Millä te kuljetatte isot tavaratja huonekalut kotiin jos ei ole autoa?
Aina kun ostan jotain niin joudun maksamaan kotiinkuljetuksesta 50 euroa tai enemmän. Ostin sänkyn joten siitä tulee 50 euroa, ostin tv tason joten siitä tulee 50 euroa kotiinkuljetuksesta. Pesukoneestakin tulee lisää hintaa. Kalliiksi tulee kun on sinkku eikä ole omaisia tai kavereita jotka auttais.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Eipä noita henkilöautolla kuskata. Itse olen kuljetus liikkeessä töissä ja saan tarpeen tullen käyttää firman autoa
Ei ole vielä niin isoa huonekalua tai tavaraa tullut ostettua, ettei olisi, joko penkit paikallaan tai irroitettuna, sopinut henkilöautoon. Toki vaatii sitten henkilöautolta kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Yhden muuton tein talviaikaan lumikolalla ja pulkalla. Muuttomatka oli puolisen kilometriä ja tavaraa verrattain vähän vielä silloin.
Me muutettiin kerrostaloasunnosta toiseen. 72,5 neliöisestä 86 neliöiseen. Matkaa rapusta toiseen ehkä n, 75 metriä. Pulkka, lumikola ja ruista ranteessa apuna. Okei alaspäin käytettiin myös hissiä. Toisessa rapussa sitä ei ollut, joten kantaen ylös.
Minulla on auto, ja iso peräkärry, mutta kyllä mä silti olen ottanut jääkaappiin ym mitkä ei mahdu auton takakonttiin, kotiinkuljetuksen. Samoin otin muuten sohvaan, ruokapöytään ym.
Ei niitä useinkaan saa heti mukaan,vaan pitäisi noutaa varastolta. Mulle on mukavampaa ja helpompaa, kun ne tuodaan kotiin.
Mulla on ahdas käytävä asunnossa, joten esim.sohva on konstikas tuoda sisään. Jos mun teini-ikäiset pojat ei oo silloin kotona, tai epäilen, etteivät ole, ostan ihan sen sisäänkannonkin. Puljatkoon joku muu. Itse en pysty kipeiden käsien vuoksi nostamaan painavia, ja olen yh äiti, eli talon ainoat miehet on nuo teinipojat.
En oikein ymmärrä aloitusta. Elämä ei ole reilua. En minäkään ole isopalkkainen, päin vastoin. Jos itse ei pysty tekemään jotain, siitä on silloin maksettava toisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voit laittaa heippalapun ilmoitustaululle jossa kysyt jelppiä autolliselta naapurilta pientä korvausta vastaan. Itse ainakin lähtisin jeesaamaan vaikka kympillä.
Totuus: et lähtisi eikä lähtisi kukaan muukaan autollinen, jos ei ole tuttavasta kyse.
Jopa olette ankeata porukkaa ja lue se viimeinen lauseeni huolella, jos ei mene jakeluun.
Meillä on tilava farmari, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään ruveta raijaamaan pesukonetta itse. Johan siitä myynti-ilmoituksesta näkee sen painon, oliko 60-70kg. Eihän tuollaista nosta auton perään kirveelläkään, saati että olisi saanut sen nokkakärryillä ramppia pitkin kotiin. Kun otettiin kotiintoimitus asennuksella, niin sillä kuljetusfirman kaverilla oli sellaiset kärryt, jotka nousi moottorilla portaita pitkin ylös. Ja kun asennukseen tarvittiin jotain lisäosia, mitä ei toimitukseen kuulunut, niin nekin häneltä löytyi auton perästä ja homma tuli kerralla valmiiksi.
On me jotain tuotu autollakin, jotain pienempiä Ikea-ostoksia. Ja sohvaa varten vuokrattiin pakettiauto Ikeasta. Ei sekään ihan ilmaista ollut ja piti itse lastata ja kantaa.
Usein kun jotain hankkii, niin siihen kuljetukseen on mahdollista yhdistää myös vanhan kodinkoneen tai vaikka vanhan sängyn poisvienti. Jos siis tilaa itselleen vaikka uudet patjat, niin samaan syssyyn ottaa sen vanhojen patjojen poiskuljetuksen pienellä hinnalla. Se vanhojen kodinkoneiden ja huonekalujen kierrätys voi olla paljon hankalampi tai kalliimpi rasti kuin uusien kotiinkuljetus, joten kannattaa miettiä tarkkaan mitä ostaa. Mieluummin vähän kalliimpaa ja kestävämpää.
Kotiinkuljetuksellahan ne on kaikki sitten toimitettava, kun ei kerran kantaakaan jaksa, pyörän päälle ei sovi jne. - ja uskomatonta mutta totta - eräs huonekaluliike ei kerran suostunut antamaan kotiinkuljetusta, koska tavara oli heidän mielestään liian pieni sellaiseen. Maksaa kuulemma jo auton käynnistäminenkin sen verran, etteivät niin pientä suostu erikseen kotiinkuljetuksella tuomaan. Kotinkuljetusta piti siirtää eteenpäin niin, että he saivat muittenkin tavaroita siihen samaan autokyytiin. Eli kotiinkuljetusmaksun lisäksi jouduin myös odottamaan sitä, vaikka oli ihan tavallisesta pikkutavarasta kysymys.
Paskamaista se on kyllä tuttujakin aina vaivata tai taksi tilata sen takia, että saa tavarat kotiinsa. Eikä aina edes saa ketään. Ja joskus en saanut taksiakaan, koska kaikki olivat ajossa.
Ostin joskus uusia unityynyjä. Nekin piti siis kotiinkuljetuksella tilata sen takia, ettei ole omaa autoa.
Kannattaa kyllä hyvin suunnitella, mitä ostaa ja ostaa mahdollismman paljon yhdellä kerralla, että saa ne samalla kotiinkuljetuksella.
tässä oli kesän ajan facebookissa paikallisessa ryhmässä joidenkin kundien ilmoitus, että kuskaavat esim. huonekaluostot, tai käytöstä poistetut jätelaitokselle jne. pakettiautolla. Hintaa en tiedä, mutta jos olisko teidän suunnalla vastaavaa, ja onko se sitten yhtä kallis vai kalliimpi kuin joku myyjän kautta tuleva kotiinkuljetuspalvelu.
Kai noi myyjät käyttävät jotain Postin kuljetuspalveluita.
Näin se on nähtävä, että ei auta kuin se kotiinkuljetus ottaa... jos ei ole edes kavereita, jotka vois jeesata.
Potkurilla tai maitokärryillä on paha kuljetella kun kauppakin on jossain syrjäisellä kauppakeskuksessa korvessa, ei lähelläkään asunnon sijaintia.
Olen aina tilannut kodinkoneet kotiinkuljetuksena vaikka autokin on. Mulle on tärkeää, että se vanha kone viedään pois uuden tullessa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noita henkilöautolla kuskata. Itse olen kuljetus liikkeessä töissä ja saan tarpeen tullen käyttää firman autoa
Ei ole vielä niin isoa huonekalua tai tavaraa tullut ostettua, ettei olisi, joko penkit paikallaan tai irroitettuna, sopinut henkilöautoon. Toki vaatii sitten henkilöautolta kokoa.
Harvemman huonekalut, sängyt, sohvat, kirjahyllyt ym. mahtuu edes isompaan henkilöautoon. Jos jäykkä ja paksu runkopatja on 180 cm leveä, niin eipä taoda sopia. Eikä niitä ykisn kukaan saa sinne autoonkaan, vaikka sopisi, roudaamiseenkin tarvitaan yleensä vähintään toinen kantaja.
No auto on jostain hommattava. Ei niitä muuten saa.
Vierailija kirjoitti:
no mutta, tämmösen löysin!
(typerä nimi)
jos osaa, löytää lisää
Fiugea käyttää mm. Yliopiston apteekki. Kuljettajat eivät osaa suomea, välillä eivät edes englantia. Ei kyllä tarvitakaan, jos osaavat perille. Kuljetusta pystyy seuraamaan kännykän näytöllä. Näkee, että kuski on parin mutkan takana. Kuski soittaa, mutta emme ymmärrä toisiamme. Sitten kuuluu suomea puhuvan naisen ääni. Sanoo olevansa koiraa ulkoiluttamassa ja törmänneensä mieheen paketti kädessä. Katsoi paketista osoitteen ja opasti miehen ja paketin oikeaan paikkaan. Ilman tuota naista paketti ei olisi löytänyt perille. Onneksi sain kiitettyä häntä.
Muutaman kerran oon saanut kotiinkuljetuksen kaupan päälle kun oon sanonut tekeväni kaupat jos tinkaat x- summaan ja kotiinkuljetus kaupan päälle.
Siinä on sitten neuvoltu. Jossain Ikeassa vaikeempaa, mutta siellä usein muutenkin niin edullista, että huomioitu hinta prosessissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suöla on kyllä pieniä huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin kallista kuin auton omistaminen, joten 50 euroa kuljetuksesta pari kertaa vuodessa tulee ihan hiton paljon halvemmaksi kuin oma auto.
Satanen vuodessa.
Auto maksaa ainakin 700euroa kuukaudessa!
Sua on huijattu. Autosta pakolliset kulut, jos se on liikennekäytössä, ovat liikennevakuutus ja ajoneuvovero. Kaikki muu on vapaaehtoista. Toki katsastuskin on pakollinen, jos auto on tarpeeksi vanha. Vuodessakaan ei mene tuota 700€:a, jos vähän ajaa.
Mulla alkoi tulla kuluja huolloista. Tietyt osat kuitenkin pitää vaihtaa tietyn väliajoin ja tuli myös yllättäviä remontteja. Käytin autoa niin vähän enää, ettei ollut mitään järkeä pitää sitä enää.
Me ostettiin huutokaupasta kuolleen miehen vanha Corolla. Bensaa tankkasin ja öljyt vaihdoin kerran vuodessa. 4,5 vuotta tuo oli meillä, ei tarvinnut katsastukseen tehdä mitään, aina kerralla läpi. Ihan käsittämättömän toimintavarma auto. Saatiin siitä vielä sama, mitä itse maksettiin, kun myytiin puolitutulle Toyotamiehelle varaosiksi kolaroituun.
En mä tota piano olisi saanut yksin mihinkään siirrettyä, että ei olisi edes pakettiauto auttanut, eikä mulla ole kuin henkilöauto, että kyllä nämä siirrot on ihan yhtä lailla maksullisia palveluita kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemman huonekalut, sängyt, sohvat, kirjahyllyt ym. mahtuu edes isompaan henkilöautoon. Jos jäykkä ja paksu runkopatja on 180 cm leveä, niin eipä taoda sopia. Eikä niitä ykisn kukaan saa sinne autoonkaan, vaikka sopisi, roudaamiseenkin tarvitaan yleensä vähintään toinen kantaja.
Miks vtussa ostaa 180cm leveä patja. 2 90cm patjaa ja päälle 180cm leveä petauspatja, niin huomattavasti helpompi kuljettaa. Anna kun arvaan, oot nainen, jonka ei koskaan tarvitse itse miettiä, että miten asiat on helpompi tehdä.
Stadissa on "Paku kympillä" autonvuokrausta. Jos ap omistat ajokortin, kuljeta itse. Tulee paljon halvemmaksi kuin liikkeiden kotiinkuljetus. Puhumattakaan, että omistaisit oman henkilöauton, johon vielä joutuisit vuokraamaan peräkärryn kympillä.
Ostin läheiseltä kirpparilta pienen huonekalun, joka maksoi 70 euroa, ei ihan mahtunut omaan autoon, enkä sitä kantamalla jaksanut tuoda. Kuljetus 700 metrin matkalle maksoi 50 euroa, lisäksi kuljetusta piti odottaa muutama päivä, kunnes niillä on ajoa tänne suunnalle.
Bj:lla onnistuu pikkutavarat