Millä iskette naulan oveen että saisi pienen kranssin siihen?
Ja millainen sen naulan tulee olla? Iskettekö ihan vasaralla?
Kommentit (54)
Naulojen kiinnittämiseen vasara on kaikkein kätevin työkalu. Taitaa olla jopa siihen tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Löysään ovisllmää niin että narun saa siihen rakoon. Helppoa ja siistiä, ei mtään vauriota oveen.
Mie löysään pyllysilimää
Ihan vaan kevyellä styrox-vasaralla lyön naulan kantaan.
Itse napautin kevyesti vasaralla sellaisen mininaulan joka tarkoitettu kantamaan kevyttä taulua. Naulan pituus n.1,5cm ja paksuus jonkun millin. Sellaisessa pysynyt erilaiset ovikranssini jo monet joulunajat.
Ootpa tyhmä, ap. Kuvitteletko, että jälki on huomaamattomampi riippuen siitä, millä sen naulan oveen lyö????
Edellisen asukkaan laittamaan naulaan.
uusavuttomaksi heittäytyvät puupäät voisi käyttää tähän päätään...
Krapulakusta ruiskaus oveen, siihe ranssi kiinni. Pysyy.
Jäykistyneellä terskan päällä naputtelen viisituumaisen naulan kiinni oveen.
Talvikengällä. Näin saa talvikengän samalla nastoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysään ovisllmää niin että narun saa siihen rakoon. Helppoa ja siistiä, ei mtään vauriota oveen.
Mie löysään pyllysilimää
Pertti-setä tykkää!
Nykyään myydään koukkuja jotka vahvoja tarralla ja myöhemmin ne saa irrotettua ohjeen tekniikalla.
Peukalolla olen painanut. Mutta pitää olla tosi varovainen ettei paina niin lujaa että se menee koko ovesta läpi.
Jos on puuovi ja hieman väljä ylhäältä (tiivisteellä toki tiivistetty), niin lyö sinne ovielevyn päälle (vaakapintaan siis) pienen naulan niin, että jää vähän koholle ja sen ympärille sitten kiertää vahvaa lankaa (tai lyö sen naulan listaan purkaantumattoman naulan läpi)
Tämä toimii vain, jos oven yläosassa ei ole huullosta.
Vierailija kirjoitti:
Ostat kauppareisulla marketista sellaisen tarralla liimattavan koukun, kestää jopa kilojen kuorman. Ja mikä parasta, sen voi irrottaa joulun jälkeen, eikä ei jää jälkeä.
Kaikkea ne nykyään tekeekin.
Jep, mulla on ollut tuollainen kirkas tarramuovikoukku ulko-oven lasissa jo 4-5 vuotta ja hyvin pysyy kranssit, painavammatkin. Siihen oveen nauloja tarvi paukuttaa.
Läpipultti ja mutteri sisäpuolelle.
Vähintään 10mm pultti.
Meidän talossa oli valmiina, jokaisessa huoneiston ovessa pieni naula.