Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.*.*.* - ELOISAT VIIKONLOPPUNA - *.*.*.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi on ihan onnensa kukkuloilla ku pönöttää tossa istumassa :) Kellahtaa välillä makuulle ja taas nousee istumaan! Ja kikottaa niin että nököt loistaa. Täytyy tuon olla tosi kivaa tuon asioiden oppimisen..

Papunan pesueelle paranemissäteitä ~~~~ Teille kanssa saisi riittää nuo sairastelut vähäksi aikaa.

Ainii - meillekin tuli yksi hääkutsu.. Arvatkaahan, siskot, mille päivälle.. Onneksi on isännälle osastoa " kumminkaima" niin ei ollut vaikea valinta :)

tarakkapyöräilystäkipiänänallu :)

Vierailija
42/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut ovat näemmä sekoittaneet Pumpulin ja Peevelin ihan totaalisesti!:) Täytyy myöntää, että itse en ole tainnut viisuja katsoa kuin yhden ainoan kerran ja sekin viime vuoden Lordi-huumassa. Silloin oli varmaa, että Suomi joko voittaa koko touhun 6-0 tai kärsii rökäletappion. Ja hyvinhän siinä sitten kävi, jee jee!

Voi että tuota meidän esikoista, taustalla tapahtuu... Mies lupasi antaa neidille sormivärit, mutta eihän tuo omatoimisena ja kärsimättömänä jaksa odottaa sekuntiakaan vaan meni itse vetämään värit esille. Tietäähän sen miten siinä sitten kävi, sormivärit ovat pitkin keittiön lattiaa. Onneksi olen täällä evakossa enkä keittiössä luuttumassa:)

Pikku-ukolle on iskenyt räkätauti. Koko päivän on ollut kiukkuinen kuin ampiainen eikä missään muualla ole ollut hyvä kuin sylissä tai liinassa. Uni on maistunut koko päivän eikä pikkuinen ole jaksanut olla kerrallaan hereillä paria tuntia kauempaa. Nytkin vetelee jo kolmansia pitkiä päikkäreitään. Kunhan nyt antaisi tauti periksi eikä iskisi koko perheeseen.

Silmiä painaa taas hulluna, vaikka mies antoi mun nukkua aamulla kymmeneen saakka. Innostuttiin illalla avaamaan viinipullo, kuuntelemaan vanhoja meille tärkeitä biisejä ja puhumaan henkeviä. Maailma tuli parannettua ja muutamat itkutkin piti vääntää, mutta nyt taas on vähän enemmän sellainen fiilis että tässä ollaan myös parisuhteessa eikä vain lasten vanhempia. Rankkaa, mutta suosittelen:)

Töihin menosta vielä sen verran, että olen odotellut jo 1,5 kk viestiä siitä onnistuuko lyhennetyn työviikon tekeminen minun paikallani, mutta en vieläkään ole kuullut esimiehestäni mitään. Tässä odotellessa olen edelleen kypsytellyt asioita mielessäni ja olen nyt vihdoin ja viimein tullut PÄÄTÖKSEEN: aion jäädä lasten kanssa kotiin vuoden loppuun saakka.

Olen kaikessa hiljaisuudessa järjestellyt asiat sitä mukaa, hakenut tuet ja hoitanut hoitopaikka-asiat ja nyt pitäisi vain soittaa pomolle ja ilmoittaa mitä olen päättänyt. Saavat hekin sitten lakata miettimästä miten hoitaa tuon lyhyemmän työviikon tekemisen. Mulle kaikkien päätösten tekeminen on aina ollut hankalaa, mutta tämä työasia on kyllä ollut kaiken huippu kun sydän sanoo yhtä ja järki toista. Mutta nyt päätös on siis tehty ja enää ilmoitusta vaille. Huoh...

Ompulle suuri osanotto!

Hanneli koitta kans selvitä multipersoonansa kanssa ja päästä takaisin normitilaan!:)

Ja nyt tuli tyttö päälleen jostain, on mentävä...

Pantoufle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tännekkin ton viestin minkä laitoin tonne taapero puolelle, josko joku meijän viisaista ja kokeneemmista eloisista osaisi auttaa..:

" Miten vierottaa 2v. pullosta???

Meillä on nyt mennyt tuon maaliskuussa 2v. täyttäneen poitsun kanssa ihan överiksi yöt. Saa viedä pahimmillaan 4-5 pulloo velliä ennen kun nukahtaa, ja yöllä samoin... Menee hermot... Ja sisko 8kk nukkui samassa huoneessa jo jonkun aikaa, nyt oli pakko siirtää takas meidän huoneeseen kun heräili pojan huuteluihin.

On tietty ihan meidän omaa syytä kun ollaan opetettu tuohon pulloon nukahtamiseen, nyt sit pitäis päästä siitä eroon, mutta miten???

Aluksi kun poika oli sen reilusti alle vuoden, oli helppo kun illalla laitoin pullon valmiiksi sänkyyn, poika heräsi yöllä ja otti itse pullon ja nukahti siihen. Nyt on homma pahasti karannu käsistä ja me juostaan vähä väliä pulloa kiikuttamassa.. On siis muodostunut tosi pahaksi ongelmaksi koko perheelle. "

Calathea

Vierailija
44/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vierotettiin 2v esikoinen tutista - vaikeaahan saavutetusta edusta on luopua;) Toisaalta ne on monesti ne vanhemmat jotka ei " uskalla" luopua jostain kun ajattelee että tulee horroröitä. No sillon mä vaan päätin kun oli 2v1kk että nyt saa loppua. Eli kerrasta poikki menetelmä. Olin valmistautunut koviin huutoihin yms. mutta yllättävän hyvin meni. Yöllä heräsi kerran huutelemaan tuttia ja sitten vaan silitin ja selitin että tutit on menneet varastoon kun olet jo niin iso tyttö ettet tarvitse tuttia.

Se " isoon tyttöön" vetoaminen toimi meillä, kertoi sitten kaikille että mä olen jo niin iso tyttö etten tartte tuttia. Ja sen sileän tien se meni. Mä panisin siis sille kertaheitolla stopin ja valmistautuisin pariin levottomaan yöhön - ota vaikka teidän väliin ja laita vauva toiseen huoneeseen nukkumaan. Kyllä tuo ikäinen jo ymmärtää kun selittää mistä on kyse. Ja kun on tarpeeksi väsy niin nukahtaa.

Niin ja me vierotettiin yösyötöstä samainen tyttö 10kk iässä sillä menetelmällä, että tarjottiin vettä maidon sijasta ja se homma unohtui kahdessa yössä. Eli tarjoaa sitten vettä ensin ja kun tajuaa ettei saakaan enää velliä niin ei viiti herätä. Tai sitte kerrasta poikki, kumpi paremmalta tuntuu. Pientä unikoulua siis! Tsempit;)

Vierailija
45/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä komppaan tässä asiassa Papunaa. Meillä myös esikoinen joi vielä yli kaksivuotiaana maitoa ja heräsi öisinkin aina huutamaan " Äiti, maitoa!" Päätimme miehen kanssa, että nyt maidonkiikutukseen saa tulla stoppi ja aloitimme tytölle unikoulun. Ensimmäisenä yönä tyttö itki maitopulloa 1,5 tuntia ennen kuin suostui nukahtamaan. Kävimme muutaman minuutin välein silittelemässä ja rauhoittelemassa tyttöä ja poistuimme sitten paikalta, joten mitään hullua huudatusta se ei tosiaankaan ollut. Toisena yönä sama homma jatkui, mutta silloin tyttö nukahti jo 40 minuutin jälkeen. Kolmantena yönä ei itketty enää lainkaan ja yöt rauhoittuivat aivan täysin.

Tuttipullot otettiin meillä samalla käytöstä ihan kokonaan. Tytölle kerroimme, että hiiriäiti oli käynyt hakemassa pullot omille pienille poikasilleen, koska " sinä olet jo niin iso tyttö että pärjäät ilman tuttipulloa" . Kun tuttipulloja ei enää ollut niin niiden perään ei kauaa kyselty ja silloin kun kyseltiin, muistutimme hiiriäidistä ja sen pienistä poikasista.

Tsemppiä vieroitukseen! Muutama yö voi olla raskasta, mutta sitten se on ohi ja saatte lopettaa maitopullon kanniskelun!! Uskaltakaa vain aloittaa!

Pantoufle