Arkiliikenteen rallikuskit
Moi,
Olenko ainoa jonka mielestä liikennekäyttäytyminen varsinkin aamuliikenteessä on viimevuosina muuttunut vaarallisempaan suuntaan?
Tänään Hämeenlinnan väylää Helsinkiinpäin ajaessani kävi 2 läheltäpititilannetta kohdallani vaikka ajoin vain 60 kilometrin matkan yhteen suuntaan.
Ensin joku tuli tiukasta välistä rekan perästä ohitseni, yllättäen oikean puoleista kaistaa käyttäen kovalla nopeudella, vaikka oma nopeuteni oli 110km/h ja minulla oli rekan ohitustilanne menossa. Jouduin käyttämään jarrua törmäyksen välttämiseksi.
Toisessa tilanteessa olin siirtymässä ohituskaistalle, kun moottoritielle liittymästä takaa kaahasikin ohituskaistalle toinen auto, yhden kaistan ylitse. Äkkilikkeellä käännyin takaisin oikealle kaistalle, että perään ajolta vältyttiin. Minulla oli vilkku jo päällä ja olin jo ehtinyt lähteä siirtymään ohituskaistalle.
Minua vanhempi ihminen ei olisi selvitynyt tästä tämän päiväisestä aamuliikenteestä naarmuitta.
Mistä johtuu tämä nykyinen liikenne käyttäytyminen? Ei muutamia vuosia sitten ollu tälläisiä rallikuskeja liikenteessä aamulla.
Miten saadaan lisää kameratolppia ja liikenteenvalvontaa? Nämä rallikuskit pitää saada pois liikenteestä tai sitten ajamaan nopeusrajoitusten mukaisesti.
Kommentit (14)
Kammottavaa käytöstä. Edes hälytysajoneuvot eivät kaahaa tuolla tavalla liikennettä vaarantaen.
Äänikirja ja vakkari päälle ja ralla laa ajelen rauhassa ja pikku hiljaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirja ja vakkari päälle ja ralla laa ajelen rauhassa ja pikku hiljaa töihin.
Joo, mäkin ajelen ihan rauhassa esim rekkojen takana enkä ohittele.
Sillä on muuten ihan uskomaton vaikutus mihin aikaa lähtee aamuisin liikkeelle. Aloin lähtemään 10 min aikaisemmin liikenne ja se oma mieli rauhoittui kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on muuten ihan uskomaton vaikutus mihin aikaa lähtee aamuisin liikkeelle. Aloin lähtemään 10 min aikaisemmin liikenne ja se oma mieli rauhoittui kummasti.
Niiiiiin mutta silloin joutuu heräämään aikaisemmin!!
Kun ei oikein yksittäinen ihminen näille mitään voi, niin ei siinä sitten muu auta kuin niihin sopeutua, kun ihmiset ovat sitä mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei oikein yksittäinen ihminen näille mitään voi, niin ei siinä sitten muu auta kuin niihin sopeutua, kun ihmiset ovat sitä mitä ovat.
Voi olla ajamatta autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se väärin, että jotain pitäisi muuttaa omassa elämässä, kun muut ovat vääränlaisia. Henkilön ollessa liiaksi "jumissa" muiden käytöksessä ei se oma elämä ole silloin usein tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Onhan se väärin, että jotain pitäisi muuttaa omassa elämässä, kun muut ovat vääränlaisia. Henkilön ollessa liiaksi "jumissa" muiden käytöksessä ei se oma elämä ole silloin usein tasapainossa.
Unisenako pitäisi lähteä ajamaan?!? Ajattelisit sinäkin vähän muita tielläliikkujia!!!
Tämän takia lähden töihin vähän aikeisemmin kuin olisi tarvis. Saa ajella rauhassa. Reilua varttia myöhemmin meno on jo ihan toisenlaista. Ja puolituntia myöhemmin liikenteessä on jo firman pakuilla kaahaavat idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisenako pitäisi lähteä ajamaan?!? Ajattelisit sinäkin vähän muita tielläliikkujia!!!
Unisena? Menen illalla ajoissa nukkumaan ja jätän meikkaamiset yms. välistä ja lähden hyvin levänneenä töihin, eikä minua vi tu ta, eikä kaikki tunnu koka ajan väärältä. Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella ja käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unisena? Menen illalla ajoissa nukkumaan ja jätän meikkaamiset yms. välistä ja lähden hyvin levänneenä töihin, eikä minua vi tu ta,
Tosissako ajattelet että pomon ja kahden työkaverin nähden voi olla ilmn meikkiä?!?
Tuon takia olen vähentänyt ajamista oleellisesti.