Pyykkärit huomio: mikä neuvoksi, kun uudet farkut ' haisee' ?
Ostin Anttilasta perusfarkut. Muuten ok. housut, mutta pian käyttöön oton jälkeen havaitsin niiden haisevan omituisesti...ihan kuin jollekin säilöntäaineelle...Tällaista tuoksua en havainnut vielä kaupassa. Olen pessyt farkut moneen otteeseen, mutta haju ei häviä. Mikä neuvoksi?
Nimimerkki; ' mamman uudet pöksyt'
Kommentit (13)
merkkiä Part Two, ja ne vielä tartuttivat hajun koko koneelliseen. Mahdollisimman kuuma pesu auttoi aika paljon, samoin erittäin nopea kuivatus.
Tosi harmillinen juttu, ja häiritsi mua niin, että lemppasin ne housut.
kapp ahlista ostetut , eikä haju oo lähtenyt =(
Ovat olleet jo ehkä 5 pesussa ja vielä haisevat.
Ainoa mikä tähän asti on auttanut, on se, että pesen ne 60 asteessa (ei tarvi 90:ssä pestä). Vaikka pesumerkintä olis 40, eikä ne siinä lähde monenkaan pesun jälkeen, niin olen ajatellut, että sama kai se vaikka menis pilalle, mutta haisevia vaatteita en kuitenkaan voi pitää... Eikä oo vielä yksikään paita tai housu pilalle mennyt yhdestä kuumemmasta pesusta. Kokeile siis tuota 60 asteen pesua!
mikä siis neuvoksi? Vinkkejä please....
Nykyisin noita farkkuja valmistetaan ties missä päin maailmaa. Itseäni epäilyttää aina kuinka hyvin esim. Aasian maat noudattavat eurooppalaisia määräyksiä. Sekä väri- että " säilöntäaineista" löytyy myrkkyjä, joita ei saa vaateteolliduudessa käyttää.
sellanen raudan haju? Mulla on joskus farkut haissu sellaselle. Ihan käyttämättömänä ne ei sellaselle haissu, mut kun oli vaikka 30min niitä jalassa pitäny ni alkovat haista ihan kamalasti raudalle.
Kauppaan en niitä enää voi viedä takaisin, kun kuitin heitin pois. Housut on merkkiä; Elisabeth Shannon...enpä osta toiste tätä ' lajia' .
Ap
Ostin viime kesäksi mustat farkku caprit. Ne haisee vieläkin aivan järkyttävälle, varmaan se väriaine. Pessyt useita kertoja ja tuuletellut, mutta haju ei vaan lähde.
Kävin toissapäivänä kappahlissa ja siellä yhden tangon luona haisi just samalle kuin ne mun housut. Väriaine.
Joissain kaupoissa myytiin talvella Kiinasta tuotuja sohvia ja nojatuoleja jotka aiheuttivat pahoja iho-ongelmia. Jotain myrkkyä kankaassa?
Minulla on Seppälästä ostettu farkkutakki joka kans haisee jollekin ihmeaineelle. Ei lähe haju pois vaikka pesty ja käytetty jo pidemmän aikaa.
mun mielestä.
T: se jonka Seppälän takki lemuaa.
Takki on muuten ollut mulla kaapissa jotain vuoden ja yhä haisee vaikka monesti pesty.