Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksä ei suostu ottamaan lasta luokseen koska ei ole isäviikko

Vierailija
07.12.2025 |

Mulla on ensi viikolla leikkaus ja ollaan heti kun sain tietää sen ajan sovittu eksän kanssa että lapsi tulee pariksi yöksi hänen luokseen että voin toipua rauhassa. Nyt hän kuitenkin tuodessaan sanoi että tämä järjestely ei nyt sovikaan. Ei siinä kyllä mä pärjään lapsen kanssa mutta pitää vaan nyt tehdä pakkaseen paljon ruokaa. Ärsyttää kun ei tuon verran oma lapsi kiinnosta. 

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hiusten ja kynsien leikkaus?

Kohdunpoisto saatana. Ei ole mikään pieni leikkaus.

Vierailija
42/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se järjestely ei onnistu? Mitä eksä sanoi? 

Eipä oikein mitään. Sanoi tuon minkä kirjoitin. 

Niin. Et siis edes tiedä, mitä kaikkea siellä voi syynä olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevä peruste harkita uudestaan koko vuoroviikkosysteemiä. Vanhemmuus on nimittäin kokoaikaista. Kuvitellaanpa että ap:lle tulee komplikaatio eikä häntä kotiuteta. Tai että hän kuolee. Mutta eksä kieltäytyy hoitamasta lasta SILLOIN KUN EI OLE ISÄVIIKKO.

Vierailija
44/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se jolla lapsi on, järjestää asiat niin että pääsee minne ikinä pitääkin päästä? Ei toisella ole mitään velvollisuutta perua työmatkojaan ja kaikkea menoa siksi, että ap ottaa sopimattoman ajan leikkaukselle. Niitäkin voi tarvittaessa siirtää. Jos asia taas on jo sovittu, niin sitten on ikävä lähteä perumaan. Olen vaan itse niin kyllästynyt mieheni exään, joka tosiaan kuvittelee että meidän pään menoksi voi vaan aina ilmottaa, että nyt on sitten teidän viikolla tällainen meno ja nyt pitää ottaa lapsi. Olemme järjestelmällisesti nyt kieltäytyneet aivan kaikesta, mitä tämä ei osaa kysyä. Kysyttäessä meille sopii, jos ei ole menoja. Sieltä tulee aina käskyjä ja näpäyttelyä sekä riehumista. Hoitaa ihan itse hoitajan sinne, jos tarvetta.  

Oltiin kyllä sovittu jo tuo asia heti kun sain ajan. Eipä noita leikkausaikojakaan niin vain vaihdeta. Ymmärrän tuon miksi sua ärsyttää teidän tilanne mutta meidän tilanne on täysin eri. 

Vierailija
45/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätevä peruste harkita uudestaan koko vuoroviikkosysteemiä. Vanhemmuus on nimittäin kokoaikaista. Kuvitellaanpa että ap:lle tulee komplikaatio eikä häntä kotiuteta. Tai että hän kuolee. Mutta eksä kieltäytyy hoitamasta lasta SILLOIN KUN EI OLE ISÄVIIKKO.

Kiva ettet tuota enempää liioittele. Omia traumoja miten paljon?

Vierailija
46/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä väitetään, että lapselle vanhempien ero on aina parempi, kuin elää ydinperheessä. Ja paskanmarjat. Siinä katsot vieressä, kun kumpikaan ei enää halua ottaa vastuuta.

Vierailija
47/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos isä on toisella puolella maapalloa, niin ei välttämättä ole exän olojen mukaan juoksutettavissa. Varmasri kaikki vanhemmat sitten oikeasti hädän tullessa tekevät uusia ratkaisuja, jos nyt joku oikeasti kuolisi. :D Se, ettei isä juokse aina kun mamma haluaa mennä joihinkin, ei ole huonoa vanhemmuutta. Mammalla on omakin velvollisuus hoitaa aikansa niin, että lapsen olot eivät vaarannu, eli tässä tapauksessa joku ystävä, mummo tai lastenhoitaja sinne hetkeksi. Tai siirtää leikkausaikaa niin, että kykenee huolehtimaan vastuustaan. 

Vierailija
48/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se järjestely ei onnistu? Mitä eksä sanoi? 

Eipä oikein mitään. Sanoi tuon minkä kirjoitin. 

Niin. Et siis edes tiedä, mitä kaikkea siellä voi syynä olla. 

No mun tehtävä ei ole mitään arvailla. Hän olisi varmaan voinut kertoa, jos olisi itse halunnut. 

Vierailija
49/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos isä on toisella puolella maapalloa, niin ei välttämättä ole exän olojen mukaan juoksutettavissa. Varmasri kaikki vanhemmat sitten oikeasti hädän tullessa tekevät uusia ratkaisuja, jos nyt joku oikeasti kuolisi. :D Se, ettei isä juokse aina kun mamma haluaa mennä joihinkin, ei ole huonoa vanhemmuutta. Mammalla on omakin velvollisuus hoitaa aikansa niin, että lapsen olot eivät vaarannu, eli tässä tapauksessa joku ystävä, mummo tai lastenhoitaja sinne hetkeksi. Tai siirtää leikkausaikaa niin, että kykenee huolehtimaan vastuustaan. 

Ei noita leikkausaikoja kuule ihan niin vain siirrellä. Se aika ilmoitetaan ja se on otettava ellei halua jonon hännille.

Vierailija
50/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa existä tykkää tehdä kiusaa. Tee ap ne ruuat pakastimeen ja lopeta se joustaminen, kun se ei ole molemminpuoleista.

Mutta jos kerralla joutuu parin päivän ruuat tekemään niin on se melkoista mytäkkätä sen aikaa.  Tuskinpa sitä kestäisi mursun-nahkainen persekkään.

Vierailija
51/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo tympeetä että asia on sovittu hyvissä ajoin ja sitten edellisenä viikonloppuna homma menee puihin. 

Meillä on puolin ja toisin joustettu aina kun mahdollista. Joskus jousto ei ole ollut mahdollista ja sekin on hyväksytty ja keksitty sitten jotain muuta. Mitään sanelupolitiikkaa kumpikaan ei ole koskaan harjoittanut vaan aina on kysytty. Aina tulee yllätyksenä lukea näitä tämänkin ketjun kommentteja kuinka aikuiset ihmiset käyttäytyy niin lapsellisesti omien lastensa asioissa. 

Vierailija
52/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se jolla lapsi on, järjestää asiat niin että pääsee minne ikinä pitääkin päästä? Ei toisella ole mitään velvollisuutta perua työmatkojaan ja kaikkea menoa siksi, että ap ottaa sopimattoman ajan leikkaukselle. Niitäkin voi tarvittaessa siirtää. Jos asia taas on jo sovittu, niin sitten on ikävä lähteä perumaan. Olen vaan itse niin kyllästynyt mieheni exään, joka tosiaan kuvittelee että meidän pään menoksi voi vaan aina ilmottaa, että nyt on sitten teidän viikolla tällainen meno ja nyt pitää ottaa lapsi. Olemme järjestelmällisesti nyt kieltäytyneet aivan kaikesta, mitä tämä ei osaa kysyä. Kysyttäessä meille sopii, jos ei ole menoja. Sieltä tulee aina käskyjä ja näpäyttelyä sekä riehumista. Hoitaa ihan itse hoitajan sinne, jos tarvetta.  

Oltiin kyllä sovittu jo tuo asia heti kun sain ajan. Eipä noita leikkausaikojakaan niin vain vaihdeta. Ymmärrän

Joo no jos asia on jo sovittu, niin sitten on kyllä törkeää perua sitä. Meillä on varmasti eri tilanne siis. Toivottavasti asiat järjestyy! <3

Vierailija
53/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaviksi sinä vastaavasti? Minulla sama tilanne ja ei kauheasti kiinnosta kesän sairaalakäynnit koska vastavuoroisuutta ei ole.

Lapsi asuu minulla noin 75% ajasta isänsä työmatkojen vuoksi että voitte päätellä siitä. Joustan kyllä koska lapsi on mulle tärkein maailmassa. 

Ehkä iskälle tuli työmatka, josta ei voi kieltäytyä ?

Niin, ap ei muuta kerro kuin että tämä järjestely ei nyt sovikaan.

Ei tarvitsekaan kertoa. Jokaiselle vanhemmalle pitäisi olla itsestäänselvyys, että lapsi tulee ensin. Jos ap ja hänen ex miehensä asuisivat edelleen yhdessä, niin mitenköhän silloin menisi? Silloin olisi varmaan tämän isänkin mielestään ihan automaattisesti selvää, että kun äiti on sairaalassa, ja sen jälkeen toipilaana, niin tietenkin hän hoitaa lasta. Onhan hän tasavertainen vanhempi! Miten se vanhemmuuden vastu katoaa kun muutetaan erilleen? Kyllä hän edelleen on lapsen isä, joten järjestää työ- tai muut asiat siten, että voi hoitaa omaa lastaan silloin kun äiti ei voi. Jos äiti vaikka jäisi auton alle ja olisi pitkän aikaa kokonaan pois pelistä, niin pakkohan isän olisi silloinkin ottaa vastuu lapsestaan. Ja vielä yllättäen lyhyellä varoitusajalla. Nyt tilanne on ollut isällä tiedossa, ja sovittu jo etukäteen. Silloin ei sovita mitään muuta siihen ajankohtaan. Ei työmatkoja, eikä mitään muutakaan.

Vierailija
54/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa existä tykkää tehdä kiusaa. Tee ap ne ruuat pakastimeen ja lopeta se joustaminen, kun se ei ole molemminpuoleista.

Mutta jos kerralla joutuu parin päivän ruuat tekemään niin on se melkoista mytäkkätä sen aikaa.  Tuskinpa sitä kestäisi mursun-nahkainen persekkään.

Miksi ap siis jatkaisi joustoaan exänsä suuntaan, kun ap:n leikkauksetkaan eivät ole exän mielestä syy pitää omaa lastaan luona pari ylimääräistä päivää? 

Vierailija
55/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"12-vuotiaasta. Kai se nyt pärjää ilman että vaatii mitään suurta huolehtimista. Eikö sitä paitsi ole parempi että on edes se lapsi kotona soittamassa apua jos vaikka tuleekin joku verenvuoto?"

Itse olen hengissä, koska 11-vuotias tyttäreni soitti ambulanssin, kun sain aivoinfarktin. Olihan se 11-vuotiaalle pelottavaa, kun isä vietiin yllättäen sairaalaan. Onneksi oli fiksut ensihoitajat ja varmistivat, että lapsen äiti on kohta tulossa kotiin.

Vierailija
56/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille jonka mielestä lapsen on olla hyvä kotona, jos äidille tuleekin verenvuoto; no ei ole. Minun piti lapsena/teininä soittaa äidilleni apua sairauskohtauksiin ja niihin ei edes liittynyt verta. Hirveä hätä aina äidistä, ja piti kasata sairaalaan mukaan tavarat yms. Ei kivaa, ei lasten tarvitsisi tuollaisia nähdä/hoitaa.

Vierailija
57/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lasta!

Ihan hirveää, että on tuollainen tilanne. Lapsi tuntee itsensä epävotuksi vieraseliöksi.

Vierailija
58/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jospa isälle on tullut jokin työeste tms? Itselläni muuttuu työvuorot äärimmäisen harvoin, mutta olen vuorotyöalalla tottunut siihen, että tarve muutoksiin voi tulla ykskaks. Onneksi omat lapset jo teinejä, joten pärjäävät kahdestaankin kotona pari yötä. Ilmeisesti ei mklään kovin iso leikkaus ole kyseessä, kun heti pääset sairaalasta kotiin.

Pieniähän ne leikkaukset aina, jos onnistuvat. Onnistumiseen vaikuttaa myös tarvittava lepo toipumisvaiheessa.

Komppaan edellistä, se kotiutumisen jälkeinen aika on se kriittisin! Kivut iskee kotona, joudut pärjäämään huonommilla kipulääkkeillä ja joudut huolehtimaan lapsesta samalla. Kusipää ex, altistaa sinut ja lapsen mahdollisille komplikaatioille. Kivat lapselle jos sulle tuleekin

Oot oikeassa että mitään perushoitoa hän ei sillä tavalla tarvitse kuten pienet lapset mutta ei kyllä ole hänen tehtävänsä minun perään katsoa. Hän on vielä ihan lapsi.

Vierailija
59/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Tottakai lapsen isä on vastuussa, eikä joku lastenhoitaja! Miten jotkut mieltää vanhemmuuden niin, että täysaikaisesti ollaan vanhempia vain ja ainoastaan silloin kun asutaan saman katon alla? Sitten kun erotaan, erotaan samalla 50% vanhemmuudestakin. Kyllä ihmiset on ihmeellisiä! 

Vierailija
60/126 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinun vastuulla on .