Uusperheiden joulu
Miehen lapset ovat aikuisia jo, mutta minua stressaa.. Omat lapseni asuvat mieheni ja minun kanssa 24/7. Omat lapseni ovat yläkouluikäisiä.
Minun vastuulleni jää joulun laittaminen. Omat lapset eivät ole niin jouluruuan perään eli todennäköisesti laitan vain normaalia ruokaa sekä jotain jouluruokia joista itse pidän. Muutamat laatikot, ehkä kinkku. Mies osallistuu kinkun paistamiseen. Kuitenkin mies sekä hänen lapsensa jotenkin olettavat että tulee kutsu myös hänen lapsilleen syömään jouluruokaa. Luullaan, että täällä on kinkut, laatikot, rosollit ja kalat. Myös miehen ex on tökkimässä aiheeseen, että "kai te lapset pyydätte syömään".. Sanoin miehelle, että en ala keittiössä jouluani viettämään ja stressaamaan ja hänen aikuiset lapsensa sitten tulevat käsiä heilutellen valmiiseen pöytään. Juu ei. Puhettakaan ei ole siitä, että osallistuisivat esim. kysymällä mitä voisivat mukanaan tuoda. Vaikkei muuta olisikaan kuin kaupan valmislaatikko tms.. Lisäksi ottaa päähän että jos laitan sen ruuan ja he ovat luvanneet tulla syömään, niin paljastuukin sinä päivänä että "emmä jaksakkaa". Tai tulevat pari tuntia myöhemmin kuin piti ja mikrottavat ruokiaan. Ei, todella ärsyttävää! Näin kävi viimevuonna, toista kertaa en ala. Ilmoitin miehelle, että kahvit voin keittää. Ruokia en ala hössäämään. Vedin rajani ja kerroin miksi. Mies kommentoi, että tämä on ihan ok.
En edes tiedä minne miehen lapset ovat jouluna menossa. Ehkä äitinsä luo.
Mites muilla?
Kommentit (4)
Meille on tervetulleita omat ja miehen ex-liiton lapsi vaimoineen. Me ollaan oltu samaa perhettä ja jatkuu edelleen, vaikka lapsetkin ovat kaikki jo aikuisia. Mielelläni kokkailen ja meillä nyt kaikki kerääntyy saman pöydän ääreen. Näistä ssioista varmaan kannattais jutella miehen ja lasten kanssa?
Älä ap laita vahingossakaan ruokaa myöskään miehellesi, eihän hän ole myöskään sinun lapsesi.
Onnea valitsemallesi tielle, te tulette varmasti elämään onnellisina elämänne loppuun saakka!
Vierailija kirjoitti:
Älä ap laita vahingossakaan ruokaa myöskään miehellesi, eihän hän ole myöskään sinun lapsesi.
Onnea valitsemallesi tielle, te tulette varmasti elämään onnellisina elämänne loppuun saakka!
Mies osallistuu kinkun paistamiseen ja kaupassakäynteihin. Mies laittaa minulle joka aamu aamupalaa ja illalla myös. Eli teen kyllä miehelleni ruuan. Hänkin minusta "huolehtii".. mutta ärsyttää valmiit oletukset ja se, ettei aikuisten tarvitsisi mihinkään osallistua. Että olen itsestäänselvä työjuhta, joka vaan valmistaa kaikille kaiken automaattisesti. Sekään ei vielä ole se suurin ärsytys, vaan se, että JOS ne ruuat teen niin ne aikuiset lapset eivät sen vertaa asiaa arvosta, että oikeasti pitäisivät siitä aikatulusta edes kiinni! Eli jos ilmoitan, että jouluruoka tarjolla klo 16, niin ei ehkä tulla ollenkaan tai jos tullaan, niin 3 h jälkikäteen kun kaikki muut ovat jo syöneet ja mikrotellaan niitä ruokia sitten erikseen. Onpa ihana kiitos.
Tietenkään AP ei ole sun tehtävä alkaa tehdä ruokaa toisten ihmisten lapsille.