Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapia ja kanta

Vierailija
07.12.2025 |

Pitääkö paikkaansa, että terapeutti kirjoittaa kantapalveluun kaiken, mitä hänelle kertoo? Miten voisi löytää terapeutin, joka ei tee niin? Kokemuksia? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaako yksityiset terapeutit, tai siis sellaiset jotka eivät kuulu mihinkään ketjuun? Jos menee ihan omalla kustannuksella ilman lähetettä? Olen miettinyt, että olisi hyvä käydä juttelemassa, kun läheiseni teki itsemurhan pari vuotta sitten, ja nyt on alkanut tulla uudella tavalla pintaan ahdistusta ja surua. En silloin jutellut asiasta kenenkään ammatteliaisen kanssa, vaikka koko muu perhe kävi terapiassa, osa pitkäänkin. En jaksanut edes jutella niille sosiaalipäivystyksen kriisi-ihmisille.

Mutta muuten olen pärjännyt ihan hyvin. Sen sijaan minulla on yksi pieni toistuva fyysinen vaiva, johon tarvitsen säännöllisesti antibioottikuureja. Saan ne nykyään yleensä ihan puhelinsoitolla, enkä halua että tietoihini tehdään mitään mielenterveyskirjauksia, jotma voisivat haitata tätä.

Eivät yleensä, mutta asia kannattaa varmistaa. Itse käyn itsenäise

Minkähänlainen tietoturvaosaaminen sun itsenäisellä terapeutilla on...

Vierailija
22/23 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen kommenttiini, että palvelin oli myös kytketty internetiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutin tulee terveydenhuollon ammattihenkilönä merkitä potilasasiakirjoihin asiakkaanhoidon järjestämisen, suunnittelun, toteuttamisen ja seurannan turvaamiseksi tarpeelliset tiedot. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, ettei sinne merkitä aivan yksityiskohtaisia tietoja, mutta toki sellaisia tietoja, jotka turvaavat psykoterapiaprosessin edistämistä ja arviointia, esim. kirjauksessa voidaan kuvata asiakkaan vointia ja tapahtunutta muutosta, sisäistä kokemusta, terapian sisältöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi