Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksä ei suostu ottamaan lasta luokseen koska ei ole isäviikko

Vierailija
07.12.2025 |

Mulla on ensi viikolla leikkaus ja ollaan heti kun sain tietää sen ajan sovittu eksän kanssa että lapsi tulee pariksi yöksi hänen luokseen että voin toipua rauhassa. Nyt hän kuitenkin tuodessaan sanoi että tämä järjestely ei nyt sovikaan. Ei siinä kyllä mä pärjään lapsen kanssa mutta pitää vaan nyt tehdä pakkaseen paljon ruokaa. Ärsyttää kun ei tuon verran oma lapsi kiinnosta. 

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oletat silti, että ap pystyy aina asettamaan lapsen etusijalle. Koskeeko tämä lapsen etusijalle asettamisen mahdottomuus siis vain miehiä?"

Sano olevasi tyhmä, sanomatta olen tyhmä. Kukaan ei reaalimailmassa pysty sanomaan, ettei tule mitään työ- tms asiaa, jota ei joutuisi asettamaan perheen edelle. Koskee ihan kaikkia oikeasti työelämässä olevia.

Koskee yleensä vain miehiä. Näissä tapauksissa äiti järjestelee omat asiansa ja työnsä, koska mies on muka niin tärkeä. Jostain syystä äidin työ joustaa aina, miesten ei koskaan.

Aivan. Sitäpaitsi ihan reaalimaailmassa normaali vanhempi ymmärtää, että mikään työmatka ei ole niin tärkeä, että sen vuoksi voisi vaikka jättää lapsensa heitteille. 

Onko lapsi si

On, jos äiti ei ole kykenevä hänestä huolehtimaan. Etukäteen ei voi edes tietää, tulee leikkauksessa, tai siitä toipumisessa jotain yllättävää, minkä vuoksi äiti joutuisi vaikka jäämään sairaalaan oletettua pidemmäksi aikaa. Kuka hullu lähtee työmatkalle, eikä varmista olevansa paikalla lasta varten tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
102/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaviksi sinä vastaavasti? Minulla sama tilanne ja ei kauheasti kiinnosta kesän sairaalakäynnit koska vastavuoroisuutta ei ole.

Lapsi asuu minulla noin 75% ajasta isänsä työmatkojen vuoksi että voitte päätellä siitä. Joustan kyllä koska lapsi on mulle tärkein maailmassa. 

Onko vähän liiankin tärkeä. Aloituksesi ilmentää hankalaa luonnetta ja aika paljon eksäsi haukkumista. Ihan kuin sun eksän haukkuminen täällä netissä jotenkin parantaisi sinun tilannetta. Olet jotenkin katkera ja kostonhaluinen.  

Miten lapselle kävisi, jos lapsi olisi yhtä tärkeä ap:lle kuin exälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaviksi sinä vastaavasti? Minulla sama tilanne ja ei kauheasti kiinnosta kesän sairaalakäynnit koska vastavuoroisuutta ei ole.

Lapsi asuu minulla noin 75% ajasta isänsä työmatkojen vuoksi että voitte päätellä siitä. Joustan kyllä koska lapsi on mulle tärkein maailmassa. 

Ehkä iskälle tuli työmatka, josta ei voi kieltäytyä ?

Ei niitä noin yllättäen tule. Niistäkin ollaan ennen sovittu heti kun ollaan tiedetty. 

Lain mukaan työvuorot pitää olla tiedossa viikkoa ennen, eli voi tulla yllättäen. Isä ei saa lomaa siksi että ex rouva on pipi.

Kyllä muuten saa! Oletko k

Höpöhöpö. Tässä ei ole pakottavasta perhesyystä kyse. Tilanne voidaan hoitaa toisin, esimerkiksi isovanhemman avulla.

Vierailija
104/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päiväkirurginen leikkaus niin yleensä on edellytys että kotona  on joku aikuinen eka yön varalta.Ainakin minä kun olen ollut kahdessa operaatiossa niin tämä luki jo kutsukirjesssä ja sairaalassa vielä varmistettiin että onhan kotona joku toinen aikuinen eka yön.Leikkuksenhan jälkeen voi tulla jotain komplikaatioita.En tiedä onko tästäkin vaatimuksesta jo luovuttu.

Vierailija
105/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä noin yllättäen tule. Niistäkin ollaan ennen sovittu heti kun ollaan tiedetty. 

Lain mukaan työvuorot pitää olla tiedossa viikkoa ennen, eli voi tulla yllättäen. Isä ei saa lomaa siksi että ex rouva on pipi.<

Isovanhemmilla lienee oma elämä ja mahdollisesti omatkin työt. Vastuu lapsesta on lain mukaan hänen huoltajillaan ja kyseessä on pakottava perhesyy. Ei lapsen isä ole mikään viimeinen mahdollinen lapsensa hoitaja isovanhempien ja kumminkaimojen jälkeen.

Vierailija
106/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hommaisin vaikka mistä jonkun aikuisen kotiin ensimmäiseksi yöksi. Siihen loppuisi jousto miehen työn suhteen, hän voi tehdä samoin.

Vierailija
107/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailma muuttuu, mutta osa miehistä ei. Tällainen toisen vanhemman leikkaustapauksessa oman lapsen huolenpidosta kieltäytyminen on ihan klassista huoltokiusaamista."

Suattaahan kyse olla tästäkii, vuan suattaapi olla olemattakii. Me ei tiedetä, miksi ap:n ex on yht'äkkiä kieltäytynytkin hoidosta, eikä asia meille kuulukaan. Ei pidä olettaa.

Vierailija
108/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oletat silti, että ap pystyy aina asettamaan lapsen etusijalle. Koskeeko tämä lapsen etusijalle asettamisen mahdottomuus siis vain miehiä?"

Sano olevasi tyhmä, sanomatta olen tyhmä. Kukaan ei reaalimailmassa pysty sanomaan, ettei tule mitään työ- tms asiaa, jota ei joutuisi asettamaan perheen edelle. Koskee ihan kaikkia oikeasti työelämässä olevia.

Koskee yleensä vain miehiä. Näissä tapauksissa äiti järjestelee omat asiansa ja työnsä, koska mies on muka niin tärkeä. Jostain syystä äidin työ joustaa aina, miesten ei koskaan.

Aivan. Sitäpaitsi ihan reaalimaailmassa normaali vanhempi ymmärtää, että mikään työmatka ei ole niin tärkeä, että sen vuoksi voisi vaikka jättää lapsensa heitteille. 

Työmatka hoi

Siis mitä kohtaa et nyt ymmärrä? Ap ei olettanut yhtään mitään, vaan oli sopinut asiasta lapsen isän kanssa heti kun leikkausaika oli tiedossa!

Vierailija
109/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on päiväkirurginen leikkaus niin yleensä on edellytys että kotona  on joku aikuinen eka yön varalta.Ainakin minä kun olen ollut kahdessa operaatiossa niin tämä luki jo kutsukirjesssä ja sairaalassa vielä varmistettiin että onhan kotona joku toinen aikuinen eka yön.Leikkuksenhan jälkeen voi tulla jotain komplikaatioita.En tiedä onko tästäkin vaatimuksesta jo luovuttu.

Ei ole. Vielä oli tällä viikolla sama vaatimus. :) Äidilläni leikattin rannekanavat toisesta kädestä ja oli saattajavahti oltava etukäteen jo tiedossa. Eivät olisi tehneet toimenpidettä päiväkirralla, jos aikuista ei ollut. 

Vierailija
110/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vähän liiankin tärkeä. Aloituksesi ilmentää hankalaa luonnetta ja aika paljon eksäsi haukkumista. Ihan kuin sun eksän haukkuminen täällä netissä jotenkin parantaisi sinun tilannetta. Olet jotenkin katkera ja kostonhaluinen.  

Miten lapselle kävisi, jos lapsi olisi yhtä tärkeä ap:lle kuin exälle?

Ja sinun mielestä vain tämä yksi asia (joka me täällä täysin yksipuolisesti kerrottuna luetaan) on koko kuvaus isän rakkaudesta lapseensa? 

Vierailija
111/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla lienee oma elämä ja mahdollisesti omatkin työt. Vastuu lapsesta on lain mukaan hänen huoltajillaan ja kyseessä on pakottava perhesyy. Ei lapsen isä ole mikään viimeinen mahdollinen lapsensa hoitaja isovanhempien ja kumminkaimojen jälkeen.

Eli isovanhemmatkaan ei siis rakasta tätä tarinan lasta. 

Vierailija
112/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan työvuorot pitää olla tiedossa viikkoa ennen, eli voi tulla yllättäen. Isä ei saa lomaa siksi että ex rouva on pipi.<

Lain mukaan hoitovastuu lapsesta on ainoastaan huoltajilla. Ei isovanhemmilla. Se on perheen oma asia onko heidän mielestään muulla tavoin järjestettävissä vai ei. Työnantaja ei voi olettaa eikä vaatia, että vastuu siirretään perheen ulkopuoliselle. Lapsen virallisella huoltajalla, joka siis yleensä on vanhempi, on oikeus olla tällaisessa tilanteessa poissa töistä.

Vierailija
113/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä kohtaa et nyt ymmärrä? Ap ei olettanut yhtään mitään, vaan oli sopinut asiasta lapsen isän kanssa heti kun leikkausaika oli tiedossa!

Ja isä oli ilmoittanut heti kun tiesikin olevansa estynyt, jotta ap voi tehdä muita järjestelyjä oman lapsivuoronsa hoitamiseksi.

Vierailija
114/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan lapset olivat viikko-viikko ja ex matkusti paljon. Ex oli niin fiksu, että hommasi vaimo nro 2, jolle jätti lapset.

Oltiin hänen kanssa onneksi hyvissä väleissä ja välillä laittoi viestiä, kun työt venyi ja kysyi voinko ottaa lapset. 

Joustavin oli oma työnantaja.

Tein joka 2 viikko 6 h ja toka toinen viikko 10 h työpäiviä. Jos yllättäen lapset tulivat mulle , piti töistä lähteä aikaisemmin. Käytännössä tarkoitti piti tulla la tekemään puuttuvat tunnit. Ja yrittää pitää tunteja sisällä.

Ei helpoint aikaa elämässäni

Vierailija
115/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se edelleenkin niin, että pitäisi olla joku aikuinen paikalla, mutta käytännössähän sitä ei kukaan valvo onko vai ei. 

Vierailija
116/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mitä kohtaa et nyt ymmärrä? Ap ei olettanut yhtään mitään, vaan oli sopinut asiasta lapsen isän kanssa heti kun leikkausaika oli tiedossa!"

Ei pidä olettaa, että asiat eivät muutu. Aina kannattaa olla suunnitelma b ja ehkä vielä c, varsinkin tilanteessa, jossa on tiedossa etuläteen, että lapsen etävanhemman eli kysytyn ja lupautuneen hoitajan työtilanne saattaa yht'äkkiä muuttua. 

Vierailija
117/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja isä oli ilmoittanut heti kun tiesikin olevansa estynyt, jotta ap voi tehdä muita järjestelyjä oman lapsivuoronsa hoitamiseksi.

V itun jankkaaja! Yritä jo tajuta, että kun tällaisesta asiasta on sovittu, niin silloin ei sitä muuteta minkään helvetin työasian takia! Normaali ihminen kyllä tajuaa tämän, mutta sinä näköjään et vaikka rautalangasta väännetään!

Vierailija
118/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan varustaudut ja ostat kaapin täyteen ruokaa. Tilaat vaikka sitten ruokaa jos tarpeen on. Minkäikäinen sun lapsi on?

Vierailija
119/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se edelleenkin niin, että pitäisi olla joku aikuinen paikalla, mutta käytännössähän sitä ei kukaan valvo onko vai ei. 

No ei valvo ei. Siksi koko päiväkirurgiasta pitäisi luopua.

-ohis-

Vierailija
120/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V itun jankkaaja! Yritä jo tajuta, että kun tällaisesta asiasta on sovittu, niin silloin ei sitä muuteta minkään helvetin työasian takia! Normaali ihminen kyllä tajuaa tämän, mutta sinä näköjään et vaikka rautalangasta väännetään!

Eihän tässä ollut mitenkään tiedossa miksi joutui muuttamaan suunnitelmaa, työasia on vain palstan spekulointia. Normaali ihminen ymmärtää että elämässä voi tulla yllätyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme