Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän ehkä kummallista elämää, mutta olen kaveripiirissä ainoa joka ei ole jossain kriisissä?

Vierailija
09.12.2025 |

Minun arkipäiväni talvella. Teen 8 tunnin etätyöpäivän virka-aikaan. Samalla lämmitän taloa, eli lisäilen puuta pesään. Töiden jälkeen saatan tehdä ruokaa ja syön, ehkä tiskaan, tai sitten lepäilen hetken. Sen jälkeen menen lämmittämään pihasaunan. Saunan lämmetessä lähden koirien kanssa lenkille. Jos on satanut lunta, teen lumitöitä vartin pätkissä pitkin päivää, viimeiset ennen saunaa. 

Saunon kynttilän valossa ihan rauhassa. Tulen sisälle. Ilta menee kutoen, lukien, telkkaria katsoen, soitellen ja viestitellen perheelle ja ystäville. Menen nukkumaan, kun väsyttää.

Viikonloppuna yhtä rauhallista, mutta töiden sijaan hoidan viherkasveja, teen enemmän kotijuttuja, käyn koirien kanssa pidemmällä lenkillä. Haen puita tupaan ja kannan vedet saunaan seuraavaksi viikoksi.

Ystävillä on samankaltaiset työt, mutta lisäksi harrastavat ja menevät koko ajan jonnekin, niin että usein harmittelevat etteivät ehdi edes tekstaria lukea. Syövät kiireessä, jos ehtivät, tai sitten energiapatukka ennen kuntosalia. On liikuntaa, kulttuuria, monessa tapahtumassa käymistä, shoppailua. Kalenterit täynnä. Ja ihan jokainen heistä tuskailee kun ei ole aikaa levätä, tai on hirveää ikäkriisiä, ei tiedä mitä elämältä haluaa, pää on sekaisin. 

Monen mielestä varmaan minulla ei ole elämässäni MITÄÄN, mutta ei ole kyllä kriisejäkään. Olen ihan todella onnellinen, olo on tosi hyvä ja nautin tästä rauhasta. Ihmettelen, miksi muut säätää niin hitokseen, kun ei iän ja elämäntilanteen puolesta olisi enää pakko. Mutta olenko sittenkin minä se outo? 😀

Ja huom. asia on ihan eri, jos ihminen nauttii tuosta menemisestä. Mutta jos/kun harmitellaan ettei ole aikaa tehdä haluamiaan asioita, ei ehdi nukkua tarpeeksi jne, vaikka lapsetkin jo on aikuisia, se ei kuulosta hyvältä. 

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työ pitää pk-seudulla, muuten asuisin maalla. Ja täällä tosiaan ihmiset ovat kiireisiä. 

Eikö sulle ap tule tunnetta että et ole ystäviesi kanssa samalla aaltopituudella? Itse en ollenkaan osaa olla hössöttäjien ja kriiseilijöiden kanssa. Ei vaan ole yhteistä. Ei suoraan sanottuna kiinnosta. jutut on jotenkin liian erilaisia. 

siksi ei oikein olekaa kavereita, kun harvoin tapaa samalla aaltopituudella olevia. Yritän kyllä, mutta varsinkin kaikki ulkonäön ruotiminen ja pinnalliset jutut tökkii niin pahasti ettei vaan pysty. Missä maanläheiset ja rauhalliset ihmiset ovat

Vierailija
42/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen tyytyväinen maalla pikkupalkkaisessa etätyössä (toimistolle bussilla 2-6 krt kuussa). Koira ja puoliso löytyy. Satunnaisia kiirejaksoja on elämässä, mutta suurimmaksi osaksi rentoa. Onnekas olen. :)

Tätä ketjua lukiessa heräsi kyllä kysymys: Onko työpaikat tosiaan niin kiven alla, että pelkkä töissä käyminen, syrjäinen mökki ja koira tekee hyväosaiseksi? Jos näin on, niin ei mene Suomella kovin hyvin.

No ainakin minun korviini tuo kuulostaa houkuttelevammalta kuin tämä vuokraluukussa osa-aika töissä ja rahapulassa kitkuttelu. Edes asuinpaikkaa en voi valita kun vuokrat ovat niin kalliita.

Asuisit mieluummin korvessa ilman mukavuuksia? Kantovesi ja puulämmitys? Ilmeisesti ei suihkumahdollisuutta ja liekö sisävessaakaan. Olet harvinaisuus.

Todellakin. Ei ulkohuussi niin paha ole. Paitsi tyhjennys, mutta harvoin se. Sanoiko ap että on kantovesi? Yleensä tulee vesi tai ainakin sen saa kaivosta pumpattua ei niin paha homma kuin luulisi. Tuskin ap mitään avantoa tekee mistä ämpärillä kauhotaan pesuvedet. Tekniikka on kehittynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut ystävistäsi noin vauvapalstalla? Ystävät varmaan tunnistavat sinut, kun kerroit asuntosi hinnakin. 

Tämä. Outo AP, mutta toki hänen elämänsä kuulostaa vanhukselle hyvältä. Vaikka kyllä mä ottaisin tuohon ihmisten tapaamista enemmän, ei pelkkää yksinään kökkimistä.

Vanhanakin voi olla vireä sosiaalinen elämä, ja usein elämässään onnistuneilla onkin. 

Eiväthän kaikki kaipaa sosiaalista elämää. 

Vierailija
44/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä ole kriisiä, kun vapaaehtoisesti pitävät itsensä kiireenä. 

Vierailija
45/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet löytänyt sen balanssin. itse ei ole mahdollista hankkia maaseutu mökkiä taloa pihasaunoineen ja sen vuoksi en ole vielä siinä balansissa elämän kanssa jonka olet löytänyt. yritystä on.

Vierailija
46/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa varsin erikoista, että hyväosaisella ei ole mitään kriisejä...

Provoksihan tämän tarkoitit, mutta huomattavasti vähemmän minulla on omaisuutta ja palkkatuloja, kuin yhdelläkään ystävällä. Myös terveyteni olen menettänyt. Mutta kun onni ja rauha ei ole tuollaisista asioista kiinni. Ap

Teet etätyötä virka-aikaan, sulla on varaa taloon ja koiriin. Se on todellakin hyväosaisuutta.

Ihan normaalia elämää. 

Vierailija
47/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä vauva av palstaa lukee niin tosiaan luulee että suurin osa suomalaisista on mt ongelmaisia ja persaukista porukkaa. 

Vierailija
48/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli taas vaihteeksi lehdessä artikkeli siitä, kuinka karjuva työvoimapula odottaa jälleen ihan kulman takana.

Se jaksoi huvittaa minua, ainakin 0,5 sekuntia.

Vierailija
49/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kuukausi sitten uuden asunnon ja auton. Teen keikka duunia ja olen tyytyväinen elämääni. Suomalaiset ovat valittaja kansa nykyään. 

Vierailija
50/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sulla ainakin menee, kun on työpäivänkin aikana aikaa puuhastella vaikka mitä ja kirjoitella palstallekin. Huhhuh

Vierailija
51/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoksihan tämän tarkoitit, mutta huomattavasti vähemmän minulla on omaisuutta ja palkkatuloja, kuin yhdelläkään ystävällä. Myös terveyteni olen menettänyt. Mutta kun onni ja rauha ei ole tuollaisista asioista kiinni. Ap

Teet etätyötä virka-aikaan, sulla on varaa taloon ja koiriin. Se on todellakin hyväosaisuutta.

Ihan normaalia elämää. 

Jep, teen etätöitä, mutta onneksi ei tarvitse asuntoa lämmittää puilla ja lämmittää saunan vesiä. Olen joskus asunut noin ja ihan karseeta oli. Nyt mukavuuksilla on vielä enemmän akaa lenkkeillä koiran kanssa ja tehdä jotain muutakin. 

Vierailija
52/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pidetään nykyään lähes outona jos kertoo, että on nuoruudesta asti jatkunut pitkä, tasainen, turvallinen parisuhde ilman yhtään draamaa, bonuslapsia, exiä tai mitään muutakaan lisähärpäkkeitä. 

Vierailija
53/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onnittelut sinulle, olet tasapainoinen ihminen, harvinaisuus nykyään. terveisin tyytyväinen kotihiiri

Ap elää "minä olen parempi kuin muut" -elämää. Iltaisin viestittelee muka-kavereilleen, joita sitten ruotii vauvalla. 

Vierailija
54/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kuukausi sitten uuden asunnon ja auton. Teen keikka duunia ja olen tyytyväinen elämääni. Suomalaiset ovat valittaja kansa nykyään. 

Osta pari yhdyssanaa seuraavaksi.

Vierailija
55/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan suomalaiset ovat sika laiskoja ja valitetaan joka asiasta.

Vierailija
56/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että pääsit pätemään äidinkielen opettaja. 

Vierailija
57/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti kertoo miten osalla suomalaisia on pipo liian kireällä ja siksi paljon mt ongelmia.

Vierailija
58/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo. Olet löytänyt elämisen ilon ja rauhan itsesi kanssa. Olet ehkä siksi omasta mielestäsi outo tai kavereidesi mielestä outo. Oikeasti sulla on sellainen elämä jota aika moni voisi kadehtia. Tämä yhteiskunta on ihan sekaisin ja ihmisten pitäisi olla koko ajan kuluttamassa ja hyppäämässä ties mielloin minnekkin.  Se jatkuva stressi, olla olevinaan super tehokas ja dynaaminen syö energiat ja sen elämän ilon. Oikeasti kaikista parasta on hidastella, kuunnella itseään ja toteuttaa itselleen mieleisiä asioita. Sä olet löytänyt yhteyden itseesi, onnittelut! Olen burnoutin kautta joutunut/päätynyt samaan tilaan eli tuohon elämisen hidastamiseen ja olen löytänyt elämän ilon myös vaikka tämä tulikin mulle pakotettuna. Jos olisin tämän tajunnut niin ei olisi kannattanut vetää itseään koskaan pohjalle. 

Vierailija
59/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet mm. lumitöitä ja normaalisti 8 tunnin työpäiviä. Ei tuo kuuloista "terveytensä menettäneeltä". 

Vierailija
60/105 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet mm. lumitöitä ja normaalisti 8 tunnin työpäiviä. Ei tuo kuuloista "terveytensä menettäneeltä". 

Ehkä hänellä on mielenterveysongelmia kuin fyysisiä  terveysongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä