Minkä ikäisenä lapsen voi päästää laskettelurinteeseen itsekseen?
Kysymys otsikossa.
Aina ei jaksaisi olla itse mukana, murtsikka kiinnostaa itseä enemmän. Lasten iät 8 ja 11... Joko tuota pikkuhiljaa kehtaisi noiden antaa siellä itsekseen laskea, ja itse voisi mennä hiihtämään...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin yksin rinteessä vuotta nuoremman serkkuni kanssa 11-vuotiaana. Kaaduin ja mursin polveni. Oli tuskaista odottaa yksin rinteessä kun serkkuni lähti hakemaan apua alhaalta. Vanhempia ei mailla halmeilla.Ap, ehdit hiihtää itseksesi vielä maailman tappiin.
Miten asia olisi ollut eri jos olisit ollut isäsi kanssa rinteessä? Hänenkin olisi pitänyt lähteä alas hakemaan apua ja olisit yksin odottanut.
Pointti mielestäni on juuri tuo, että onko se kaveri tarpeeksi vastuullinen että osaa toimia niin kuin tuo sinun selvästi vastuullinen kaverisi. Hienosti toimittu häneltä.
8v mielestäni ei ole tuohon vielä valmis, mutta normaali 10v jo ymmärtää sen verran että kaveri tarvii apua.
Aika harva 10-vuotias on aiemmin joutunut tuollaiseen tilanteeseen niin että osaisi ennakoida miten hän reagoi. Vaikka miten ymmärtäisi, niin siinä voi lapsi mennä paniikkiin eikä tiedä miten pitäisi toimia. Ei ole kummallekaan lapselle mitenkään miellyttävä tilanne eikä tuon ikäisiä pitäisi sille altistaa.
Aivan jokainen suomalainen normaalisti kehittynyt lapsi osaa apua hakea kaverilleen.
Kiitos vastauksista.
Kyllä minä varmaankin uskon että nämä keväällä voi jo rinteeseen keskenänsä laittaa, kunhan säännöistä sovitaan ja tiedämme mitä rinteitä laskevat. Sitä ennen on useampi päiväreissu tulossa taas, eli ei edes ole uudelleen opettelua.
Rukalle olemme menossa... Ei kovin iso paikka, ja näillä on aika hyvin monista rinteistä sieltä jo kokemusta.
Kiitoksia vielä vastaajille, Isi