Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla suurin osa julkisen sektorin työntekijöistä jääkin pitkälle joululomalle

Vierailija
07.12.2025 |

Vain nuorimmat työntekijät ovat aatonaatton töissä. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kadehditte julkisen puolen duunareita? Miksette hakeudu sen sijasta itse samoihin hommiin?

Koska minä en kuluta verovaroja. 

Kai sä ilmaiset koulut oot käynyt vai missä olit lukemaan ? 

Ja kirjoittamaan ainakin välttävästi.

Vierailija
42/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tammikuussa taas se automaattinen 5 % palkankorotus + ikälisä. 

+ pitämättömät sairaslomat, ihanaa olla julkisellasektorilla töissä.

Igor, Suomen systeemissä ei ole mitään korvamerkittyjä sairaslomia, nyt antoi chatgpt väärän maan tiedot :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa? No ei jää.

Katsopa vaan miten tyhjää jossain valtion virastotalossa on jo torstaina!

Torstaina on 11.12. ja työpäiviä ennen joulua 8 kpl. Miten ihmeessä kuvittelet porukan lomailevan viikkotolkulla tilanteessa, jossa väkeä on vähennetty tuhansittain ja vuodenvaihteen versionvaihdot, indeksimuutokset, maksatusten aikarajat jne. aiheuttavat lisäkiirettä.

Tiesithän, että osa valtion virkamiehistä on töissä uutenavuotena vuorokauden ympäri eikä välttämättä saa edes ylityökorvausta, koska sitä saadakseen pitää ensin tehdä samalla viikolla 5 päivänä täydet työtunnit. Koska uudenvuodenaatto on keskiviikkona, ei ylityökorvauksia ropsahda tilille.

Vierailija
44/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa toivottaa hyvää joulua kaikille jouluna .  MATKA BETLEHEMIIN ALKAA . 

Vierailija
45/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitetaan vaan väkijoukkoa sormella ja sanotaan, että tuosta teemme lääkärin. Pääm yli vaan päätetään, että tuo on sitten lääkäri. Sitten itketään keskustelupalstoilla, että miksi et mene töihin. Että töihin vaan mennään.

Vierailija
46/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No päiväkodeissa sählätään ainakin aatonaattoiltaan asti. Sitten välipäivät tietysti myös. Lapset tulevat aamupalalle klo 8, oli vanhemmat kotona tai ei. 

Kyllä hyvin moni päikyn työntekijä lomailee myös. 

Vierailija
47/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kadehditte julkisen puolen duunareita? Miksette hakeudu sen sijasta itse samoihin hommiin?

Koska minä en kuluta verovaroja. 

Kai sä ilmaiset koulut oot käynyt vai missä olit lukemaan ? 

Ja kirjoittamaan ainakin välttävästi.

Opit. Älykoneet valitsee sana ehdotuksia ja noin käy USEIN. 

Vierailija
48/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa tämän vuoden pitämättömät palkalliset sairauslomat nollautuu, itse olen ollut sairauslomalla 0 päivää tänä vuonna eli täydet 60 yhä jäljellä. Senttiäkään tästä sairauslomien pitämättömyydestä ei kuitenkaan minulle makseta. Ikälisiä ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen, seuraavan kerran palkkoja korotetaan yleiskorotuksella syksyllä 26 huimat 2,1 %.

Vierailija
49/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on niin että myös koneita huolletaan välillä ja korjataan eikö niin . Tiloja siivotaan . Kun muutkin hoitaa kelan ja kuntien töitä kuten pankit verovirasto ja sossuhaarat kuin muut. Pankit on kiinni pyhinä myös . Jouluna on pyhä juhla pyhät päivät . Ollaan hiljaa iloisia. Liittyy kulttuuriin .  Osta sun sukulaisille lahjaksi k kauppaan tai ässlle lahjakortti 20€ niin ne ostaa uuden vuoden ruokia niillä. 

Vierailija
50/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa tämän vuoden pitämättömät palkalliset sairauslomat nollautuu, itse olen ollut sairauslomalla 0 päivää tänä vuonna eli täydet 60 yhä jäljellä. Senttiäkään tästä sairauslomien pitämättömyydestä ei kuitenkaan minulle makseta. Ikälisiä ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen, seuraavan kerran palkkoja korotetaan yleiskorotuksella syksyllä 26 huimat 2,1 %.

Ikälisät oli tosiaan meilläkin ne vaihtui kokemuslisäksi . 

Vierailija
51/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla ei ole kokemuslisiäkään.

Vierailija
52/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella ei ole aikoihin enää ollut mitään ikä- tai kokemuslisiä.

Vierailija
53/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän eläkkeet nousee kuin 1,6 vaikka taas vuokrat nousi vesi nousi ( vesi on rahastusväline nykyään ) . 

Vierailija
54/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla ei ole kokemuslisiäkään.

Missäköhän tällaisia kokemuslisiä maksetaan? Joku yksityisen sektorin yrityksen mielivaltainen raha-automaatti?

Vierailija
55/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä ole töissä ne joilla on suhteet kunnossa, ja suurin osa niistä tuskin on nuoria.

Vierailija
56/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa hoitolan työpaikoista joulun aikaan ei saa pitää lomia. 

Vierailija
57/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on näitä epävarmuus tekijöitä niin hyvä joululahja on ruokakaupan lahjakortti ja ruoka kuin lähdevesi pullot ja villasukat kuin sukat . Kylmällä ne on tarpeen. Kuin pihaharja tai suihku saippuaa sillä se säästää kuluissa. Keksejä. Niistä jää hyvä mieli . Kuten hunaja tai hillot. Lapsia ilahduttaa pillimehu ja keksit myös. 

Vierailija
58/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun menee töihin valtiolle on varauduttava että tehtävät tehdään . Erityisesti poikkeusoloissa. 

Vierailija
59/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee sitten . 

Vierailija
60/83 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jäädä, sillä kyllä niitä töitä täytyy jonkun olla tekemässä. Eri asia jos loma on pyhien vierellä ns. välipäivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän