Kävin eilen InBody-mittauksessa ja olen järkyttynyt.
Viimeiset pari vuotta ollut todella kova stressi ja tästä syystä olen syönyt huonosti ja kärsinyt pahasta unettomuudesta. Arkea kuormitti kriisi joka laittoi kaiken uusiksi. Kriisiapu ohjeisti huolehtimaan ravinnosta ja kehottivat ostamaan valmisruokia. Ohjeistus oli hyvä ja söin paljon mm Kokkikartanon valmisruokia. Makeaa söin jatkuvaan väsymykseen. Tämän lisäksi aiemmat päivittäiset 5km kävelylenkit jäivät kokonaan tauolle.
Nyt arki on hieman rauhoittunut ja on vihdoin aika tehdä muutoksia. Tiesin että tulokset ovat kaameat koska olen huonossa kunnossa ja ylipainoinen. En silti odottanut että viskeraalinen rasva olisi ennätysmäiset 187!?.
Onko vinkkejä millä tavalla lähteä korjaamaan tätä? Aloitin viikko sitten kävelylenkit ja jaksan jo tehdä itse ruokaa. Tarkoituksena on jättää sokeriherkut pois. Korjaantuuko näin paha tilanne näillä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Elämän suurin kriisi...paino noussut 2,5 kiloa. Miten tuosta ikinä selviää!!
Sä et nyt ymmärtänyt lukemaasi. Ongelma on se sisäelinrasvan arvo, mikä on todella hurja.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuukohan mitään muutosta kolmessa kuukaudessa? Vai kannattaako mennä seuraavaan mittaukseeen vasta puolen vuoden kuluttua? Ap
Kolme kuukautta on ihan hyvä mittausväli. Pidä kiinni kävelystä, aina kun voi. Tarkkaile niitä syömisiä siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vähitellen kävelyitä. Jos pystyt, mene ulos valoisan aikaan.
Tää on hyvä neuvo. Erityisesti nyt pimeään aikaan
Kävely ei kyllä rasvaprosenttiin auta. Olen aina kävellyt noin tunnin päivässä ja ollut normaalipainon rajoissa, mutta rasvaprosentti on ollut iso. Vasta lihaskuntoharjoittelulla olen saanut läskin muuttumaan lihakseksi.
No paljonko sen viskeraalisen rasvan pitäisi olla?
Olen käynyt myös inbody-mittauksessa. Onko viskeraalisessa kyse siis rasvamassasta?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt myös inbody-mittauksessa. Onko viskeraalisessa kyse siis rasvamassasta?
Viskeraalinen rasva on sisäelinten ympärille kerääntynyt rasva. Ap
Fiksuja kommentteja Aapeelle.
Rasvamaksaa on jo
10-vuotiailla. Armeijalääkärit
toteavat 19-vuotiaiden junnujen
tukielinten kunnon jopa vuosikymmeniä
vanhemman tasoiseksi. Rapakunto ja
ylipaino koskettaa koko kansaa. 70 prossaa
maamme 30-vuotiaista ei ole tikissä, paino
yläkanttiin. (Vinkkaapa Ap läheisellesi:
lahjaideaksi kehontoimintoja raportoiva
sormus tai kello treenin ja dieetin tueksi).
Löytyy huikeita laitteita kotiin -
monesta hintaryhmästä. En nyt brändejä
jaa tässä.. Niin tai näin.. pääset
kuntoon vielä 60+, jos niin päätät. Rly!
Viskeraalinen rasva =
sisäelintesi ympärille
muodostunut rasvakerros.
Mainitsin rasvamaksan aiemmin.
Tätäkin > yhä vain nuoremmilla.
Koko kansa elämäntaparemppaan.
Kortisoliarvo yli 600 ja kuulemma sekin nostaa viskeraalista rasvaa. Tiesin kyllä että stressi on paha keholle mutta en tajunnut että se vaikuttaa aivan kaikkeen. Pelottavaa.
Kiloista on onneksi helpompi päästä eroon, kun k-päisyydestä..