"Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on" Laulunsanoja, joita teinit ei ymmärrä!
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Sibelius 100
Aalto 50
Linna 20
Kekkonen 500
Chydenius 1000
M59
Burana 400 ja Irina 500. Vitu 50. Markka-aikaan toki.
Vierailija kirjoitti:
Myrskylyhty, Vhs, maamoottori, lehmän lypsäminen käsin, lankapuhelin, petrolilämmitin , savusauna
Näistä myrskylyhty, maamoottori, lankapuhelin, petrolilämmitin ja savusauna opetetaan (sekä teoriassa että käytännössä) lähes kaikille armeijan käyneille. Toki maamoottori on muuttunut sähköiseksi nykypäivänä siten että työlaite kytketään sähköjohdolla.
"Se kirosi ja noitui ja se vahingoksi koitui ja se pani mulle pennit jonoon" (Juice Leskinen: Valssaaja konepajalla)
"Nyt mulle alkaa riittää valta kellokorttien" (Pelle Miljoona: Lähdetään kiitämään)
Sammakan näin kerran seisovan tiellä
Peljästyin suuresti, en sitä kiellä
Se tarjosi kupista roppia rupista
Sanoi: "Sun täytyy se huikalla niellä."
Tottelin sammakkaa, en voinut muuta
Juoma tuo tulinen korvensi suuta
Olin kuin hullut
Must' oli tullut kapinen sammakka
Vierailija kirjoitti:
Pienenä poikana serkkutytön häissä
Menin tsakatekkas pampaa
Lissu sano mulle että tahdiltaan
Lapaloova se olikin paljon mukavampaa
Se on lapalooma, oik. La Paloma.
Väinö linnan kuva setelissä . Tai mitä niitä nyt muita olikaan. Markoissa . Kruunuissa oli kallekustaa.
Nanson tehtaalla oli kellokortit ja kellokallet kyttäsi. Kaikki virhe vaatteet piti silputa ettei kukaan varasta. Vielä niistä olisi virkkaukseen saanut matonkuteet. Naiset varasteli kankaita. Portilla oli vartiokoppi.
Joskus oli palkan korotus 20 penniä . Pennit miljooniksi.
Suomessakin asuu eri heimoja eri uskontoja kaikilla on omat joikut.
Puhelinlangat laulaa.
Tosin tätä ei ymmärrä moni boomerikaan oikein...
Juonipaljastus varoitus!!!!!!
Kysehän on puhelinlangoista jotka pitivät ääntä pakkasella. Siis sellaista ääntä jotka kuuli kun kulki ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Sibelius 100
Aalto 50
Linna 20
Kekkonen 500
Chydenius 1000
M59
Ei. Kekkonen oli vanhoissa seteleissä. Uusissa 500 mk setelissä oli Elias Lönnrot. Lisäksi oli 10 mk, jossa Paavo Nurmi.
N49
Kirjoita postikorttiin... lauloi Muska - Kirkan sisko - 1970-luvulla
Aina lauantaina leijonat liikkuu, kun markat vaihtaa omistajaa.
Taivas taikka Errol Flynn se vastaus nyt mulle antakaa/Danny/Seikkailija 1974.
En minäkään tuota Väinö Linnaa muista. Jokin raha se kai oli markka-aikana, mutta ei mitään mielikuvaa, minkä arvoinen.
-Nainen 50+ v.
Vierailija kirjoitti:
Ruikonperän hiekkarantaan kumiterä painuu santaan
Mikä se ruikonperä on? Santa on selkeä ja kumisaappaan kumiterä, mutta mikä hitto on ruikonperä? Ikinä en ole kuullut, ainakaan pk-seudulla ei ollut yleinen termi 70-, 80-, 90- tai edes 2000-luvulla.
Mitkä ne lovetut paikkakunnat olivat?
Kravattisonni eli seminologi eli keinosiementäjä. Tietääkö nykynuoriso yhdenkään näistä termeistä?