Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.*.*.* - ELOISAT VIIKONLOPPUNA - *.*.*.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiiitkästä aikaa tulin kattoo et mitä niille mammoille kuuluu.. kiitos kiitos, tänne oikein hyvää, kaikki menee oikein hienosti, ei mitään urputtamista kun ei enää niin tuota posliiniakaan tarvitse halitulijallaa.

vesinokkaeläin väpäskä ja tuhnuttavat riiviöt ja yksi täysin tuntematon mötkäle...

Vierailija
22/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan tuota ihmettelin että minne se mamma on kadonnut, jonnekin australian joenpoukamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei, täällä sitä pitää kylmässä keväässä hautoa munaansa..

Vierailija
24/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(näkee unta siiteristä)

Vierailija
25/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(näkee unta kossu batterysta alias virtasesta)

Vierailija
26/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa vielä vilkaisemaan mutta olisi ehkä pitänyt jättää väliin.....Nyt meni nuo ylläolevat kyllä pahasti yli hilseen??? Ehkäpä syytä mennä nukkumaan kanssa, vaikka eipä taideta paljon tänä yönä nukkua kun typy siellä jo pari kertaa itkeskellyt. Mahtaneeko ylähampaat tehdä tulojaan....

oinasmamma *ihan pihalla* :0/

Vierailija
27/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi DiggiluuDiggileiAllatittapomei, on mun ihan ekoja euroviisumuistoja. Sitä laulettiin vuonna kiven päällä ¿mikkiin¿ ja harmiteltiin, ettei svengaavasta kappaleesta saatu sen enempää irti.

Muistan lyöneeni vetoa 8-vuotiaan varmuudella Sonja Lumpeen ihkun biisin sijoittumisesta kymmenen joukkoon vuonna 1985, vaikken ollut tietoinen osallistujalaulujen määrästä saati Suomen historiasta kärkiviisikossa peräpäästä lukien.

http://www.youtube.com/watch?v=uoEtAaNMxrE&mode=related&search=

Vuonna 1986 Sandra Kim lauloi niin ihanan raikkaasti ja sujuvasti jotain kaunista kieltä, josta ei kyllä saanut sen vertaa tolkkua, että oli voinut edes sen yhden lauseen verran laulaa sitä sillä samaisella kivellä. Paljon helpompi oli vetäistä ¿Aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon¿, jolla Suomi olis varmaan viisut voittanutkin, jos laulu olisi sinne päätynyt eikä mainokseen. Harmi kun viisut tuli aina niin myöhään, että uni tuli väkisinkin siinä vaiheessa, kun juontajat toivottivat kaikki tervetulleeksi viisuja katselemaan.

Kun sitten vuonna 1987 Sata Salamaa iski tulta suoraan tajuntaani ja koulukaverini isä oli viisut radiosta C-kasetille äänittänyt, niitä kuunneltiin eestaas moneen kertaan ja laulettiin, sisätiloissa. Kymmenvuotiaana ei enää sopinut mennä kivelle esiintymään äidin vanhaan dödöpulloon laulaen, kun Tenavatähdetkin saivat Seppo Hovin seurassa laulaa ihan oikeaan mikkiin. Ihan varmana, siis ihan taatusti seuraavana keväänä aion katsella viisut alusta loppuun ja laittaa ne omalle kasetille.

Vuonna 1988 euroviisuiltana oli juhlan tuntua, vihdoin euroviisut! Video oli ollut monta päivää valmiina tallentamaan kaikki ne ihanat laulut. Parinkymmenen kipaleen joukossa oli vain muutama sellainen, jonka kelasin ohi videota tuijottaessani. Laulaa hoilotin viikkotolkulla, myös ulkona, koska parissa viikossa olin oppinut sujuvasti kaikki eurooppalaiset kielet turkista ranskaan. Celine Dion lauloi jo 20 vuotta nykyistä huomattavasti vaatimattomammin stailattuna polvimittaisessa tyllihameessaan ja valkoisessa jakussaan niin upeasti, että voitto tuli, tosin se ratkesi vasta viimeisessä äänestyksessä.

Samoissa viisuissa lauloi myös Lara Fabian, joka muutama vuosi sitten soi meilläkin radioissa tiheään (I will love again ja coverina se Blackin vanha hitti Wonderful life).

http://www.youtube.com/watch?v=2YAU-utnOvg

Voi mä voisin jatkaa näitä muisteloja vaikka kuinka. Kaikkien aikojen viisua en osaa nimetä, mutta monesti ranskankieliset ja nuo Ruotsin viisut ovat aika takuukamaa. Joka vuosi on joitakin yllättäjiä ja joitakin aivan kammoksuttavia tapauksia. Vuosi 2000 oli muuten yks parhaista vuosikerroista, paljon hyviä kappaleita. Suomen parhaat kautta aikojen on mun mielestä nuo Sata Salamaa ja Eläköön elämä, myös Laura oli hyvä. Maanhäpeää koin, kun Jasmin lauloi pil*unkarvapermanentissaan ja mokasi vielä pahasti, huusi vaan perään että jeee, sillähän se kuittaantui.

Euroviisut on varma kevään merkki, kohta ne on ovella.

Pumpuli, euroviisu-elli

Vierailija
28/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se piti olla tää

Vierailija
29/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin totaalisen tylsä kappale silloin! Joku käkkäräpäinen nainen se oli joka lauloi. Nightwish oli silloin katsojien suosikki euroviisuedustajaksi ja olis varmasti ollu tunnelma ja sijoitus Globenissakin vähän toinen jos " asiantuntija" -raatikin olis kotosuomessa ollu samaa mieltä.

Vierailija
30/45 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se Jasmin on

Nii juu, ei toi vuoden 2000 edustaja ollut sekään kovin edustava, mutta osasi kyllä laulaa eli joku edellytys kisaamiseen sentää löytyi. Pliisu laulu, mutta ei sentään tarvinnut punastella telkkarin edessä.

Snif, vika Frasier tuli, mitähän jatkossa lauantaisin tulee?

Vierailija
31/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jessus mikä yö!!! iida itki 24.00--> tasasin väliajoin,tuttikin oli suussa :O ,moon ihan pihalla...?! kuten oinasmamma tossa totesi että taitaa ne yläetuhampulit tehä tuloaan.

väpällä ja hannelilla oli keskustelu illalla :D hihi..

no jooh..eikait sen kummempaa,lähen aukoo pussisilmiä kahvikupin ääreen..jos ne aukee ees ;D

halitsuunit kaikille väskyille ja kipeille ja muillekkin..

Vierailija
32/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan k.h.p:tä... karsee yö täälläkin. Likka heräili vähän väliä ja paukutteli. Annoin eilen kahvipöydässä maistaa patonkia ihan pikkumuruja kyllä, mutta ei kai se nyt noin voi vaikuttaa?! Tai mistäpä noista pienten elimistöistä tietää... Mitään muuta uutta ei nyt kyllä olla maisteltu. Ikenetkin kyllä pullottaa ylhäällä aikas lahjakkaasti...

Joo, mielenkiintoisia sivupersoonakeskusteluja täällä on käyty ja euroviisudiggaritkin vauhdissa... Hmmmm?? Kevättä rinnoissa ehkäpä....? Eikä millään pahalla tuota euroviisudiggailua, ei vaan täällä uppoa kuin juuri se looordi viime vuonna, muuten on kyllä mun mielest aika pelleviisut... ;) Elkäähän suuttuko, vain minun mielipide tämä näin. Ja kuitenkin meinaan katella ja hannaa diggailla tänä vuonna (ja muille naureskella, huumorin kannalta, on siellä välillä niin hupaisia esityksiä ollut...)

Jep. Hakemaan toista kuppia kahvia, jos sais nää öögönit aukikin.

oinasmamma

Vierailija
33/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hah... samas jengis oinasmamman ja k.h.p:n kanssa.. ekaks huuti tuo hilpukka ku hinaaja, en tiedä mitä. Sitten konahti esikko. Meikä sit nukku lattialla ohuen ohuella patjalla ja muhkumöhkyrä tyynyllä. Ny on semmonen hedari että hoh hoi...

Jenssin ellillä joo pasmat sekasi... ei voe mittää... nupissa vääntää ja kääntää, ehkä miusta vielä viisudiggarikin tulee näissä höyryissä :P.

Menee ettii taas jotain syömistä...

hanneli ja könkkärönkkä

Vierailija
34/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olis varmaan pitänny, mutta kun eilen siinä silmät ristissä koneella tulin kääntymään aattelin että joskos vaan kuvittelin koko jutun?! Varsinkin kun tänä aamuna en sitten aluksi koko keskustelua edes löytänyt niin olin jo ihan varma, että jaha! Ny se tämä(kin) lyyli sekosi! ;)

Ennivei, koitahan hanneli/väpä vähän lepäillä, josko se siitä taas lähtis.... Samoin kofeiinia vereen muille valvotetuille!

toivoo,

oinas, joka suuntaa tuonne harvinaiseksi käyneeseen auringonpaisteeseen hetikohtajustiinsa

Vierailija
35/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin meinaan tosi levoton yö takana... Alkoi ekat kitinät jo tossa klo 22 jälkeen kun unille käytiin 20 pintaan. Ja pitkin yötä kitistiin, ei edes tutti auttanu vaan viereen piti ottaa. siinäkin hyöri ja pyöri kun mikäkin tuulimylly :O. Oiskohan toi liikkeellelähtö tehny tepposiaan? Näin muuten ite viime yönä sellaista unta et Toivo nousi seisomaan.

Peeveli ja Toivo tutkimusmatkalainen

Vierailija
36/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oinasmammaa peesaan euroviisujutuissa, eli ei niin kovin kiinnosta. Paras (Suomen) kappale ikinä oli Ami Aspelundin Fantasiaa vuodelta 1983 (eikös se niin ollut?). Niin ja sitten tästä Jasminista (1996), oltiin sen kanssa vanhoja työkavereita :) Se on aika erikoinen tyyppi ja elämän lähtökohdat oli aika kurjat. Mutta aika karmiva esityshän se oli.

Meilläkin itkettiin viime yönä. Oikein pitkään ja hartaasti. Mikä lie vaivannut. Parin tunnin yöunien jälkeen olo on kuin krapulaisella. Että ensin on vedetty baarissa bisseä pilkkuun asti ja sitten syöty jotain äklöä grilliruokaa ja sitten tultu kotiin nukkumaan ja eikun ylös kuudelta. No tää on hyvää harjoitusta siihen ensi viikon vilja-altistukseen, pitää ottaa huumorin kannalta vaan.

Missä on PEPPER? Olenko ihan hukassa kun en ole huomannut häntä? Vai oliko heillä joku matka?

Hanneli onkin taas ollut vauhdissa, hurjastellut kerrassaan :D

PUPPE (jos olet kuulolla): mun piti kysyä sulta, että miten olette päättäneet sen maidon antamisen kanssa? Munkin pitäisi nimittäin mennä töihin kesäkuussa ja tyttö ei ole koskaan saanut pullosta mitään eikä myöskään mitään korvikkeita. Meinasin, että hän pärjäisi kuitenkin ilman lisämaitoja, että imettäisin illalla useammin ja aamulla tietty ennen töihin lähtöä. Niin että sitä vaan mietin, että miksi lääkärin mielestä pitäisi antaa korviketta ja missä se ikäraja menee?

Jamssa + tytsy 8kk

Vierailija
37/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluksi tulleet kaikki täälä?

hanneli oli sekasi ainakii ja sitte tuo bomulli ja peeveli on nuista viisuistansa ihan pähkinöissään, hoohhoijaa =D Sori, eukot, minä en noista viisuista perusta kyllä... sanonko minkä vertaa..

Pumpulin pökälejutut oli :p

Ompulle osanotot mummosta. Oma mamma pisti lusikan nurkkaan jo yli 10 vuotta sitten, mutta vieläkin muistan, miten koville otti. Mamma kun oli mulle tosi läheinen ja hoiti meikäläistä aina sillon kun äiti ei voinut. Asuttiin samassa huushollissa melkein mamman poismenoon saakka.. Ikävä on vieläkin, vaikka kuinka myös meillä itse jo toivoi saavansa sen lopullisen levon. Jaksuja hautajaisiin.

k.h.p:n tytsylle kanssa oikein paljon onnea tuosta koulujutusta - onhan se aina miljoona kertaa mukavampaa semmoiseen mieluisampaan kouluun mennä :) Piti jo aikasemmin, mutta ku tämä muisti...

Katita: jopa on sulla siellä mötkäle *nostaa hattua täällä* Taitaa open kuutinketale jäädä hopealle ;) Meillä on torstaina tuo neuvola,saa nähdä mitä saavat vaakaan lukemaksi.. meneeköhän kymppi rikki.. Eikö aika monella muullakin ole ens vkolla 8kk-neuvola??

Calathealle toivon piiiiitkää jaksoa ilman mitään sairauksia ja kremppoja- on kyllä teidän huusholli semmoisen ansainnut!

Jaaha - eilen osti ukko mulle pyöräilykengät että pääsen tuolla sen " vanhalla" maasturilla ajamaan.. Pitää mennä tuonne pihamaalle niitä klosseja säätämään sitte.. ihan kohtuukeli on tuolla =)

Erialle piti vielä jaksamisia tuon rempan kanssa - hyvin suunniteltu on kuulema jo puoliksi tehty... *hih*

tänään olonsa reippaaksi tunteva nallu ja nukkuva aleksi 2508

Vierailija
38/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se Eria jonnekin tapettirullan sisälle jäänyt jumiin kun ei ole mitään vähään aikaan näppässyt? Taikka sitten se on liimannut sormensa nippuun sillä liisterillä. Taikka siten se vieläkin tuijottaa tyhjää näyttöä sen seeveen toivossa ja odottaa ensimmäistä ajatusta tulevaksi =) HUHUU, sua kaivataan!

Kuules Nallu, en kyllä yhtään ihmettele, ettet viisujen päälle mitää ymmärrä, kun ne Matti ja Teppo on sun musiikkmaun täysin turmellu. Juu täällä palstalla Eläkeläisillä retostelee, mutta sillon kerran minä kuulin kun auton oven avasit, että siellä autossa raikas Kissankultaa, volyymit kaakossa =)

No ei vaan, eipä noissa viisuissa olekaan kyse korkeamman luokan musiikista vaan hauskasta ja pitkät perinteet omaavasta tapahtumasta, johon liittyy tiettyjä kliseitä, onnistumisia ja epäonnistumisia joka vuosi. Noi Peevelin ja mun näytteet osoittikin, että friikkiys periytyy jostain lapsuusvuosilta, viisut vaan kuuluu yhteen viikonloppuun vuodessa.

Jos muuten haluatte nähdä näytteen suomalaisen miehen tanssitaidosta niin katsokaahan ton Jasminen esityksen taustalaulajaa, joka hikihelmet otsalla joraa Hanna-Riikka Siitosen ja Riikka Väyrysen välissä ihan omaa koreografiaansa.

Voimia kaikille valvoneille! Meillä ei kyllä valvottu, mutta turhaa yökiekumista on kyllä ollut, juuri sellaisia uniin tms. liittyvää, joihin on parempi olla reagoimatta. Ens viikonloppuna Eeli menee ekaa kertaa yöhoitoon ja kyllä taas jännittää...Mutta hyvää harjoitusta sitten sitä viisuyötäkin varten. Sillon voi olla, että tämä nainen laulaa aamuun asti diggiloota jossain päin keskustaa omaa dödöpulloon.

JAMSSA: Kävin siellä sivuilla mutta en löytänyt kuin muutaman vaihtoehdon ja nekään ei mulle sovellu =( Laitan sulle meiliä paremmalla ajalla.

Jotain muutakin piti..öööö......niin olenkohan vielä onnitellut Puuhiksen ja khp:n lapsosia, Onnea koulutielle!

Open ihanat nappisilmät ja mister Reisi, en yhtään ihmettele sun jatkuvaa vauvakuumetta, kun tollasia pakkauksia saat! Peetele =)

Kohta lähdetään kyläilemään Porvooseen, aurinko paistaa jeejee!

**Bommulli (taikka muuli vaan ) sekä pinkkiharjainen leijona, joka on eksynyt väärään kotiin

Vierailija
39/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa, ihanaa.

Vauvauinnit uitu ja päikkärit otettu. Olo siis mainio.

Jamssa: Maitoasiasta. Me sitten uskottiin lääkäria ja aloin antamaan tuttelia puurossa sekä jogurttia, että saisi sitä kalsiumia riittävästi. (juomaan en aikonutkaan opettaa, kun niin pian kuitenkin pääsee antamaan oikeaa maitoa niin ei viitsisi makuja sekoittaa...) No kokeilu meni vissiin penkin alle, sillä ke iltana annoin ekan maitopuuron ja heti meni seuraava aamuyö ketuis. En silloin hoksannut, että mistä johtuisi. Mutta kun sitten to ja pe annoin kolme kertaa päivässä, niin kaksi seuraavaa yötä olivat ihan fiaskoja. Veera nukkui noin 20minsan pätkissä ja paukutteli tosi paljon. Mä olin ihan poikki eilen...Eilen en antanut maitoa ja yö oli hyvä! Siis voiko noin pienellä olla laktoosi-intoleranssi? (Itselläni on tosi paha. Maitoallergiaa en usko olevan, sillä kait hän olisi reagoinut minun juomaan maitooni tissimaidon kautta, vai?)

Pumpuli: Töihin menosta kesken lukaukauden. Reksi suhtautuu hyvin, sillä minulla on vakivirka. Minä olin ensiksi hieman mietteissäni, että voinko nyt noin tehdä. Olen liiankin tunnollinen työntekijä ja ajattelen aina enemmän muita kuin itseäni, mutta sitten viisastuin ja mietin, että eipä se kaupunki työnantajanakaan minua juuri ajattele. Ja on laitettava oma perhe etusijalle tällaisissa asioissa. Vanhemmat eivät varmasti tykkää, sillä eihän opettajilla saisi olla omaa elämää...Mutta ei voi mitään. Palaan omaan vanhaan luokkaani ja ainakin lapset odottavat minua, se on pääasia.

Nyt tulee ihan sekavaa tekstiä, kun kirjoittelen Veera sylissä ja ajatukset pomppivat. eli lisää paremmalla aikaa.

Puppe ja Veera

Vierailija
40/45 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan, olen kyllä käynyt välillä lukemassa juttuja mutta pidin muutoin vähän taukoa. Kiitos Pumpuli huhuiluista, mukavaa että joku muistaa;)

Meillä on yhtä sairastelua kanssa ollut, noron jälkeen tuli se hirmuflunssa meidän lapsille ja sitten ehditiinkö nyt viikko olla terveenä kun iski taas uus nuhakuume meidän lapsille täksi viikonlopuksi joten jouduttiin perumaan kaverien vierailut tältä päivältä. Onneks kuitenkin viime viikon aikana ehdittiin tekemään kaikkea kivaakin. Tämä tauti ei vaikuta kovin vakavalta, toivottavasti menis nyt vaan pian ohi! Ei jaksa enää yhtään tautia! Toivottavasti vapuksi selvittäisiin näistä.

Viime yö oli pitkästä aikaa tosi hyvä, sairastelut on laittaneet lapset heräämään seiskan jälkeenkin jo ja useita kertoja yössä olen juossut vuoroon toisen ja vuoroon toisen huoneessa. Nyt molemmat lapset nukku 10-11h ilman herätystä. Oli vielä miehen vuoro herätä aamulla joten johan tuli unta palloon!

Meidän pikkujätti painoi viime viikolla neuvolassa 10.1kg ja reilut 74cm. On siinä äijät mitat;) Ryömii kovasti ees taas ja Calatheako se tais kirjottaa että vauva " menee" huoneesta toiseen niin samaa täälläkin. Hetkeks kun päänsä kääntää niin on ehtiny jo ties minne. Me saatiin takas lainasta meidän " rullaviuhutuoli" eli semmonen missä lapsi on semmosessa seisoma/istuma-asennossa ja voi lykkiä itteään eteenpäin lattialla. Se on tosi hauska värkki, vaihteeksi voi hetken siinäkin olla kun kaipaa niin kovasti actionia.

EUROVIISUJA on kyllä mukava kattoo, mutta yleensä viimeaikoina on hävettäny Suomen puolesta. Sillon kun ite oli pieni niin Suomen viisut oli tosi hyviä minusta - no kai se aika kultaa muistot. Musta se Hannan biisi on ihan hyvä, mutten kyllä suurmenestystä odota sillä. Eniten mua jännittää se viisushow, kun eivät vaan mokaisi koko juttua ylellä. Olen kuullu muutamalta tyypiltä, että on aikamoinen fiasko ilmeisesti tulossa, pelkkää saunaa ja joulupukkia ängetty viiteen minuuttiin. No, ehtivät ne vielä sitä hioa;) Jänskää on tulossa joka tapauksessa!

RIISIKAKUISTA - en uskaltais antaa käteen, varsinkin kun just yhellä kaverilla oli tukehtumisvaaraepisodi, huh hirvee juttu. Mä annan korkeintaan maissinaksuja jotka sulaa suuhun tai pihan minimuruja leipää. Oon kyllä ite meinannu tukehtuu pienenä joten siitä jääny varmaan kammo.

Ompulle osanotto;(

Tsempit myös muille sairastuville taasen, toivotaan että hellittää! Calathealle erityisesti paljon vitskuja ja terveyttä!

Niin ja jänskää iltaa tänään TANSSII TÄHTIEN KANSSA - mä olen Marikon kannalla kyllä!

Mulla oli joku kysymyskin mutta unohdin, no tulen takas jos muistan...

Papuna