Millä te kuljetatte isot tavaratja huonekalut kotiin jos ei ole autoa?
Aina kun ostan jotain niin joudun maksamaan kotiinkuljetuksesta 50 euroa tai enemmän. Ostin sänkyn joten siitä tulee 50 euroa, ostin tv tason joten siitä tulee 50 euroa kotiinkuljetuksesta. Pesukoneestakin tulee lisää hintaa. Kalliiksi tulee kun on sinkku eikä ole omaisia tai kavereita jotka auttais.
Kommentit (70)
59 lisää, että jos ostan vaikka pesukoneen niin otan siihen kotiinkuljetuksen ja asennuksen. Ei se auto kaikkeen auta. Mutta noita tulee aika harvoin.
Kotiinkuljetus ja poisvienti tai sit vuokraa pakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noita henkilöautolla kuskata. Itse olen kuljetus liikkeessä töissä ja saan tarpeen tullen käyttää firman autoa
Ei ole vielä niin isoa huonekalua tai tavaraa tullut ostettua, ettei olisi, joko penkit paikallaan tai irroitettuna, sopinut henkilöautoon. Toki vaatii sitten henkilöautolta kokoa.
Harvemman huonekalut, sängyt, sohvat, kirjahyllyt ym. mahtuu edes isompaan henkilöautoon. Jos jäykkä ja paksu runkopatja on 180 cm leveä, niin eipä taoda sopia. Eikä niitä ykisn kukaan saa sinne autoonkaan, vaikka sopisi, roudaamiseenkin tarvitaan yleensä vähintään toinen kantaja.
Meillä ei kapeaan rappukäytävään mahdu noin leveä sänky vaan piti ostaa kaksi 90 cm:n sänkyä ja siihen päälle paksu 180 cm:n patja. Aluksi tilasin 180 cm:n sängyn, mutta eihän se mahtunut sisälle. Onneksi kauppa ei ottanut mitään ylimääräisiä kuluja, kun kerroin ongelmasta ja sänky meni vaihtoon. En ajatellut ollenkaan ettei se sänky mahdu rappukäytävästä. Ikkunan kautta olisi tullut iso lisälasku nosturista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noita henkilöautolla kuskata. Itse olen kuljetus liikkeessä töissä ja saan tarpeen tullen käyttää firman autoa
Ei ole vielä niin isoa huonekalua tai tavaraa tullut ostettua, ettei olisi, joko penkit paikallaan tai irroitettuna, sopinut henkilöautoon. Toki vaatii sitten henkilöautolta kokoa.
Harvemman huonekalut, sängyt, sohvat, kirjahyllyt ym. mahtuu edes isompaan henkilöautoon. Jos jäykkä ja paksu runkopatja on 180 cm leveä, niin eipä taoda sopia. Eikä niitä ykisn kukaan saa sinne autoonkaan, vaikka sopisi, roudaamiseenkin tarvitaan yleensä vähintään toinen kantaja.
Meillä ei kapeaan rappukäytävään mahdu noin leveä sänky vaan piti ostaa kaksi 90 cm:n sänkyä ja siihen päälle paksu 180 cm:n patja
Yleensä "kapasiteetti" loppuu rappukäytävästä tai kämpästä ennemin kuin autosta. Toki siitä, että huonekalu on purettavissa osiin, on hyötyä varsinkin rappukäytävässä.
Kotiinkuljetusta kannattaa tingata kaupan päällisiksi. Joillain paikoilla se on valmiiksi ilmainen jos ostaa tarpeeksi. Tosin kun satuin tarvitsemaan pesukoneen heti kun edellinen hajosi, niin kävin hakemassa se farmariautolla itse. Ja nostin pois kyydistä ja kannoin työpaikan nokkakärryillä kotiin.
Eli riippuu kiireen määrästäkin
Vierailija kirjoitti:
Autoo tulee kalliimmaksi kuin kotiinkuljetus. Vaikka olisi se auto, niin ei sinne isot huonekalut mahdu. Vaikka olisi peräkärry, ei niitä isoja huonekaluja pystyisi yksinään kantamaan.
Auto tulee kalliimmaksi jos sen hankkii pelkästään yhtä sängyn kuljetusta varten. Aika moni löytää autolle onneksi muutakin käyttöä. Meillä ainakin pelkästään jo se kun saadaan polttopuut tuotua mökiltä kotiin säästää vähintään 1000 € vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kotiinkuljetus on ainoa vaihtoehto. On myös firmoja jotka kuljettaa ilmaiseksi, Esim Vepsäläinen yli 100 euron ostokset.
Eihän se nyt suinkaan ainoa vaihtoehto ole! Toki monelle se fiksuin, mutta on niitä konsteja muitakin.
Miten ap:n sinkkuus vaikuttaa tähän asiaan?
Itse en ole sinkku, mutta maksettava se on kotiinkuljetuksesta minunkin.
Kyllä se kotiinkuljetus on ainoa vaihtoehto. On myös firmoja jotka kuljettaa ilmaiseksi, Esim Vepsäläinen yli 100 euron ostokset.