Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen InBody-mittauksessa ja olen järkyttynyt.

Vierailija
09.12.2025 |

Viimeiset pari vuotta ollut todella kova stressi ja tästä syystä olen syönyt huonosti ja kärsinyt pahasta unettomuudesta. Arkea kuormitti kriisi joka laittoi kaiken uusiksi. Kriisiapu ohjeisti huolehtimaan ravinnosta ja kehottivat ostamaan valmisruokia. Ohjeistus oli hyvä ja söin paljon mm Kokkikartanon valmisruokia. Makeaa söin jatkuvaan väsymykseen. Tämän lisäksi aiemmat päivittäiset 5km kävelylenkit jäivät kokonaan tauolle.

Nyt arki on hieman rauhoittunut ja on vihdoin aika tehdä muutoksia. Tiesin että tulokset ovat kaameat koska olen huonossa kunnossa ja ylipainoinen. En silti odottanut että viskeraalinen rasva olisi ennätysmäiset 187!?.

Onko vinkkejä millä tavalla lähteä korjaamaan tätä? Aloitin viikko sitten kävelylenkit ja jaksan jo tehdä itse ruokaa. Tarkoituksena on jättää sokeriherkut pois. Korjaantuuko näin paha tilanne näillä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuukohan mitään muutosta kolmessa kuukaudessa? Vai kannattaako mennä seuraavaan mittaukseeen vasta puolen vuoden kuluttua? Ap 

Vierailija
22/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuukohan mitään muutosta kolmessa kuukaudessa? Vai kannattaako mennä seuraavaan mittaukseeen vasta puolen vuoden kuluttua? Ap 

Puoli vuotta on hyvä väli. Tosin vyötärön ympäryksestäkin saa hyvän palautteen. Paljonko maksoi inbody mittaus? Mikä oli rasvaprosenttisi?

Vierailija
24/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
25/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viikko sitten kävelylenkit ja jaksan jo tehdä itse ruokaa. Tarkoituksena on jättää sokeriherkut pois. 

No siitä vain samaan malliin sitten. Jätä sokeriherkut pois saman tien. Sokerinhimo on helpompi pitää kurissa, jos saat nyt paremmin nukuttua, syöt säännöllisesti ja syöt paljon kuituja.

Voit kävelyn lisäksi harrastaa muutakin liikuntaa, vaikka kuntosali tai kotona voimaharjoittelua.

Älä lankea siihen ansaan, että yrität saada rasvan pois mahdollisimman nopeasti aina vain rankemmalla dieetillä ja liikunnalla. Riskinä on, että uuvut, napsahdat ja et jaksa enää tehdä mitään. Kyllä se pikkuhiljaa lähtee, kun korjaat ne ongelmat, joista se tuli. Sitten sinun on helpompi säilyttää ne hyvät elintavat, joilla sait tilanteen korjattua.

Vierailija
26/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan? Ap

Lopeta jo.

Vierailija
27/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta on hyvä väli. Tosin vyötärön ympäryksestäkin saa hyvän palautteen. Paljonko maksoi inbody mittaus? Mikä oli rasvaprosenttisi?

Maksoi 35e ja rasvaprosentti oli 39.

Vierailija
28/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriisissä pidetään rutiineista kiinni eikä heittäydytä sohvalle mussuttamaan suklaata niin että kriisistä siirrytäänkin terveydenmenetyskriisiin. 

🙄

Vierailija
29/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita rauhallisella kävelyllä. Kaikki piilosokeri pois. Tsenppiä!

Vierailija
30/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tainnu auttaa mkean syöminen väsymykseen.

Vierailija
31/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on surkeata kriisiapua jos käsketään ostamaan valmismoskaa.

Vierailija
32/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raudanpuute väsyttää? Paljonko ferritiini? Minua lihotti myös.

Vierailija
33/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen kävelyitä. Jos pystyt, mene ulos valoisan aikaan. 

Vierailija
34/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kehotettiin mielenterveys keskusteluavussa syömään vähintään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Syön kuitenkin hyvin kevyesti päivän mittaan, pääateriana salaatti yleensä, valmisruokaa hyvin satunnaisesti ja en ole edes kovin hoikka. Kannattaa suhtautua skeptisesti ylipäätänsä neuvoihin, miettiä mitkä antajan motiivit on. Kun jos saat lihavuus sairauden, se vaan lihottaa hyvinvointialueesi kassaa. Näin voisi ajatella. 

Vierailija
35/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lankea siihen ansaan, että yrität saada rasvan pois mahdollisimman nopeasti aina vain rankemmalla dieetillä ja liikunnalla. Riskinä on, että uuvut, napsahdat ja et jaksa enää tehdä mitään. Kyllä se pikkuhiljaa lähtee, kun korjaat ne ongelmat, joista se tuli. Sitten sinun on helpompi säilyttää ne hyvät elintavat, joilla sait tilanteen korjattua.

Tämä on hyvä muistutus. Kun paniikki iskee niin ensimmäinen ajatus on että kaikki täytyy korjata mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
36/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön stressaavan elämänvaiheen takia erittäin epäterveellisesti. Energiaa ei riitä muuhun. Paino on noussut kymmenen kiloa.

Vierailija
37/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä muistutus. Kun paniikki iskee niin ensimmäinen ajatus on että kaikki täytyy korjata mahdollisimman nopeasti.

Joten koitan siis pysyä viilipyttynä ja ajatella tätä isompana kokonaisuutena. Ap

Vierailija
38/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu se on väsyttänyt myös. Ferrit oli 31. Ap

Vierailija
39/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei varmana lihottanu,vaan sut lihotti se ylensyöminen.

Vierailija
40/52 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön stressaavan elämänvaiheen takia erittäin epäterveellisesti. Energiaa ei riitä muuhun. Paino on noussut kymmenen kiloa.

Toivon sulle parempia aikoja ja paljon voimia. Muista olla armollinen itsellesi. Joskus on tosi hankalaa ja silloin valitettavasti oma hyvinvointi jää jalkoihin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi