Elän ehkä kummallista elämää, mutta olen kaveripiirissä ainoa joka ei ole jossain kriisissä?
Minun arkipäiväni talvella. Teen 8 tunnin etätyöpäivän virka-aikaan. Samalla lämmitän taloa, eli lisäilen puuta pesään. Töiden jälkeen saatan tehdä ruokaa ja syön, ehkä tiskaan, tai sitten lepäilen hetken. Sen jälkeen menen lämmittämään pihasaunan. Saunan lämmetessä lähden koirien kanssa lenkille. Jos on satanut lunta, teen lumitöitä vartin pätkissä pitkin päivää, viimeiset ennen saunaa.
Saunon kynttilän valossa ihan rauhassa. Tulen sisälle. Ilta menee kutoen, lukien, telkkaria katsoen, soitellen ja viestitellen perheelle ja ystäville. Menen nukkumaan, kun väsyttää.
Viikonloppuna yhtä rauhallista, mutta töiden sijaan hoidan viherkasveja, teen enemmän kotijuttuja, käyn koirien kanssa pidemmällä lenkillä. Haen puita tupaan ja kannan vedet saunaan seuraavaksi viikoksi.
Ystävillä on samankaltaiset työt, mutta lisäksi harrastavat ja menevät koko ajan jonnekin, niin että usein harmittelevat etteivät ehdi edes tekstaria lukea. Syövät kiireessä, jos ehtivät, tai sitten energiapatukka ennen kuntosalia. On liikuntaa, kulttuuria, monessa tapahtumassa käymistä, shoppailua. Kalenterit täynnä. Ja ihan jokainen heistä tuskailee kun ei ole aikaa levätä, tai on hirveää ikäkriisiä, ei tiedä mitä elämältä haluaa, pää on sekaisin.
Monen mielestä varmaan minulla ei ole elämässäni MITÄÄN, mutta ei ole kyllä kriisejäkään. Olen ihan todella onnellinen, olo on tosi hyvä ja nautin tästä rauhasta. Ihmettelen, miksi muut säätää niin hitokseen, kun ei iän ja elämäntilanteen puolesta olisi enää pakko. Mutta olenko sittenkin minä se outo? 😀
Ja huom. asia on ihan eri, jos ihminen nauttii tuosta menemisestä. Mutta jos/kun harmitellaan ettei ole aikaa tehdä haluamiaan asioita, ei ehdi nukkua tarpeeksi jne, vaikka lapsetkin jo on aikuisia, se ei kuulosta hyvältä.
Kommentit (25)
onnittelut sinulle, olet tasapainoinen ihminen, harvinaisuus nykyään. terveisin tyytyväinen kotihiiri
No onpa varsin erikoista, että hyväosaisella ei ole mitään kriisejä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun perhe ei ole sun luona?
No aikuiset lapset asuneet jo vuosia omillaan, mies on usein illat ja viikonloput töissä, omat vanhempani ja sisarukseni myöskin ihan omillaan asuvat 😊 ap
Vierailija kirjoitti:
Provoksihan tämän tarkoitit, mutta huomattavasti vähemmän minulla on omaisuutta ja palkkatuloja, kuin yhdelläkään ystävällä. Myös terveyteni olen menettänyt. Mutta kun onni ja rauha ei ole tuollaisista asioista kiinni. Ap
Sama tilanne itselläni ja ei voi kuin päätä pyöritellä muiden kiireille. Käyn töissä virka-aikaan eikä ole lemmikkejä mutta muuten ihanan seesteistä ja rauhallista elämää
Ihmiset ihan itse täyttävät päivänsä turhilla kiireillä ja sitten tuskailevat niitä.
Usein ihminen kuvittelee että tuo on ainoa normaali. Täytyy sitä ja täytyy tätä. Monella pysäytys tulee sairauden muodossa. Vasta sitten herätään siihen jatkaako juoksua vai hidastaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoksihan tämän tarkoitit, mutta huomattavasti vähemmän minulla on omaisuutta ja palkkatuloja, kuin yhdelläkään ystävällä. Myös terveyteni olen menettänyt. Mutta kun onni ja rauha ei ole tuollaisista asioista kiinni. Ap
Teet etätyötä virka-aikaan, sulla on varaa taloon ja koiriin. Se on todellakin hyväosaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet etätyötä virka-aikaan, sulla on varaa taloon ja koiriin. Se on todellakin hyväosaisuutta.
No. Etätyö on yleistä, palkasta käteen jää vain vähän yli 2000. Taloni maksoi 12 000 euroa, tämä on hyvinkin vaatimaton ja syrjässä. Rotukoiria minulla ei ole, niiden hinnat on järkyttävät. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Etätyö on yleistä, palkasta käteen jää vain vähän yli 2000. Taloni maksoi 12 000 euroa, tämä on hyvinkin vaatimaton ja syrjässä. Rotukoiria minulla ei ole, niiden hinnat on järkyttävät. Ap
Eli olet hyväosainen, kun sulla on mahdollisuus elää sellaista elämää kuin haluat. Monella ei ole työpaikkaa, saati sellaista mitä pystyisi tekemään erämaassa. Koirien pitäminen on kallista vaikka niiden hankintahinta olisi alhainen. Ja jostainhan on saatava rahat taloonkin tai edes omarahoitusosuus lainaan. Ei sellaiseenkaan ole kaikilla mahdollisuutta.
Mä olen miettinyt keskittyykö tuo kiire ja pää kolmantena jalkana meneminen suuriin kaupunkeihin. Tekeekö ne asujansa sellaiseksi? Ystäväpariskunta muutti pk-seudulle ja ihmettelivät ihmisten kiirettä. Juostaan sinne tänne ja kalenterit on tupaten täynnä. Jotain vuoden asuttuaan huomasivat että ovat muuttuneet samanlaisiksi. Juoksevat bussiin vaikka seuraava tulee ihan pian. Muuttivat pois pk-seudulta ja ovat onnellisempia nyt. Tarttuuko kiire?
Vierailija kirjoitti:
Eli olet hyväosainen, kun sulla on mahdollisuus elää sellaista elämää kuin haluat. Monella ei ole työpaikkaa, saati sellaista mitä pystyisi tekemään erämaassa. Koirien pitäminen on kallista vaikka niiden hankintahinta olisi alhainen. Ja jostainhan on saatava rahat taloonkin tai edes omarahoitusosuus lainaan. Ei sellaiseenkaan ole kaikilla mahdollisuutta.
Siksipä en minäkään muuta asuntoa enää itselleni saisi, kun ei ole mitään omarahoitusosuutta. Aina sitä ei ole vaadittu. Työpaikka minulla on, mutta ei mitenkään varma. Olen eri mieltä myös koirien pitämisen kalleudesta, mutta saat toki pitää mielipiteesi. Erämaassa en sentään asu, siellä ei toimisi edes netti 😉 ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt keskittyykö tuo kiire ja pää kolmantena jalkana meneminen suuriin kaupunkeihin. Tekeekö ne asujansa sellaiseksi? Ystäväpariskunta muutti pk-seudulle ja ihmettelivät ihmisten kiirettä. Juostaan sinne tänne ja kalenterit on tupaten täynnä. Jotain vuoden asuttuaan huomasivat että ovat muuttuneet samanlaisiksi. Juoksevat bussiin vaikka seuraava tulee ihan pian. Muuttivat pois pk-seudulta ja ovat onnellisempia nyt. Tarttuuko kiire?
Olen kuullut aivan samaa. En tiedä, mutta itselleni tulee todella levoton olo kaupungissa, joten ehkä tosiaan tarttuu? Minulla se levottomuus tosin aiheuttaa sen, että pois pitää päästä. En voisi siellä asua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä en minäkään muuta asuntoa enää itselleni saisi, kun ei ole mitään omarahoitusosuutta. Aina sitä ei ole vaadittu. Työpaikka minulla on, mutta ei mitenkään varma. Olen eri mieltä myös koirien pitämisen kalleudesta, mutta saat toki pitää mielipiteesi. Erämaassa en sentään asu, siellä ei toimisi edes netti 😉 ap
Saat elää sellaista elämää kuin haluat etkä silti tajua omaa hyväosaisuuttasi. Mitä sun mielestä hyväosaisuus sitten on ellei tuota?
Vierailija kirjoitti:
Usein ihminen kuvittelee että tuo on ainoa normaali. Täytyy sitä ja täytyy tätä. Monella pysäytys tulee sairauden muodossa. Vasta sitten herätään siihen jatkaako juoksua vai hidastaako.
Tietysti ihmisillä on myös ihan aikuisten oikeasti erilaisia vastuita ja velvoitteita, joita ei pääse karkuun, eikä voi niiden vuoksi vain ottaa rauhallisesti.
Entistä useammin työssäkäyvät ihmiset hoitavat ensin lapsensa, sitten omat vanhempansa, ehkä lopuksi oman puolisonsa. Esimerkiksi.
Enemmän itseäni ihmetyttää miten vauvapalstalaiset löytävät aina ystäviä ja puolisoita, jotka elävät täysin erilaista elämää ja sitten heistä tehdään tänne hieman ylemmyydentuntoisia aloituksia ja pyöritellään yhdessä samanmoisten kanssa heille silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän itseäni ihmetyttää miten vauvapalstalaiset löytävät aina ystäviä ja puolisoita, jotka elävät täysin erilaista elämää ja sitten heistä tehdään tänne hieman ylemmyydentuntoisia aloituksia ja pyöritellään yhdessä samanmoisten kanssa heille silmiä.
Kuten sinäkin just teit 😂
Se kun se KIIRE kun on kaikilla. Hautaan kuten sanotaan laulussa.