Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette tyytyväisiä autoonne, mikä auto teillä on? Merkki ja malli?

Vierailija
07.12.2025 |

Kysymys otsikossa. 

Arvatenkin Toyotat ja Volvot ovat laadukkaita autoja, koska niitä näkee liikenteessä hyvin paljon. 

Kommentit (287)

Vierailija
121/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas Toyota Corolla meneillään, nykyinen on hybridi. Halpaa ajamista ja halpa ylläpitää kun tarvinut tehdä pelkät perushuollot. Ollut kestäviä ja luotettavia autoja. Edelliset vaihtanut lähinnä siksi että on tullut haluttua uudempi malli. Joku täällä sanoi että huono ajaa, mutta ihan hyvä perusauto 😄 

Vierailija
122/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla model 3 premium. En ole paremmalla autolla ajanut.

Kannattais edes kokeilla AUTOJAKIN eikä tyytyä ehkäisykiekura logolla varustettuun kyyditsemeen !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford S-MAX. 5-henkinen perhe ja kaksi koiraa.

Vierailija
124/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täyssähköiset Mini ja BMW, uusia molemmat. Tykkään ajaa molemmilla, mutta Mini yleensä valikoituu kauppakassiksi näppärän kokonsa ansiosta. BMW:llä selviää kahdella latauksella Suomeen tullessa.

Miten pitkälle mennessä, imatralta itärajalle?

Vierailija
125/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Corolla, on vaan niin varma ja hyvä, farmari tilava ja käytännöllinen. Taloudellinen ja Sportti asennossa liikahtaakin hyvin.

Vierailija
126/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota Corolla 2006 parempaa ei ole 👏

Ainakaan jos ei välitä ajettavuudesta eikä mukavuudesta.

Vierailija
127/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyundai i20 vm. 2012. Halpa huoltaa, halpaa ajoa, halvat vakuutukset ja pieni vero. Omaan käyttöön täydellinen kauppakassi ja mökille pääsee. Ainoa miinus on korkea rengasmelu.

Ei ole koskaan jättänyt tielle tai käynnistymättä aamulla vaikka ulkona olisi -30 astetta pakkasta.

Vierailija
128/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitsu Outlander PHEV. Kauppareissut sähköllä. Mökkimatkat hybridinä. Ei vikoja, riittävästi tilaa ja tarvittaessa saa nelivedon lukittua. Kulkee talven tuiskuissa kuin juna.

Vierailija
129/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nissan Qashqai 2020. Kestävä, luotettava. Hyvä ajaa. Ei syö paljon bensaa. Polttomoottorivehje.

Ei ole kyllä hyvä ajaa. Isälläni on samanlainen. Nimenomaan paska ajaa, kokoajan saa kääntää ohjauspyää johonkin suuntaan. Itselläni yli 10 vuotta vanhempi volvo v50 on sata kertaa parempi ajaa kuin uusi qashkai

Vierailija
130/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta 80-luvulta lähtien kun katsoo niin ollut Lada, Opel Vectra, Toyota Corolla, Skoda Octavia (kaasu), Audi A4, BMW X1 (hybrid), Tesla 3, Tesla Y.

Muut paitsi Lada ostettu uutena. Lada oli jo 20 vuotta vanha joten ei ollut yllätys että joutui konepeltiä aukomaan usein. Kaikki Ladan jälkeen ollut hyviä. Tosin Skodillacissa petyin siihen että kaasua ei saanut juuri mistään kun lähti pidemmälle Suomeen.  Ajoa tulee noin 20000km per vuosi josta 6000-8000km etelästä Lappiin ja takaisin talvisin. En tiedä mitä tulee Y:n jälkeen, sähkö vai bensa, mutta ei noissa oikeastaan eroa ole kuin missä ja miten käyttövoiman laittaa autoon. Jos olisi massia niin joku iso tehokas neliveto jolla pääsisi kunnon hangessa tarvittaessa.

Vierailija
131/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Corolla -99

Vierailija
132/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda Elroq 85, vm. 2025. Todella tyytyväinen olen ollut autoon. Ei tarvitse latailla joka tolpalla.

Vierailija
133/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiat Fiorino, jo toinen menossa, ensimmäinen oli tila-autoversio ja nykyinen pakettiautoversio, on halpa ja aivan mahtava auto, mikään muu ei minulle enää kelpaa, aina menee katsastuksesta läpi ja kaikki huollot pystyy tekemään itse ja muutenkin halvat ylläpitokulut.. Kolmen uutena ostetun volkkarin kanssa oli niin paljon ongelmia ja rahanmenoa että päätin että paskan saa puolta halvemmallakin ja ostin Fiiatin ja se oli elämäni paras päätös, Fiorino on parempi ajaa kuin esin Plus Golf joka minulla oli ennen Fiiua.

Vierailija
134/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda Roomter 1.9 TDI vuodelta 2006. On ollut niin hyvä auto että ei vielä 300 tkm jälkeen ole mitään tarvetta vaihtaa uuteen. 

Vierailija
135/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttomoottori-Renault Kadjar automaatti 2019, ostettiin käytettynä 3 v. sitten. Hyvin on toiminut, suureksi osaksi ajetaan kaupungissa, jonkun verran 100 km päässä maalla moottoritietä pitkin, mutta on sillä tehty mm. 5500 km Euroopan reissukin. Lämmitettävä tuulilasi on must; meren läheisyydessä ikkunat jäätyvät "tahmeiksi" ja skrapaaminen on vaivalloista, mutta lämmitys sulattaa tuulilasin hetkessä. Löytyy myös kattoikkuna ja tutkat joka suuntaan sekä peruutuskamera (mutta tämän ikäisissä autoissa ne varmaan alkavat ollakin vakiona). Kiva ajaa.

Vierailija
136/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mitä olen omistanut on tuo nykyinen , Peugeot 2008 , vm. 2016. 

Tyylikäs Ranskalainen muotoilu . Ja miten pehmeä kyyti !!  Ei vatkaa

eikä nuijuuta vanhan Fibromyalgian riivaamia niskoja kipeäksi , tuon

kanssa seikkaillessa päinvastoin rentoutuu !! Tuossa autossa on 

otettu huomioon kaikki oleellinen mukavuuden haluisille Ranskalaisille !!

Niin , että , se mikä kelpaa nirsoille Ranskalaisille , niin kyllä se kelpaa

minulle , Wanhalle , jo varhain "auto kuumeen" saaneelle  auto ukolle !!

Siis minulle ihan sitä parasta ( itselleni ) , Peugeot 2008 ,, 

Peugeotin markkina osuus Ranskassa ,3008 , 2008 , yli 30 %

Suositun tuo 2008,, 

Vierailija
137/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Avensis ja olen ajanut tällä 230000, kuluvia osia vaihdeltu eli jarru osia lähinnä. Akku kaksi kertaa, laturi kerran. Aika huoleton yksilö ollut. Päivittäisessä käytössä eli ei seiso.

Vierailija
138/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen auto oli Volvo V70. Ikivanha rohjo, mutta oli tosi kiva ajaa pitkiä matkoja. Vaihdoin pois, kun olisi ollut kallis korjata katsastukseen. Mutta ostaisin mielellään vähän uudemman samanlaisen. Todella luotettavasti rullasi, melkein tuli 700 000 km mittariin, vähän jäi puuttumaan.

Vierailija
139/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota RAV4, ladattava hybridi, vm. 2025. Ajettu 14 000 km ja auto kuin unelma.

Vierailija
140/287 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen Saab 99 vm 1982.

Helppo korjata itse tarvittaessa.

Ja bensan kulutuskin varsin maltillinen 50 l /100 km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän