Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkiliikenteen rallikuskit

Vierailija
08.12.2025 |

Moi,

Olenko ainoa jonka mielestä liikennekäyttäytyminen varsinkin aamuliikenteessä on viimevuosina muuttunut vaarallisempaan suuntaan?

Tänään Hämeenlinnan väylää Helsinkiinpäin ajaessani kävi 2 läheltäpititilannetta kohdallani vaikka ajoin vain 60 kilometrin matkan yhteen suuntaan. 

Ensin joku tuli tiukasta välistä rekan perästä ohitseni, yllättäen oikean puoleista kaistaa käyttäen kovalla nopeudella, vaikka oma nopeuteni oli 110km/h ja minulla oli rekan ohitustilanne menossa. Jouduin käyttämään jarrua törmäyksen välttämiseksi.

Toisessa tilanteessa olin siirtymässä ohituskaistalle, kun moottoritielle  liittymästä takaa kaahasikin ohituskaistalle toinen auto, yhden kaistan ylitse. Äkkilikkeellä käännyin takaisin oikealle kaistalle, että perään ajolta vältyttiin. Minulla oli vilkku jo päällä ja olin jo ehtinyt lähteä siirtymään ohituskaistalle. 

Minua vanhempi ihminen ei olisi selvitynyt tästä tämän päiväisestä aamuliikenteestä naarmuitta.

Mistä johtuu tämä nykyinen liikenne käyttäytyminen? Ei muutamia vuosia sitten ollu tälläisiä rallikuskeja liikenteessä aamulla.

Miten saadaan lisää kameratolppia ja liikenteenvalvontaa? Nämä rallikuskit pitää saada pois liikenteestä tai sitten ajamaan nopeusrajoitusten mukaisesti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa en aja kuin kaupungissa. Liikenne maanteillä on täynnä oman elämänsä rallikuskeja sekä vanhoja ihmisiä ja tiet surkeassa kunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi