Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhjennut paise ja lämpöily

Vierailija
09.12.2025 |

Onkohan lämpöilyllä syy-yhteys siihen, että viikko sitten minulle tuli yhtäkkiä paise, joka myös puhkesi heti vuorokauden kuluttua. Mietin vain, että voiko johtua tuosta vai olenko samaan saumaan saamassa flunssan 

Terkkariin en saanut aikaa, joten toimivia kotihoitovinkkejå ottaisin myös vastaan, kun epämiellyttävä tunne paiseen kohdalla jatkuu edelleen. Suihkuttelu ja basibact ei ole siihen auttanut.

Miten kauan paraneminen kestää, kun itse itseään hoitaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita siihen 116 117 ja kysy sieltä. Maksuton numero ja turha lähteä päivystykseen jonottamaan tunneiksi jos menee kotihoidolla.

Olen kerran saanut sieltä reseptin tulehdukseen ihan sh: kanssa keskustelun mukaan.  Tietysti se maksoi sen lääkärissäkäynnin (keskussairaala päivystys) hinnan kun lääkäri kirjoitti reseptin.  Mutta ei tarvinnut mennä paikalle.  Oli joku juhlapyhä ja terveyskeskus 2 päivää kiinni

Niinpä, siellä on ammatti-ihmiset neuvomassa. Lisäksi maksaa vain vaivan soittaa.

Vierailija
42/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antibioottikuuri, hae se..

Tuskin tarvitsee, eikä niitä nykyään kirjoiteta vaikka potilas haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et mene lääkäriin, jos/kun asia sinua vaivaa? Yksityiselle pääset nopeasti, vertaile hintoja ja kyllä ihan järkevälläkin hinnalla yksityiselle voit päästä. Voi olla, että et lääkäriä oikeasti edes tarvitse tai sitten tarvitset. Edes lääkäri ei voi arvioida tilannettasi sinua näkemättä, paiseitakin kun on monenlaisia. 

Vierailija
44/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on syytä mennä näyttämään päivystykseen. Harmillisesti joudut varmasti odottamaan. Luojan kiitos sairastuin itse ruusuinfektioon ulkomailla, niin ei tarvinnut jonotella missään vaan pääsin saman tien hoitoon.

Ei siitä haittaakaan olisi jos kävisi näyttämässä. Lähinnä tuon lämpöilyn takia. Ei välttämättä johdu paiseesta, mutta varmakaan ei voi olla näin vähillä esitiedoilla. Loppujen lopuksi pienempi vaiva odottaa tunteja päivystyksessä, kuin pahimmassa tapauksessa maata pitkään sairaalassa. Psyk.sh.

Vierailija
45/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JULKINEN TIEDOTE.

Aiempi oletus ihmisten perusruumiinlämmön luvusta 37,0 oli 1800-luvulta. Silloin mitattiin satojen ihmisten keskiarvo ja saatiin 37,0. Silloin jokaisella oli myös kuppa, keuhkotauti ja tikku varpaan kynnen alla. Eli jatkuva tulehdustila.

Nykypäivänä terveen ihmisen ruumiinlämpö on keskimäärin 36,1.

Suurimmalle osalle 37,0 on jo kuumetta.

https://www.discovermagazine.com/body-temperatures-today-are-lower-than…

Virallisesti kuumeen raja on 38. Itse olen jo 37.7 asteessa vuoteen oma.

Tuo on just se väärä tieto mitä hoettiin jo 1980-luvulla. Että kouluun pitää mennä jos on "vaan lämpöä". Osa lääkäreistäkään ei tuota vielä usko, vaikka asia on monessa lääketieteen vertaistarkastetussa tiedejulkaisussa varmistettu jo.

Uusi tieto on että 37 on suurimmalle osalle kansasta kuumetta.

Vierailija
46/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla haukutaan ihmisiä siitä, että turhaan käyvät kuormittamassa päivystystä. Nyt kuitenkin hoetaan sinne menoa sellaiselle ihmiselle, jonka terveydenhoitoalan ammattilainen on jo katsonut sellaiseksi, että ei ole tarvetta lääkärille tai edes hoitajalle. En ymmärrä ristiriitaa.

Vierailija
47/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla haukutaan ihmisiä siitä, että turhaan käyvät kuormittamassa päivystystä. Nyt kuitenkin hoetaan sinne menoa sellaiselle ihmiselle, jonka terveydenhoitoalan ammattilainen on jo katsonut sellaiseksi, että ei ole tarvetta lääkärille tai edes hoitajalle. En ymmärrä ristiriitaa.

Paise kuitenkin voi vaatia  puhdistusleikkauksen ja kunnollisen katsomisen.

Vierailija
48/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan sinä maksat veroja, että pääset terveyskeskukseen tarpeen vaatiessa. 

Ei ole suomslaisten vika, että nykyisin terveyskeskukset ovat puolillaan ulkomaalaisia ihmisiä. 

Vierailija
49/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takiahan sinä maksat veroja, että pääset terveyskeskukseen tarpeen vaatiessa. 

Ei ole suomslaisten vika, että nykyisin terveyskeskukset ovat puolillaan ulkomaalaisia ihmisiä. 

Ei sinne terveyskeskukseen pääse, ainakaan lääkärille, vaikka kuinka olisi tarve. Ne portin vartijat stoppaa, sanovat että tule parin päivän päästä takaisin jos on vielä oireita. Näin kävi minulle tänään. Apua en saanut ja odottelen nyt yli huomiseen. Mainitaan vielä että olisi ollut eka kerta vuosiin asiaa lääkärille.  Olen eri kuin AP.

Vierailija
50/50 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne terveyskeskukseen pääse, ainakaan lääkärille, vaikka kuinka olisi tarve. Ne portin vartijat stoppaa, sanovat että tule parin päivän päästä takaisin jos on vielä oireita. Näin kävi minulle tänään. Apua en saanut ja odottelen nyt yli huomiseen. Mainitaan vielä että olisi ollut eka kerta vuosiin asiaa lääkärille.  Olen eri kuin AP.

Arvionti tapahtuu puhelimitse. Jos heidän mielestä ei ole tarvetta, ei aikaa anneta. 

Pakkohan se maallikon on luottaa siihen, että ammattilaisen arvio on oikein. Ei kaikilla ole varaa yksityisiin tai käytössä työterveyttä, silloin ainoa mahdollisuus on yrittää pyytää pääsyä julkiselle. Jos sinne ei pääse, pakko uskoa ettei tarvetta oikeasti ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä