Eksä ei suostu ottamaan lasta luokseen koska ei ole isäviikko
Mulla on ensi viikolla leikkaus ja ollaan heti kun sain tietää sen ajan sovittu eksän kanssa että lapsi tulee pariksi yöksi hänen luokseen että voin toipua rauhassa. Nyt hän kuitenkin tuodessaan sanoi että tämä järjestely ei nyt sovikaan. Ei siinä kyllä mä pärjään lapsen kanssa mutta pitää vaan nyt tehdä pakkaseen paljon ruokaa. Ärsyttää kun ei tuon verran oma lapsi kiinnosta.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran pärjäät lapsen kanssa niin mikä ongelma?
Aina on mahdollista että en pääsekään heti kotiin. Lapsen kannalta olisi parasta että voisi olla isällään koko ajan niin hänen eikä minun tarvitse tätä asiaa stressata. Ja pelkään myös mahdollisia kipuja tai komplikaatioita. En halua että mun lapsi joutuu sellaista katsomaan vierestä. Jos kaikki menee hyvin, niin pärjään kyllä ja siihen haluan uskoa. Mutta leikkaus on leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
No jospa isälle on tullut jokin työeste tms? Itselläni muuttuu työvuorot äärimmäisen harvoin, mutta olen vuorotyöalalla tottunut siihen, että tarve muutoksiin voi tulla ykskaks. Onneksi omat lapset jo teinejä, joten pärjäävät kahdestaankin kotona pari yötä. Ilmeisesti ei mklään kovin iso leikkaus ole kyseessä, kun heti pääset sairaalasta kotiin.
Pieniähän ne leikkaukset aina, jos onnistuvat. Onnistumiseen vaikuttaa myös tarvittava lepo toipumisvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla kun sun exälle tulee tarve siirtää omia hoitovuorojaan , niin sano, ettei sulle käy vaihto.
Ah ihana kosto, lapsen kustannuksella totta kai.
Mikä kosto? Tarkoitatko, että ap:n exä tässä lapsen kustannuksella kostaa eroa?
Lue vaikka mihin viestiin oli vastattu.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vanhempia tai sisaruksia joiden luona lapsesi voisi vierailla? Lapsen kummit? Yökyläily lapsen kaverilla.
Et voi vaikuttaa exsäsi toimintaan, ainoastaan omaan toimintaasi. Ja mihinkään kostoon ei kannata ryhtyä, siinä kärsii loppupeleissä eniten oma lapsi. Sun pitää laskea odotuksia exäsi toimintaan nähden, kun et odota häneltä mitään et pety.
Tsemppiä toimenpiteeseen ja toipumiseen.
Kyllä mä hänelle yökyläpaikan tarvittaessa saan. Ensisijaisesti se olisi minun mielestä kuitenkaan isän velvollisuus. Lähes naapurissa kun kuitenkin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla kun sun exälle tulee tarve siirtää omia hoitovuorojaan , niin sano, ettei sulle käy vaihto.
Ah ihana kosto, lapsen kustannuksella totta kai.
Lue vaikka mihin viestiin oli vastattu.
Tietenkin luin, mutta logiikallasi ap:n exäkin kostaa jotakin.
Mielestäni ap:n tulisi tukea exänsä vanhemmuutta lopettamalla se jatkuva joustaminen exän suuntaan, koska muuten ap:n exä ei ikinä tule ottamaan haltuun vanhemmuuttansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua sotkea mun lasta tähän. Tärkeintä että hänellä on turvallinen paikka missä olla.
Olet tervehenkinen nainen, kuten äitit on.
Oliko asia siis jo sovittu vai eikö ollut? Sehän tän määrittelee, kumpi on oikeassa.
Miksi se järjestely ei onnistu? Mitä eksä sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Joustaviksi sinä vastaavasti? Minulla sama tilanne ja ei kauheasti kiinnosta kesän sairaalakäynnit koska vastavuoroisuutta ei ole.
Sinua ei näköjään oma lapsi paljoa kiinnosta. Normaali vanhempi ottaisi lapsen luokseen ihan vapaaehtoisesti milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vanhempia tai sisaruksia joiden luona lapsesi voisi vierailla? Lapsen kummit? Yökyläily lapsen kaverilla.
Et voi vaikuttaa exsäsi toimintaan, ainoastaan omaan toimintaasi. Ja mihinkään kostoon ei kannata ryhtyä, siinä kärsii loppupeleissä eniten oma lapsi. Sun pitää laskea odotuksia exäsi toimintaan nähden, kun et odota häneltä mitään et pety.
Tsemppiä toimenpiteeseen ja toipumiseen.Kyllä mä hänelle yökyläpaikan tarvittaessa saan. Ensisijaisesti se olisi minun mielestä kuitenkaan isän velvollisuus. Lähes naapurissa kun kuitenkin asuu.
Enemmänkin riippuu mikä este hänelle tuli, ei niinkään siitä miten pitkä matka on.
Vierailija kirjoitti:
Oliko asia siis jo sovittu vai eikö ollut? Sehän tän määrittelee, kumpi on oikeassa.
Oli.
Kai se jolla lapsi on, järjestää asiat niin että pääsee minne ikinä pitääkin päästä? Ei toisella ole mitään velvollisuutta perua työmatkojaan ja kaikkea menoa siksi, että ap ottaa sopimattoman ajan leikkaukselle. Niitäkin voi tarvittaessa siirtää. Jos asia taas on jo sovittu, niin sitten on ikävä lähteä perumaan. Olen vaan itse niin kyllästynyt mieheni exään, joka tosiaan kuvittelee että meidän pään menoksi voi vaan aina ilmottaa, että nyt on sitten teidän viikolla tällainen meno ja nyt pitää ottaa lapsi. Olemme järjestelmällisesti nyt kieltäytyneet aivan kaikesta, mitä tämä ei osaa kysyä. Kysyttäessä meille sopii, jos ei ole menoja. Sieltä tulee aina käskyjä ja näpäyttelyä sekä riehumista. Hoitaa ihan itse hoitajan sinne, jos tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jospa isälle on tullut jokin työeste tms? Itselläni muuttuu työvuorot äärimmäisen harvoin, mutta olen vuorotyöalalla tottunut siihen, että tarve muutoksiin voi tulla ykskaks. Onneksi omat lapset jo teinejä, joten pärjäävät kahdestaankin kotona pari yötä. Ilmeisesti ei mklään kovin iso leikkaus ole kyseessä, kun heti pääset sairaalasta kotiin.
Pieniähän ne leikkaukset aina, jos onnistuvat. Onnistumiseen vaikuttaa myös tarvittava lepo toipumisvaiheessa.
Komppaan edellistä, se kotiutumisen jälkeinen aika on se kriittisin! Kivut iskee kotona, joudut pärjäämään huonommilla kipulääkkeillä ja joudut huolehtimaan lapsesta samalla. Kusipää ex, altistaa sinut ja lapsen mahdollisille komplikaatioille. Kivat lapselle jos sulle tuleekin verenvuoto yms.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran pärjäät lapsen kanssa niin mikä ongelma?
Totta kai kohdunpoiston jälkeen pärjää lapsen kanssa. Vaikka joutuisi jäämään sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se järjestely ei onnistu? Mitä eksä sanoi?
Eipä oikein mitään. Sanoi tuon minkä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Kai se jolla lapsi on, järjestää asiat niin että pääsee minne ikinä pitääkin päästä? Ei toisella ole mitään velvollisuutta perua työmatkojaan ja kaikkea menoa siksi, että ap ottaa sopimattoman ajan leikkaukselle. Niitäkin voi tarvittaessa siirtää. Jos asia taas on jo sovittu, niin sitten on ikävä lähteä perumaan. Olen vaan itse niin kyllästynyt mieheni exään, joka tosiaan kuvittelee että meidän pään menoksi voi vaan aina ilmottaa, että nyt on sitten teidän viikolla tällainen meno ja nyt pitää ottaa lapsi. Olemme järjestelmällisesti nyt kieltäytyneet aivan kaikesta, mitä tämä ei osaa kysyä. Kysyttäessä meille sopii, jos ei ole menoja. Sieltä tulee aina käskyjä ja näpäyttelyä sekä riehumista. Hoitaa ihan itse hoitajan sinne, jos tarvetta.
Tässä taas näkee, miten lapsista ei enää jakseta välittää eron jälkeen. Molemmat vanhemmat tappelevat, kumpi joutuu hoitamaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas näkee, miten lapsista ei enää jakseta välittää eron jälkeen. Molemmat vanhemmat tappelevat, kum
Asioista voi sopia, ei käskeä :) Me myös hoidetaan lapsille aina tänne joku, jos on menoja. Ei tarvitse riidellä kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan edellistä, se kotiutumisen jälkeinen aika on se kriittisin! Kivut iskee kotona, joudut pärjäämään huonommilla kipulääkkeillä ja joudut huolehtimaan lapsesta samalla. Kusipää ex, altistaa sinut ja lapsen mahdollisille komplikaatioille. Kivat lapselle jos sulle tuleekin verenvuoto yms.
12-vuotiaasta. Kai se nyt pärjää ilman että vaatii mitään suurta huolehtimista. Eikö sitä paitsi ole parempi että on edes se lapsi kotona soittamassa apua jos vaikka tuleekin joku verenvuoto?