
Meillä nuo yöt on vaihtelevia.. Viimeiset kaksi yötä on mennyt parilla herätyksillä, mutta välillä on sitten heräilty tunninkin välein.. Neiti on niin kamalan herkkäuninen (tulllut äitiinsä..), että omaan sänkyyn nostettaessa usein herää ja haluaa sitten aina nukahtaa tissille.. Kovasti on tuttia opeteltu, ettei roikkuis koko aikaa tississä.. Nyt tuntuu jo aina välillä sen tuttikin kelpaavan, sekin helpottaa.. Päivät menee nukkuen, tissutellen ja seurustellen.. Ei ole ollut ongelmia..
Neiti on myös aikamoinen sinappikone.. Kakkaa tulee lähemmäs kymmenen kertaa päivässä, eikä typy kestä yhtään, että kakkaa on vaipassa, vaan aina pitää olla heti vaihtamassa.. Ei ehdi odottamaan, että onko kaikki kakka tullut.. Joo, ja sitten mielipuuhaa tuntuu olevan isin päälle kakkiminen ja pissiminen.. Isi on saanut jo useammat tykitykset ja vaatteen vaihdot itselleen tämän johdosta.. Ja esikoisella (ja äitillä) on hauskaa...hih...
Oma palautuminen on ollut hämmentävän nopeaa..Jo neljäntenä päivänä synnytyksestä ajelin itse autolla eikä istuminen ole oikeastaa koko aikana tehnyt kipeetä ja jälkivuotokin on jo menneen talven lumia.. Mikäs tässä olla..
Timpura + typy 2 vko
Meillä sama homma. Vauveli tykittää isiä lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä joko pissalla tai kakalla. Mulle ei ole tehnyt niin vielä kertaakaan vaikka olenkin antanut pitkiä ilmakylpyjä vaipan hautomalle takapuolelle.
Joku valitteli eppari haavaansa. Se vesi on oikeasti paras lääke. Joten vaikka kirvelis niin huuhtele sillä se kirvely kyllä loppuu hetken kuluttua ja huuhtelu on helpompaa. Muista myös ilmakylvyt! Mulla ekasta repeämä ja eppari ja toisesta melekonen repeämä, viimisen kanssa säästyttiin kaikelta.
Leivänkannikka
ja palailen astialle neuvolakuulumisten kera paremmalla ajalla :)
marie ja prinsessa Vadelma 3vko
Täällä ollaan taas... Kivaa nähdä " tuttuja naamoja" taas...
Eli meidän " yllätystyttö" syntyi to 12.4.07. mitat oli silloin 3690g / 51cm
pipo 35cm. Tänään oli eka neuvola, mitat oli 3890g ja 53cm!!! Ikää hänellä tänään siis on 1vko 4pvää. Eli kasvaa kovaa vauhtia.
Isoveljet ovat haltijoissaan pikku prinsessastaan, ja niin on kyllä molemmat vanhemmatkin.
Tuli aivan hirveen paha mieli kun luin " 5vekaraa" viestiä tuolta odotus-puolelta.
" Voi, toivoisin teille malttia. Ensin ajattelin, että en tänne kirjoittele meidän vauvan syntymästä, mutta nyt on pakko. Toivon teille malttia odotukseen, niin kauan kun vauva liikkuu, kaikki on hyvin. Puheet suutariksi jäämisestä kyllä tuntuu pahalta.
Meille syntyi enkelipoika 19.4. rv 40+1. Keskiviikkona kaikki oli vielä hyvin, mutta torstaina ei enää sydänääniä kuulunut. Synnytys käynnistettiin ja 2,5h kuluttua meillä oli enkelipoika sylissä. Napanuora kaksi kertaa kaulan ja vartalon ympärillä. Painoa oli 4300g ja pituutta 56cm. Niin valmis ihminen, sydän vain ei lyönyt.
Toivon teille kaikille oikein hyvää jatkoa, minä unohdan nämä palstat nyt toistaiseksi.
5vekaraaa. "
Tyttö nukkuu ja syö, 3h välein. Hänellä oli vähän ongelmia sokeriarvojen kanssa heti synnytyksen jälkeen ja siksi joutuu syömään edelleen 3h välein.
Nyt keskimmäinen vaatii niin paljon huomiota joten palailen joku toinen krt.
Nimi meillä hakusessa, odotimme poikaa, ristiäiset on 2.6.2007.
t. jonzku80 ja " Justiina"
Voi että, ihan hirveen paha mieli tuli tuosta 5vekaraa tapauksesta :( Näitä aina silloin tällöin tapahtuu, ja aina ne tuntuu yhtä pahalta. Toivotaan heille voimia ja jaksamista..
Jonzku80, meille syntyi samana päivänä myös " yllätystyttö" joka oli kaiken lisäksi 50g " isompi" , mutta muuten kaikki mitat samat :)
Miksukalle tulin kommentoimaan tuosta omasta voinnista! Eli mulle tehtiin myös eppari ja jonkin verran repesinkin. Istuminen alkaa pikkuhiljaa sujua joten kuten. Nyt on kuitenkin tullut sellainen olo kuin " värkki putoaisi" ! (mikä ei toivonmukaan ole mahdollista ;) ) mietein että voisiko johtua siitä kun olen koittanut jumpata lantiopohjalihaksia? Ja toinen ikävä vaiva mikä on tullut parin päivän sisällä on takapuolen puutumisen tunne??!! Eli tuntuu kuin koko persus olisi ihan puutunut ja kipeä! Kuulostaako tutulta kenelläkään?? Ja synnytyksestä on nyt 1,5vkoa.
Nyt pikku neiti iltapesulle ja nukkumaan, hyvät yöt kaikille :)
Sanna ja Mymmeli 11pvä
Meillä mieheltä loppui isyysloma,ja nyt yritän sompailla näitten lasten kanssa yksin.Poika heränny 6.00,ja vieläkin ähisee,eikä halua unille..
poika saa joka päivä tollasen mahaa vääntää,mikään ei oo hyvin kohtauksen,joka kestää 2-5tuntia..ei oo mitään tarkkaa aikaa,välillä aamulla välillä illalla.Yhtään unetonta yötä ei oo onneksi vielä ollut,mutta silti on aika väsynyt olo,kun pätkissä nukkuu=)
Meillä poika kanssa tykkää kakkailla isänsä päälle,varsinkin öisin..saa pestä vessan pari kertaa päiväsä,kun parhaimmillaan joka paikkaan lentää.Kun ostettiin nuo vaubut,sai tollasen hajuttoman vaipparoskiksen kaupan päälle,ja pidin sitä täysin turhana.Nyt en ilman pärjäisi,muuten sais haisevia vaippoja kuskata jatkuvasti ulos.
Onko teillä käynyt paljon vieraita?
Meillä on ihmisiä piipahtanu ja poika saanu kaikenlaista.Harmittaa vaan kun oon kaikille sanonu,että pojalla vaatetta enemmän kun kerkiää pitää,niin tuovat väitä 50-56cm vaatetta tuliaisiksi..50cm on ihan kiree jo nyt,ja 56cm ei kauaa mene..miehen äiti toi onneksi 68cm vaatetta,ja ne reiluja.Kaverit sentääs kysyy mitä tarvitaan,ja oon pyytäny tuomaan vaippoja=)Ei tarvii ite ostaa=)Mutta parempi ne,kun liian pieniä yms.vaatetta josta en tykkää=)
Mä toipunu hyvin synnytyksestä,lantiopohjalihaksia oon yrittäny tehdä,ja mullahan oli vaan yksi tikki,niin pystyin heti sairaalas istuu.Esikon aikana tehtiin eppari,ja se oli kyllä kipeä,ja nyt kun olin raskaana,niin se arpi kipeytyi,kun vauva painoi alas.Kakkosen aikaan sain 10tikkiä,ja kipee olin silloinkin.Hyvä kun kävelemään pääsi.Olin pelotellu miestä,että synnytyksen jälkeen en pysty tekee mitään muuta kun makaa ja itkee.No nyt kaikki meni niin hyvin ja nopeeta,että olin heti pirteenä suihkussa=)Ja fyysisesti voin tosi hyvin=)No kivat silmäpussit väsymyksestä,ja selkä jumittaa kun poikaa kannettu tunteja putkeen,mutta muuten kaikki ok.
Nyt rupeen pukeutumaan,ja pistän pojan vaunuihin ja lähtään ulos,jospa se siinä taas rauhottuisi.
Kivaa että ollaan saatu jo pino aikaan!! Onnea ja tervehdykset kaikille pikkuisille ja perheille:).
Meillä tyttö(joka just heräilee uniltaan), syntyi siis 6.4 ja voi hyvin, samoin äiti. Säästyin pahemmilta vaurioilta ja selvisin vain kahdella tikillä. Miksukalle tosta haavasta, mulla esikoisen aikaan oli tooosi karmeat kivut epparin ja repeämisen kanssa, joten tsemppiä. Kuten leivänkannikka mainitsi, niin suihkuttele vaan usein ja anna ilmaa!
Tyttö on toistaiseksi tyytyväinen, nukkuu yöllä 5-7h pätkän ja sitten syö kerran ja nukkuun taasen 3-4h aamuun. Eli meillä nukutaan hyvin. Ainakin vielä. Päivisin välillä vähän vääntää masua mutta suurempia itkuja ei olla kärsitty--päivälläkin neiti nukkuu parit pitemmät unet n.3h ja muutoin pienempiä torkkuja. Väliajat ollaanki sitte tiuhaan tissillä:). Mutta olen aatellu et mielelläni istun sohvalla imettämässä kun tyttö sitte nukkuu noin hyvin, yöt varsinkin.
Mulla ainoa kunnon vaiva ja riesa on iskias! Karmea kipu alkoi noin 1,5vkoa sitten ja jalka meinaa välillä mennä alta. Jos jollain on vinkkejä tai tietoa asiasta niin otan ilolla vastaan!
Terkkari neuvoi lepoa ja särkylääkettä, mut eihän tässä voi vuodelepoon ruveta 6-v esikoisen ja vauvan kanssa, taloakin pitäis hoitaa kun mies palas töihin.
Jepulis, lähen kohta noukkimaan tyttöä tosta pihalta vaunuista ja ruvetaan syötölle.
Kaikille yö-valvojille jaksuja!!! Mulla on muistissa esikoisen valvomiset eikä käy kateeksi.....tämän neidin kanssa koputtelen joka aamu puuta, että taas meni hyvin yksi yö...
Juu, ristiäiset meillä vasta kesäkuun puolessa välissä, nimikin keksittiin vihdoin:).
voikaahan kaikki hyvin ja tosiaan kiva olla taas " tuttujen" kanssa jutuissa.
Inkkarityttö ja typy 2,5vkoa
Tervehdys. Ketkä teistä käyttävät vauvalla kestovaippoja? Me ollaan käytetty alusta saakka ja hyvin on toiminut harso+kuori/ruskovillahousut -yhdistelmä. Nyt pissiä on alkanut tulla öisin aika paljon. Vaippa kyllä pitää, mutta on aamulla litimärkä, joten olen ajatellut lisäimujen hankkimista. Onko kokemuksia ja suosituksia?
Mainoksena muuten kaikille, että kestovaippailu on yllättänyt helppoudellaan: pyykkiä tosin pestään joka toinen päivä, mutta vaipat eivät haise ilmakuivatuksessa, pitävät hyvin ja vauvan iho on pysynyt hyvänä. Eikä tarvitse kantaa vaippoja kaupasta tai potea huonoa omaatuntoa jätevuoresta, kun on edullinen ja ekologinen vaihtoehto:)
Mukavaa viikonjatkoa huhtiksille,
t. Feonia +typy 3vkoa
Milloin huhtikuiset siirtyvät tälle puolelle. minun " huhtivauva" on jo kuusi- v iikkoa vanha ja kasvanut kovasti, 50cm vaatteet alkavat olemaan pieniä. Tyttö syö kolmen tunnin välein ja aamupäivisin hän seurustelee. Katselee värikkäitä pehmoleluja ja hymyilee niille. Ristiäiset vietimme pari viikkoa sitten että ei ole enään niitä riesana. Kovasti elämä muuttui kun vauva on meille ensimmäinen.
nautis+ Kerttu